Reisplan midden en Noord Argentinie

Ik wilde eind juli twee weken door midden en Noord Argentinie bacpacken.
Twee dagen Buenos Aires,daarna drie dagen Iguazu en dan 3 dagen Salta.

De resterende tijd wil ik dan in Buenos Aires doorbrengen.

-Zijn er alleen op woensdag en zaterdag vluchten van Iguazu naar Salta?

-Is het verstandig om die vlucht in Nederland te boeken of wanneer ik in Argentinie ben?

-Wie heeft er suggesties?

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Ronald Pot

Andes Online is opgehouden met de vluchten tussen Iguazú en Salta. Inmiddels heeft Aerolineas Argentinas directe vluchten tussen de twee plaatsen op élke dag, behálve woensdag en zaterdag :slight_smile:

Ik zou de vlucht nu alvast boeken, juli is een drukke vakantiemaand, zeker nu de mensen niet naar Bariloche kunnen omdat het vliegveld nog steeds dicht is en waarschijnlijk heel de maand juli nog dicht blijft. Hou dus ook met je verblijf rekening met drukte, vooraf reserveren van hostels zou ik aanraden.

Zoals Flipsen al suggereerde Ronald, juli is erg druk in het noorden. Van 4 t/m 29 juli hebben diverse regio´s schoolvakantie en wij weten uit ervaring dat vooral de regio Salta & Iguazú razend populair zijn in die periode. Het drukst is de periode dat heel de provincie Buenos Aires vrij is, van 18 t/m 29 juli. In die periode kun je beste in Buenos Aires bivakkeren, relatief rustig.

Suerte,

Jan

yep en daar doe ik nog een schepje bovenop…
Daar normaal gesproken Bariloche en omgeving in deze periode erg populair is, maar door alle ellende daar op dit moment, lijkt het wel of iedereen zijn vakantie naar het noorden verlegt.
Wij krijgen aanvragen binnen van groepen van soms 20 personen, best veel als je maar 5 kamers hebt en al voor 90% vol zit…
Doe u voordeel ermee…

Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar