vraagjes matsumato takayama kanazawa

Halo ik vertrek in oktober naar japan en ik zou nu graag ongeveer alles al willen vastzetten aangezien hostels voor in oktober snel uitverkocht zijn.

ik zou dus graag van tokyo naar matsumato gaan daar blijf ik dan van 9 tot 11 oktober, dag van aankomst in matsumato en 1 dagtrip naar kamikochi

dan 11 oktober naar takayama , daar een halve dag ( is dit genoeg??) en 12 oktober richting kanazawa…

in kanazawa blijf ik dan van 12 oktober tot 13 of 14 oktober ( is hier ook een halve dag genoeg of toch liever nog een extra dag??)

en vanuit kanazawa naar kyoto

Wat vinden jullie van mijn planning??? ergens iets wijzigen??

Ik heb eens naar een hostel gezocht voor takayama en op booking.com vind ik alleen maar dure hostels , iemand die een goeie budget hostel kent voor in takayama??

Alvast bedankt voor jullie hulp

Ik vrees dat je nog wat vroeg bent. Veel ho(s)tels stellen hun kamers pas beschikbaar 3 danwel 6 maanden vantevoren. Dus ik denk dat je nu nog lang niet het hele aanbod zal zien.

In Matsumoto ben ik in 2008 geweest, toen eveneens op de dag van aankomst de stad zelf (meer specifiek: het kasteel) bezocht, en de dag erop een dagtrip naar Tsumago/Magome. Er was vast meer te doen maar op zich voelde dat als voldoende.

Takayama heb ik nog niet bezocht, maar dit klinkt als een vrij krappe planning. Daarnaast, zou je nog wat kunnen schuiven? Want op 9 en 10 oktober is daar het Takayama Matsuri, ik heb dat zelf helaas nog niet bezocht maar het schijnt een van de mooiste festivals van Japan te zijn. Bijtijds accommodatie boeken zal dan wel absoluut vereist zijn, want reken erop dat het dan erg druk is.

En een paar weken geleden heb ik nog drie nachten in Kanazawa verbleven, maar mede vanwege de regen ben ik voornamelijk de stad ontvlucht (Kaga Onsen met name voor het Motorcar Museum of Japan, en Hakui voor het Cosmo Isle Space Exploration Museum, beiden absoluut aanraders wat mij betreft). En heb ik eigenlijk maar een halve dag aan sightseeing in de stad gedaan en alleen de Kenrokuen tuin gezien. Ik heb echter toch wel het gevoel dat ik daarmee de stad behoorlijk tekort gedaan heb.

Takayama is klein, als je dus in een paar uur de stad rondwandelt zou het genoeg kunnen zijn.
Ik was er wat langer en had ook zeeen van tijd, dus ik bleef er toen 3 nachten als ik het me goed herinner. Ik vond het een charmant stadje met heerlijke restaurants, maar ik ben dan ook wel vaker naar Japan geweest en alle highlights al wel gezien. Hangt dus ook een beetje af van hoe je verdere schema is?

En inderdaad, dat Takayam matsuri is groots! De mensen zijn daar best gek van daar, dat zou zeker je tijd waard zijn. Japanse festivals zijn een unieke ervaring!

1 like

Bedankt voor je reactie!
Ja ik kom dus 11 oktober in takayama , ik zal daar een dagje verblijven , hierna ga ik naar kanazawa daar blijf ik van 12 tot 14 oktober, indien ik kanazawa al in 1 dagje heb uitgezien zal ik een dagtrip naar shirawaka go plannen ( 13 oktober) en 14 oktober ga ik naar nagoya om dan mijn reis verder te zetten. Is deze planning oke? Andere plekken naar waar ik zou moeten gaan volgens u?

nog een klein vraagje , ik ga dus van takayama naar kanazawa, maar ik gebruik een jr pas! ik zie dat je met bus kan gaan maar ik zou dus gewoon met mijn JR pas willen gaan , enigste route is dus van takayama naar nagoya en van daar naar kanazawa met mijn JR pas. naar nagoya ga ik sowieso 1 dagje. Dus wat slim zou zijn is dat ik van takayama naar nagoya ga , daar 1 dag en dan zo naar kanazawa en van kanazawa direct naar kyoto met mijn JR aangezien er directe verbindingen zijn. is dit goed??

Je kunt ook via Toyama naar Kanazawa vanuit Takayama met de JR. Als alles een beetje aansluit in minder dan 2,5 uur. Dus je hoeft niet via Nagoya te gaan.

Hoi,
,
Ik ben net terug van een te korte week Japan.
Hoofdverblijf was deze keer Kanazawa en daar 4 nachten verbleven. Een prima uitvalsbasis als je de JR kaart hebt.
Overnacht in een uiitstekend hotel (mystays)
en net zoals in Kyoto 2 jaar geleden , ook hier een echte geisha gespot! Het wordt ook wel klein Kyoto genoemd vanwege een aantal geisha wijken.

Nadeel kan wel zijn dat het 178 dagen per jaar regent… ik had afgelopen week er 1 regendag tussen. Je kan fietsen huren maar das niet praktisch, je moet binnen het half uur je fiets inleveren bij een daarvoor bestemde inleverplek, daarna mag je weer een half uur…

Vanaf hier zit je in 20 minuten in Toyama, vond ik minder. Maar 1 uur tijd ben je vanaf kanazawa in Nagano, vanf hier kun je de Hida nemen naar Tokayama, een erg mooie trein route, het was er sprookjes achtig wit afgelopen wit. ook vanaf Nagano de snow monkey town aangedaan. even uitzoeken, maar prima te doen.

@GJP. Ben je met eigen vervoer naar het Snow Monkey Park gegaan, of met de bus (en vanuit Nagano of elders?). Hoe beviel dit? Bij ons staat dit bezoekje komende maand ook op het programma.

Ik ben met de bus gegaan. kijk even of je het stadje ook wil doen.
Je kan op het station een monkey park card kopen, die geeft toegang tot de bus en trein alsmede het monkey park.
Koop je die niet kun je voor 1400Yen een enkeltje in de bus kopen. Check wel even de bustijden voor heen en terug, ze gaan niet zo frequent .(ik heb ze via internet opgezicht en ze zijn actueel)