Reis invulling, Matsumoto to Kanazawa, via Takayama

Hi, Ik heb nog niet helemaal goed overzicht en invulling voor mijn 5 reis dagen vannuit Tokyo. Wij willen sóchtends vertrekken naar Matsumoto. Wij willen Kamokochi zien, Takayama, shirakayawa-go en Kanazawa zien. Ik weet niet of het mogelijk is,afhankelijk van tijd om even in de Kiso vallei een blik te werpen. Indien er iemand is die mij een goed inricht willen geven, ben ik dankbaar. Plastisch uitleggen in dag delen is prima.Verschillende opties zijn uiteraad welkom
:cheer:
Groetjes

Blackeye,

dat is wel veel voor 5 dagen, wil je met het OV (trein en bus) de kiso valley in of is autohuur voor je ook een optie ?

vr.gr. Ton

1 like

Ik vroeg mij af of het sowieso mogelijk was? Wij zullen rond de middag dinsdag in Matsumoto arriveeren, dus de kasteel bezoeken? Ik kan de volgende dag de kiso vallei bezoeken? Daarna na Takayama, of kamokochi? Is er veel te zien in Takayama? Indien het tijd bespaart kunnen wij naar de museum in Takayama gaan ipv Shirakawa-go? Beste optie? Had Kamokochi op de voorkeur lijst, toch? Wij kunnen zondag laat terug gaan uit Kanazawa. ( ik weet niet of dat help?) Wij willen zoveel en lees zoveel mooie dingen, je weet echt niet wat te keizen, en hoe veel tijd je nodig hebt.

In antwoord op jou vraag een auto zou wel een optie zijn indien die veel oplevert!

Matsumoto is in een halve dag te bezichtigen, het kasteel is niet heel ver van het centraal station en het is een echte fietsstad, fietsen zijn bij sommige hotels/ryokan gratis.

Hier de link naar de Kiso valley:

Als je ook nog wilt wandelen in de Kiso valley, dan kun je dit in een dag doen (aanreis met trein, bus, wandelen en overnachten in de vallei overnachten en met de bus en trein weer verder.

Takayama ga ik nog heen dus ik kan er nu niet veel over zeggen.

Het lijkt mij vrij veel wat je in 5 dagen wilt doen, met hyperdia.com kun je controleren wat de reistijden zijn, het wordt dan denk ik wel tempo maken.

Kijk eens wat Tozai.nl in 6 dagen doet met de reis: Minshuku B, de Japanse Alpen route, 21 dagen, dit kun je als referentie bekijken.

vr.gr. Ton

1 like

Dit is maar een suggestie, want ik heb zelf deze route nooit gedaan, maar ik zou het zo doen:
Di Matsumoto
Wo Kiso Valley vanuit Matsumoto (overnachting in Kiso Valley?)
Do via Kamikochi naar Takayama
Vr Takayama en Shirakawago
Za Shirakawago naar Kanazawa
Zo Kanazawa

Het wordt wel een heel hoog tempo, maar het lijkt me niet onmogelijk. Jammer dat je niet nog een dag hebt.

1 like

Je kunt mijn schema op Japanguide posten en dan krijg vast nog wat goede feedback. Ik ben nu een reis naar China aan het plannen, maar dat land is zo gigantisch, echt moeilijk om te kiezen :slight_smile:

Als ik nog een dag had hoe zou je dat invullen, alles is te regelen :slight_smile:

Groetjes.

“Je kunt mijn schema op Japanguide posten en dan krijg vast nog wat goede feedback”
Ik ben naief, hoe doe ik dat?:wub:

Met dit formulier Japan Forum - Questions - Submit a new question kun je een user account aanmaken of als guest een question indienen.

Houdt er rekening mee dat elke vraag wordt gemodereerd voordat deze op het forum wordt geplaatst, dit kan enkele dagen duren.

Zelf heb ik goede ervaringen met antwoorden op het forum van japan-guide.com

Ter zaken doende antwoorden kun je zeker verwachten vanwege de grote Japanse en internationale communicatie die er aan deelneemt.

vr.gr. Ton

1 like

Sorry had de link erbij moeten plaatsen. Als je een extra dag hebt kun je Takayama en Shirakawago elk een hele dag doorbrengen. Of een dag extra in Kanazawa. Ik was er twee dagen, maar had geen tijd voor de Ninja tempel en het 21st Century Museum.

1 like

Wij hebben dit stukje (m.u.v. Kanazawa) in 2010 met de auto gedaan. Omze route:
Dag 1 Tokyo - Matsumoto (trein)
Dag 2 Matsumoto - Tsumago (auto): 's middags met de bus naar Matsumoto en teruggewandeld naar Tsumago
Dag 3 Tsumago - Takayama
Dag 4 Takayama - Shirakawago
Dag 5 Shirakawago - Shin-Hotaka
Dag 6 Shin-Hotaka - Kamikochi - Matsumoto (auto weer inleveren)

Dit was goed te doen en erg de moeite waard, maar 1 dag minder én nog Kanazawa doen is wel erg veel van het goede.

1 like