Vraagje over reizen

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik ben nieuw hier en heb nog nooit gereisd. Behalve wat vakanties met mijn familie (o.a. naar Frankrijk, Amerika, en dit jaar naar Italië) heb ik nog nooit zelf gereisd… Dat heb ik wel altijd heel graag gewild.
Ik word 20 jaar in juli, en ben een half jaar geleden gestopt met mijn studie omdat die niet goed ging. Momenteel heb ik een fulltime baan bij een helpdesk, en dat wil ik blijven doen tot ik weet wat ik voor vervolgstudie wil gaan doen. Dat is namelijk iets waar ik maar geen beslissing over kan nemen!
Omdat ik voorlopig toch nog niet terug ga naar school, en graag wat meer levenservaring wil opdoen, lijkt het me leuk/nuttig om eens een reis te maken. Ergens een tijdje reizen en werken, maar ik heb dit dus nog nooit gedaan. Wat raden jullie me aan? Meteen een half jaar naar Australië om daar te gaan backpacken lijkt mij namelijk een brug te ver…

P.S. Ik heb hier nergens een voorsteltopic gezien, mocht die er zijn, dan hoor ik het graag!

Kijk eens bij de topics ‘vakantiewerk’ en ‘vrijwilligerswerk’. Verder zou je eens op deze website kunnen kijken, die verzorgen allerlei leuke werk/taal vakanties etc.

En als je gewoon vakantie wilt vieren met een stel jongeren kun je ook met een groepsreis mee gaan, dat is toch georganiseerd en ook spannend omdat je alleen mee gaat.

Succes!

Bedankt voor de informatie! Die site’s kende ik inderdaad nog niet, ze zijn erg handig. Ik ga snel eens op zoek!