I would like help with the planning from tokyo, kawaguchiko, matsumoto, kamikochi, takayama and onto kyoto. I have no idea of the time spent travelling between the different destinations and accessibility. Perhaps you have beter more accessable alternatives? I am only interested in the views and culture, no hiking! Please can you help me?
We are going to this part of japan in the period 24 juli -2 august
Hi there,
welcome to this forum!
At first, you mention 6 places to visit for the period of 24 july - 2 august.
That’s a very very full programme!! I think you should select some of these places (for example just visit Tokyo and Kyoto; By the way, you can visit Kawaguchiko on a daytrip during your stay in Tokyo).
The best way to travel in Japan is by train. For travel times, fares etc I refer to http://www.hyperdia.com/en/.
Good luck with planning.
It’s indeed impossible! One week! Best is take the train (shinkansen) to Kyoto to see views (mnt. Fuji) and stay in Kyoto (the old capital of Japan) to “feel”the culture. Unless you want to run to make pictures and see at home where you’ve been!
Misschien ben ik onduidelijk
Ik ben al in Tokyo een aantal dagen voor mijn vertrek richting kawaguchiko, matsumoto, kamikochi en daarna heb ik een aantal dagen voor Kyoto, Nara en himeji. Ik vroeg mij af hoe het was in de japanse Alpen, het leek mij mooi. Wat raden jullie aan Kawaguchiko of Hakone?
Hoe veel tijd heb je nodig in matsumoto? Ik zal graag een dagje in kamicochi willen doorbrengen, weg van de stad.
Bedankt alvast voor jullie adviezen.
Hallo Blackeye, wat spreek je goed Nederlands :).
Voor wat betreft jouw keuze tussen Kawaguchiko en Hakone.
Van andere forumleden hoor ik dat Hakone erg de moeite waard is (ik ben er zelf nooit geweest). Ik heb zelf een deel van Fuji 5 lakes gezien. Ook dat is mooi, maar vanuit de verhalen van andere forumleden heb ik de indruk dat Hakone iets afwisselender is.
In de andere plaatsen ben ik niet geweest.
Ja zeker voor een engelse eh!
Maar ik probeer het
In dat geval heb je volop tijd om alle plekken te bezoeken.
Vanuit Tokyo kun je naar Hakone of Kawaguchiko, dan door naar Matsumoto (1 dag is voldoende), volgende dag door
naar Kamikochi, eventueel overnachten of dezelfde dag door naar
Takayama. Takayama is goed voor twee dagen met Shirakawago erbij.
Daarna heb je nog tijd om Kanazawa (een/twee dagen) te bezoeken en van daaruit door naar Kyoto.
De keuze tussen Kawaguchiko en Hakone is echt moeilijk. Als je echt
puur voor mount Fuji wilt gaan is het Kawaguchiko. Hakone is een echt
mountain resort gericht op mensen die Tokyo even willen ontvluchten en
dus is er wel meer te doen en meer bezienswaardigheden. Het is echt een
persoonlijke keuze.
Kawaguchiko zou je ook als dagtrip vanuit Tokyo kunnen doen, dan heb je eventueel nog de flexibiliteit om een dag met slecht weer te vermijden.
Even een berichtje vanuit Tokyo :chin:
Ik zag hier Kamikochi ook langskomen, maar dat gebied is niet het hele jaar open. Dit jaar pas vanaf 22 april om precies te zijn. Nu weet ik niet of dan nu het hele gebied volstrekt onbegaanbaar is of dat momenteel alle voorzieningen gesloten zijn, maar op dit moment heb je er dus niks aan.
Ik heb in 2008 zowel Hakone als Kawaguchiko bezocht, beiden zeker de moeite waard, maar als ik zou moeten kiezen zou het Kawaguchiko worden. Veel dichter bij Mt. Fuji, waardoor een zicht daarop veel kansrijker is. Ik heb het destijds zelf bezocht onderweg van Matsumoto naar Tokyo, bagage in Otsuki in een kluisje gegooid en van daaruit met de Fujikyu-lijn naar Kawaguchiko. Op zich had ik zo genoeg tijd, al kan een overnachting ter plekke natuurlijk ook geen kwaad.
Ik denk dat je het zo moet zien: naar Hakone ga je in de eerste plaats voor de prachtige omgeving en de gemoedelijke sfeer, als Fuji-san te zien is is dat een leuke bonus. Kawaguchiko daarentegen draait echt om Mt. Fuji, voor de rest is het gewoon een leuk maar niet echt bijzonder toeristenstadje.
Als je vanuit Matsumoto nog een sidetrip wilt maken, de Kiso-vallei is dan een goede optie, met een mooie wandeling van Magome naar Tsumago. Ik ben destijds zelf twee nachten in Matsumoto verbleven, de middag na aankomst het prachtige kasteel bezocht, de dag erop naar die vallei. Als je er nog een hotel zoekt, ik zat in het Iidaya hotel, direct tegenover het station. Een prima business-hotel met ruime kamers, zeer behulpzaam personeel en een uitstekend (Japans) ontbijt. En als je daar bent moet je uiteraard ergens basashi (rauw paardenvlees) proberen, erg lekker!
Ik zie nu pas dat je pas in augustus gaat, ik was door een latere reactie even op een dwaalspoor gezet…
http://img267.imageshack.us/img267/6279/simpsonsthedoh4900579.jpg
Dank voor alle advies. Jullie maken het alleen maar moeilijker om te kiezen ![]()
Misschien moeten wij kiezen voor de meest eenvoudig verbinding vanuit Tokyo, die dan door maar Matsumoto gaat. Ik wil de kasteel zien in Matsumoto maar had ook gedacht te wandelen in Kamiguochi Park.we hadden plannen om 1 overnachting bij Mt fuji te nemen en dan ook een nacht in Matsumoto. Dit allemaal voor dat wij door gaan naar Kyoto.Maar nu het idee van de Kiso vallei lijkt mij ook leuk. Misschien moet ik dat doen in mijn tweede fase van ons reis. Wij moeten namelijk een korte 9 dagen met vrienden reizen, die ook natuur en cultuut willen beleven. Na hun vertrek hebben wij nog een week om verder te reizen. Het voordeel van de alpen leek ons ook de temperatuur, zeker in Juli. Trouwens heb jij ook ideen over waar wij japans maiko dans kunt beleven?
In Kyoto hebben ze Maiko dans performances, maar ik ben er nooit naartoe geweest. Wat heel leuk en cultureel is tijdens de zomer is om een lokaal tempelfestival of vuurwerk toernooi te bezoeken. Dan kleden vooral de dames zich in Yukata (zomerkimono). Bij een tempelfestival heb je ook kraampjes met eten en spelletjes. Het vuurwerk in Japan is van een ongekend hoog niveau en echt spectaculair. Bovendien zijn deze events gratis. Sumidagawa vuurwerk toernooi is de bekendste in Tokyo.
Hoe kunnen wij de overige week het best invullen wat betreft ruraal en de alpen regio?
Blackeye,
ik heb gedaan:
D1 Tokyo
D2 Hakone
D3 Matsumoto http://www.traveltojapan.eu/Matsumoto.html
D4 Matsumoto
D5 Magome – Tsumago http://www.traveltojapan.eu/Tsumago.html
D6 Kyoto
Deze trip is prima met het openbaar vervoer te doen.
Ik vond dit een mooi afwisselend deel van mijn 4 weken in Japan in 2009.
Een aanrader is om vanuit Kyoto een bezoek te brengen aan : http://www.traveltojapan.eu/Koyasan.html
Op mijn website vindt je nog meer tips en ideeen voor je reis naar Japan en mooie foto’s, gebruik voor het bekijken vooral de menustructuur onderaan elk pagina: ‘next: …’ om alle pagina’s te zien.
vr.gr. Ton
We are planning to go to Koyasan.
Thanks for the other info.
I am hoping that we can find accomodation. We were looking at Hakone yesterday but many of the smaller ryokan are already full.
Keep on looking ![]()
That’s right, you have to book Hakone in advanced for many weeks (sometimes months); the cheap and nice accommodation is often fully booked.
regards, Ton
Hello, can you help me with a tricky question? I would like to stay at a temple lodging. We will be in Kyoto at the end of July, hot! We had thought of Koya san, but it takes around 3 hours to get there, plus it fits in our itinerary at the weekend. I have heard that Koyasan is very busy at the weekend. Is there a sutable alternaitef on the outskirts of kyoto, or something within 1 hour travelling with the train? We had also hoped that the altitude might give us a little bit of a cooler situation than the centre of kyoto. Any other tips are very welcome.