Wij trekken voor 3 weken eind augustus richting Argentinië.
Willen dit combineren met Atacama en Uyuni.
Bijgevoegd ons voorlopig reisschema.
Ik zit nog met een paar vraagjes:
Lijkt jullie dit realistisch of hebben we ergens te veel of te weinig tijd? Na Uyuni hebben we momenteel nog 2 dagen over. Wie heeft er tips om dit op te vullen?
Hoe geraken we snelst van Uyuni terug naar Buenos Aires?
Salta - San Pedro de Atacama - Uyuni
Onderschat de reistijden niet, hè.
Van Salta naar SPdA en van SPdA naar Uyuni zijn twee zeer mooie, maar tijdrovende routes.
Dus, wil je voldoende tijd kunnen uittrekken voor San Pedro de Atacama en omgeving, zou je die twee vrije dagen aan die trajecten kunnen besteden.
Heb je dit draadje ‘Tips gevraagd’ er al eens op nagelezen ?
Uyuni - Buenos Aires
De snelste weg van Uyuni terug naar BA gaat via de lucht, maar niet goedkoop en voor zover de vluchten een beetje op elkaar aansluiten. Maar dan nog ben je al snel 9 tot 13 uur onderweg. Línea Aérea Amaszonas vliegt vanuit Uyuni op La Paz en Santa Cruz. Vanuit deze beide steden gaan er rechtstreekse vluchten naar Buenos Aires, met LAN of Aerolineas Argentinas.
Buenos Aires
Aan BA was ik meteen verknocht. Maar 5 à 6 dagen is wellicht wat lang, tenzij je specifieke plannen hebt.
Ik ga komende zomer pas, dus ik spreek niet uit ervaring. Wel lees ik overal dat je het beste twee dagen bij de watervallen kan blijven, één dag een de Braziliaanse en één dag aan de Argentijnse kant.
Ik ben benieuwd wat jou route gaat worden! Ik wil zelf een paar dagen naar BA, ongeveer 2-2,5 week naar de omgeving van Salta en Atacama en de overige tijd moet ik nog invullen. (Ik ga ruim 4 weken.) Ik twijfel tussen watervallen en het merendistrict.
Ik wil graag sneeuwlandschap zien. Het liefst zou ik naar het zuidelijke deel van Patagonië gaan, maar daar zie ik maar vanaf. Bariloche zou het alternatief zijn.
Maar als gezegd, ik twijfel. Ik heb net deze week besloten dat ik naar Salta en SPdA wil, de rest staat nog open.
@Jenny: Houd er rekening mee dat er “beneden” aan het meer niet zo vaak sneeuw valt, alleen boven in het skigebied. Dus tenzij je ook wil gaan skiën, zou ik Bariloche niet echt aanraden. Daarnaast is het super-hoogseizoen, met bijbehorende prijzen. Voor mooie sneeuwlandschappen (maar ook duur) zou je eventueel prima naar El Calafate of Ushuaia kunnen! Het grote voordeel van de winter daar is dat het niet zo druk is met mensen (hoewel er in Ushuaia ook geskied wordt), maar vooral dat het er stukken minder hard waait in de winter. Om dezelfde reden zou je eventueel naar Torres del Paine kunnen. Maar, het blijft uiteraard winter en als je toevallig net wél in een sneeuwstorm verzeild raakt, tja…
@linec: bedankt voor de tips; ik heb die dagen extra aan Atacama en Iguazu toegevoegd. Afhankelijk van de vluchten zijn we maar een max 3 dagen in Buenos aires. Is dit voldoende?
@jenny: we gaan de route doen zoals hierboven vermeld. Zal nog wel wat worden bijgestuurd afhankelijk van de vlucht uren.
Buenos Aires is een erg fijne stad. Bij een volgende Argentinië-reis, wil ik er met plezier opnieuw enkele dagen doorbrengen. Maar voor een eerste kennismaking met Buenos Aires is 3 dagen voldoende, denk ik.
Ok, dank je wel voor de tips. Ik denk dat de route dan vast staat. Kunnen we naar de vluchten beginnen kijken. Ikkijk er in ieder geval naar uit.
groetjes
Een optie is nog om ná Salta eerst Uyuni te doen en dan San Pedro de Atacama…vanuit SP de Atacama kun je met de bus naar Calama, vlucht naar Santiago de Chili en verder per vliegtuig naar Buenos Aires (of direct naar Europa van Santiago)…