Wij zijn een gezin met 2 pubers en willen in juli op eigen gelegenheid naar Noord-Argentinie voor 3 1/2 week. B.v. 2 dagen Buenos Aires, vliegen naar Tucuman, 1 week met de auto naar Salta, vliegen naar Iguazu en omgeving voor 1 week, vliegen naar Rio de Janeiro voor een paar dagen strand in de omgeving. Of een route met de nachtbus? Hoe is de temperatuur daar in juli?
Vliegen naar Rio vanuit Iguazu of vanuit de Braziliaanse kant? Nog een bestemming aan te raden? Eindigen in Rio of in Sao Paulo? Hebben jullie nog suggesties? Yvonne
Als je iets verder gaat als salta dan kom je op de altiplano en die is echt geweldig qua natuur.
Als je de tijd en zin hebt zou ik doorreizen naar San pedro net over de grens in Chili en daar de 3 of 4 daagse jeeptour nemen die ook naar de zoutvlaktes van Uyuni gaan. Die liggen dan weer net over de grens met Bolivia.
Je kunt dan via Tupiza weer terug naar salta.
Dit is echt één van de spectaculairste gebieden van zuid amerika.
Hoogtepunten in zuid brazilie zijn:
-Als je van beesten houdt moet je zeker naar de pantanal, eventueel combineren met Bonito.
-De stranden tussen sao paolo en rio zijn fantastisch. Vooral rondom paraty.
Ook het eiland ilha grande is een aanrader.
-Het eiland santa catharina nabij Florianopolis is ook zeker de moeite waard.
Je zal keuzes moeten maken.
Maar de stranden in Brazilie en vooral eiland Santa Catharina zijn volgens mij vrij leeg in juli (hartje winter)? Of valt dat wel mee? Ik ben er zelf in het na-seizoen geweest (april) en toen was er echt geen sterveling meer…
Als jullie vanuit Iguazú naar Rio willen vliegen kan je dat het beste vanuit Foz do Iguacu doen (airportcode IGU), dan kan je betrekkelijk goedkoop met GOL vliegen. Met de bus kan ook, maar is een behoorlijk end
Verder is het zeker een goed idee om San Pedro de Atacama te bezoeken zoals Schoentje voorstelt, maar dan ben je alweer 2 reisdagen kwijt voor de heen en terugreis naar Salta. Wel een prachtige busrit natuurlijk. Ik denk dat jullie dan toch beter in Salta en omgeving kunnen blijven, waar je je, zeker met een huurauto, geweldig kunt vermaken. Mooie en gevarieerde natuur waar je het ´echte´ Zuid Amerika gevoel krijgt (veel meer dan in Patagonie) en hartelijke mensen. Het prijspeil is ook een stuk aangenamer dan het zuiden van Argentinië. Qua weer zit je in juli ook prima, niet te heet maar (normaal gesproken) ook niet te koud.
Houd er rekening mee dat in juli de omgeving van Salta & Jujuy erg druk is met lokaal toerisme. Ik zou dan ook ruim van te voren accommodaties regelen!
groet,
Jan