Sneeuwlandschappen in juli-augustus

Ik ga juli-aug naar Argentinië. Ik zit vast aan de schoolvakanties, dus veel keus heb ik niet.

Elders schreef ik
(http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=184916&p=1076953#post1076953)

Flipsen, ik zou heel graag naar El Calafate willen. Vooral de gletsjers spreken me erg aan. Wanneer ik echter kijk naar sites van reisorganisaties, dan zie ik dat de meeste tours in okt-april zouden zijn en dat veel dicht is in de winter. Ook zouden er minder bussen gaan, maar dat is niet echt een probleem (langzaam reizen en beter plannen ;)) Vandaar dat ik dit idee heb laten varen…

Ik snap dat het weer veranderlijk is, maar jij denkt/vindt dat je toch naar El Calafate kan in de winter? En is de kans reëel dat je de gletsjers ziet? Als mijn wandelingen minder lang zouden kunnen zijn vanwege het weer dan snap ik dat, maar dan heb ik ze in ieder geval gezien!

Ushuaia spreekt me net wat minder aan.

In El Calafate zijn er een paar excursies die het hele jaar door worden aangeboden, dus ook in de winter, zoals die naar Perito Moreno, Cerro Frías en Rios de Hielo. In El Chaltén kun je het hele jaar door naar Lago Desierto. Verder, afhankelijk van het weer, kun je er zelf diverse treks maken.

Groet,
Jan

1 like

Chenque, ik zie het niet op je site staan: welke excursies zijn er het hele jaar te maken?

Gezien het weer zou ik het liefst ter plekke boeken, is dat verstandig of kan ik beter eerder dingen vast leggen?

Ik geef deze even een schopje omhoog. Ik kan me niet voorstellen dat niemand me kan helpen ?!?!

ik heb al mijn excursies ter plekke geboekt in de hostels waar ik verbleef. er was altijd wel plek. ik was er in december 2013, januari 2014, dus hoogseizoen. succes.

Bedankt Jan voor je hulp tot nu toe!

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Patagonië in de winter/juli?

Hola Jenny,

Wat is nu precies je vraag? Excursies zou ik inderdaad ter plekke boeken in de hostels…als je wilt kan ik je in contact brengen met lokale agencies, stuur me dan even een privé-bericht.

Groet,

Jan

Mijn vraag is of het aan te raden is om af te reizen naar het zuiden, of dat je beter in het noorden kan blijven.

Ik zal je ook een PB sturen, Jan!

OK, als je dan toch mijn persoonlijke advies vraagt: ik zou naar het noorden gaan, prachtig weer (veel zonne-uren, droge seizoen) en gewoon midden- tot hoogseizoen. In de nachten kan het koud zijn (vooral op hoogte), maar het is vele malen aangenamer dan Patagonië! Je hebt ook relatief meer zonuren, het is langer licht in het midden/noorden van Argentinië. Denk aan een rondje Iguazú, Salta, Jujuy, Mendoza, Córdoba, etc. In de juli/augustus-maanden heb ik altijd alleen maar reizen naar die regio, nooit naar het zuiden…

groet,

Jan

Dank, Jan. Dat soort ervaringen wil ik horen!

Patagonië staat gewoon heel hoog op mijn to-do-list, maar helaas kan ik geen vakantie opnemen wanneer ik dat wil. Het is dus of in juli, of gewoon niet… Vandaar mijn twijfel.

Salta wil ik sowieso heen, Mendoza trekt me niet echt. Misschien wordt het een paar dagen afzien ik het zuiden en de rest van de tijd noorden. Ik ga me eens verdiepen in de kosten.

Ik ben er uit!

In totaal heb ik een maand. Ik vlieg op Buenos Aires en ga dan vrij snel voor naar Cordoba. Ik wil in twee weken (ja, vrij ruim) de omgeving van Cordoba en Salta verkennen.

Vanuit Salta vlieg ik naar Iguazu voor een aantal dagen.

Daarna begint het koude deel: 3 dagen El Chafate en omgeving…

Tot slot een paar dagen om Buenos Aires te verkennen en dan zit het er weer op :slight_smile:

Bedankt voor alle tips! Ik heb hier inmiddels ook een hoop nuttige dingen over het noordwesten gelezen.

super leuk!
als je in Salta en omgeving bent, raad ik je aan om te overnachten bij Casa Hernandez, geweldig!!!

1 like

Strak plan!

Twee weken voor de omgeving van Salta en Cordoba is niet zo gek hoor, misschien wel het minimum :slight_smile: Heb je je al in ticketprijzen verdiept? Dat je je straks niet een ongeluk schrikt, vooral mbt El Calafate…

Hola Jenny,

Krijg je geen spijt van… Wordt een mooie trip!!

Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Daar ben ik nog mee bezig.

Ik vlieg met KLM naar Argentinië (was maar 20 euro duurder dan een ticket met twee keer overstappen), maar die horen niet bij OneWorld. Dat beperkt de mogelijkheden voor een Air Pass.

Via de website van Aerolineas kwam ik op deze pas: http://www.aerolineas.com.ar/en-au/cheap_flights/visit_argentina/ Ik moet echter mijn gegevens nog invullen om te kijken wat de kosten zijn. Ik zie de prijs van de Airpass namelijk niet zo snel en ik heb geen idee of de website up-to-date is?

Je adres staat bij mijn favorieten, dus wie weet tot ziens :slight_smile:

Uiteraard staan de adressen van Jan en Flipsen daar ook, maar ik ben nog niet zover in mijn planning dat ik al aan het boeken van excursies toe ben.

1 like

De airpass maakt bijna geen verschil meer helaas, soms is het zo zelfs duurder. Let op dat je moet aangeven met een andere maatschappij aan te komen in Argentinie, waardoor het al duurder wordt. Verder zijn de prijzen ook exclusief toeslagen en belastingen…