Vraagjes over Laos

de vip bus is iets sneller. maar de vip bus rijdt niet altijd. als er niet genoeg mensen zijn dan gaat de bus niet en ga je alsnog een paar uur later met een andere vip bus of met de gewone bus.

Hallo Azieazie ,

Bedankt voor je reactie en de tip over Gibbon experience. Ik heb meteen hun site bekeken.
Wat ik me afvraag: moet je een goede conditie hebben om dit te kunnen doen.
Wij vertrekken in nov. en zijn bezig conditie te kweken.(=hard nodig) maar wij zijn niet zo piepjong meer (56) en het moet dus niet te bar worden.
Verder staan we open voor alle mogelijke tips.
Groetjes Ellen

hoi! ik bedoelde het eigenlijk…dat je het idd zeker niet mocht missen …ik heb m gedaan en je gaat een super ervaring tegemoet… ik zou willen dat ik m weer mocht doen!! geniet ze daar!! GROETJES:cheer:

hello,

Ik heb een vraag ivm reizen van bankok naar laos. Klopt dit dat er een trein rijdt vanuit bankok naar laos en dat men géén visum nodig heeft om in bankok te zijn.
Hoe lang rijdt deze trein naar laos?

vele groetjes

Voor Thailand kun je gewoon je stempeltje bij het vliegveld of bij de grens krijgen.
Voor Laos moet je aan de grens een visum kopen en een pasfoto inleveren.

Voor de trein naar Laos [lees dit](How to travel by train, bus & boat to & within Laos | Bangkok-Vientiane by train to Vientiane) (ook scrollen omhoog en omlaag op die pagina voor meer info, foto’s & video’s, prijzen, tijden etc).

Zie ook mijn reisblog over Laos en Thailand, ik heb die treinreis gemaakt.

hello,

het stempeltje voor thailand, waar zetten ze die?

Stel dat we toch even in thailand eventjes blijven, dan heeft men zeker een visum nodig hé en kan men die ook in de luchthaven krijgen?

Online je reisticket boeken, is deze veilig? Zoja, welke maatschappij gebruik jijzelf?

Vele groetjes en bedankt voor de snelle respond

fiona

Ik begrijp niet al je vragen maar dit soort antwoorden vind je ook in een Lonely Planet reisgids.

als jij voordat jij in thailand komt geen bewijs hebt dat je er weer uitgaat binnen 30 dagen, dan moet je officieel in nld al een visum halen voor thailand.
heb je dit bewijs wel dan krijg je een stempeltje en mag je 30 dagen in thailand verblijven.
online tickets boeken is wel veilig. wij hebben meerdere keren met emirates gevlogen naar thailand en maleisie.
en in azie met airasia.

1 like

He Allemaal,

Met veel interesse heb ik dit onderdeel gelezen.
Ik heb pas geleden geboekt voor een reis naar Laos en Cambodja.
Ook heb ik van de gibbon experience gehoord, (lonely planet) en vroeg me af hoe zeer het noodzakelijk is dat je van tevoren boekt??
Is het ook last minute mogelijk of zit het dan vol?

Wie heeft daar ervaring mee?
groetjes Esther

hey hey,

ik moet zeggen ik heb een ïk sport met vlagen conditie"en ik heb afgezien. alleen anderen om mij heen hadden dit niet het verschilt echt per persoon gellof ik… ik had erg last van de warmte… maar je mag op je hele eigen tempo doen en dat is erg fijn, de gidsen lopen ook rustig als jij dat doet, zij lopen achteran nl. dat is erg fijn, dan kun je niet achterop raken of de weg kwijt denkt te raken. ze zijn daarin erg lief hoor!!

maar dit is een must do!!! gewoon gaan en je weet niet wat je meemaakt!! het is iedere stap waard… doen!! (oja ik ben 30 en rook haha)

je moet minimaal 6 weken van te voren boeken (in 2009, kan nu nog eerder moeten)…als je vanuit thailand erheen gaat (via C rai) hou er dan rekening mee dat je voor 5 uur smiddags de mekong over bent gestoken, anders is de grens dicht en kun je de volgende ochtend niet op tijd komen voor de Gibbon E, ze zijn dan al vertrokken.

1 like

hoi , wat ik heel gek vond afgelopen jaar… ik ging naar thaialnd voor twee maanden, en dacht geen visum nodig te hebben, ik kom daar en krijg een stempel dat maar een maand goed is, maar er werd niks opgemerkt dat ik daar 2 maanden bleef…is dit gewoon mijn verantwoordelijkheid, of moeten ze mij er allert maken? op zich helemaal geen big deal maar ben ff beniewd, ik was dus gedwongen de grens over te gaan ff…

Hi, Thnx voor je antwoord. Dan zal ik toch eens op de website gaan kijken. Ik weet nu ongeveer hoe lang ik erover doe om daar te komen. Hopelijk als ik s’ ochtends op tijd vertrek in chiang mai ben ik voor 5 uur daar. :slight_smile:
Of ik ga de dag ervoor al naar chiang rai, dan moet het lukken.

Als ik de verhalen zo lees krijg ik er ontzettend veel zin in. Hopelijk belemmert mijn achilles blessure mij niet teveel. Maar als je het lekker op je eigen tempo mag doen moet het lukken.

Thnx voor de reacties.

Domme vraag misschien: Maar is zo’n grensovergang wel open op zondag??

Als ze om 5 uur dicht gaan kan ik me voorstellen dat ze op zondag ook dicht zijn…
Weet iemand hier meer van?

hey wij zijn daar zondag heen gereisd vanaf C Rai…(erg moooooie white temple daar…zeker de moeite waard om die te bezoeken!!!) en het was gewoon open… ik zou als ik jou was gewoon lekker vanaf C rai gaan, is ook erg leuk om ff geweest te zin (nachtmarkt is erg gezellig , kleine optredens op het plein…white temple… erg gaaf)…

wat ga je doen na de Gibbon?..pak je longtail boot naar luang Prabang? 1 van mijn enorme hoogtepunten van laos!!

groetjes!

En nogmaals bedankt AzieAzie! :slight_smile:

Ik was inderdaad van plan om met de longtail boot naar Luang prabang te gaan en daar een aantal dagen te blijven. Wat ik zo hoor is het er echt schitterend!
Ik kan nu al bijna niet meer wachten. haha nog 2,5 maand.

groetjes

@azieazie
jij bent verandwoordelijk voor je visa. je kunt in nld of dld door je vliegtuigmaatschappij geweigerd worden als je niet aan de eisen voor een land voldoet.
want als er in thailand gecontroleerd wordt en je word niet toegelaten moet de vliegmaatschappij er voor zorgen dat jij weer terug komt in europa.

Nou het is definitief! Ik heb de gibbon waterfall experience geboekt voor 9 november. Ben alweer bijna 220 (!) euro lichter. Maar hopelijk is t het waard! Ik ga er wel vanuit :smiley:
Thnx aan iedereen die mij van informatie heeft voorzien. Ik zal zeker laten weten hoe ik het gehad heb!

Hi,

even een silly question: als je met de bus of boot van thailand naar laos gaat, hoe kan je dan bewijzen dat je thailand ook binnen 30 dagen weer uit gaat?

Thanks
Danielle

dus als ik een ticket op bangkok gewoon boek en ik wil rondreizen voor 6 weken (meerdere landen …wat zij dus niet weten en ik niet kan aantonen omdat ik geen visums vooraf heb voor die landen) moet ik vooraf een visa voor thailand regelen? ondanks je er eentje voor 4 weken krijgt daar?

thanks alvast!