Komende zomer (juli) willen wij een bezoek brengen aan Argentinië. Wij zitten vast aan de zomervakantie, maar willen dolgraag dit land bezoeken ondanks de winter daar. Nu heb ik gelezen dat het noorden van Argentinië prima te bereizen is in juli en dat je daar ook nog wel aardige temperaturen hebt. Klopt dit? En zo ja, wat zijn dan de plekken die aan te raden zijn? Zelf heb ik al wat dingen gelezen over Salta en omgeving en Foz de Iguazu die goed te bezoeken moeten zijn in deze periode.
Wellicht willen we onze trip combineren met Bolivia. We hebben ongeveer 3.5 week in totaal en willen graag starten in Buenos Aires. Wij houden zowel cultuur als van natuur. Hopelijk kunnen jullie ons een beetje op weg helpen, zodat we daarna onze trip een beetje uit kunnen stippelen.
ja, dat is goed te doen, maar het kan in het noordwesten van argentinie wel fris zijn hoor (andes) je zit toch wat hoger (tussen 2000 en 4000 mtr). Als je echt omhoog gaat, de altiplanos van argentinie en bolivia kan het s’nachts echt zomaar min 20 of lager zijn. reken dan maar beter op echt warme thermo kleding. Of koop ter plekke lama wollen kleding :-))) overdag kan het overigens met hetzelfde gemak heel aardig weer zijn daarboven, zo tussen 10 en 20 . hotels zijn ook nog niet altijd westers verwarmd dus als je denkt dat je in de nacht warm binnen zit …
Misschien kan ik ook wat bijdragen, maar Hans heeft al wat vragen beantwoord.
Wij wonen hier en ja winter hier (zomer in nederland) is voor mij 1 vd favoriete jaargetijden. Regentijd is dan alweer lang afgelopen (eind dec - half maart)
Overdag normaal gesproken strak blauwe hemel en sávonds moet de kachel aan en een extra dekentje bij het slapen. Met een gewone auto (niet persé en 4x4) zijn alle mooie plekken te bereiken. Dat wil ik jullie eigenlijk wel aanraden gewoon een auto te huren. Prijstechnisch hoeft het geeneens duurder te zijn, - nogal eens goedkoper- dan dagexcuries. De vrijheid die je dan hebt is het dubbel en dwars waard, zoveel fotostops als je wilt en bv picknicken in het Andes wanneer je wilt. Plekken die je niet mag missen is bv het “rondje” Salta- Cachi (1 overnachting)- Cafayate (1 a 2 overnachtingen) ,minimaal 3 a 4 dagen, ten zuiden van Salta. En de dorpen Purmamarca (met de 7 kleuren berg),de zoutvlaktes (de weg ernaar toe SPECTACULAIR MOOI) op een hoogte rond de 4km, Tilcara en Humahuaca dit ten noorden van Salta (je zit dan al in de provincie jujuy) makkelijk 2 nachten. Naast het autorijden en dus de omgeving van Salta verkennen, is Salta zelf ook een erg leuke stad om aan te doen. Paardrijden is bv ook mogelijk hier in de bergen. Om je een idee te geven je kunt je hier MAKKELIJK 1 week vermaken als je een beetje openstaat voor de natuur/cutuur(grappig… als gasten aan mij vragen waarom hier… Salta zij het die 2 woorden als antwoord)
Bedankt Hans en Alex voor jullie antwoorden en tips! Daar ben ik heel erg mee geholpen.
Ik heb nog een vraag voor Alex. Je zegt dat het verstandig is om een auto te huren, maar is dit ook goed te doen? Ik bedoel, zijn er veel aanbieders en is een auto ter plaatse te regelen? Of moet dit vanuit NL geregeld worden? Eerder hebben wij veel door Azië gereisd, maar daar werd het reizen met een auto nogal eens afgeraden doordat veel toeristen opgelicht werden. Hoe moet ik dit zien in Argentinië? En de wegen zijn ook goed te rijden? Wat veel vragen, maar wij zijn doorgaans gewend om met de bus / trein te reizen.
Alvast bedankt! En meer tips zijn natuurlijk altijd welkom