vraagje over Machu Picchu

Hallo,

komende zomer gaan wij op rondreis door Peru en zijn bezig met het bestellen van kaartjes en treintickets Machu Picchu ( we lopen dus niet de Incatrail) .
Nu vragen wij ons af of we ook de Huayna Picchu moeten beklimmen. Is het zo dat je deze moet beklimmen om een uitzicht te krijgen zoals je op bijna alle Machu Picchu foto’s ziet. Of is dit uitzicht ergens anders vandaan genomen?

Groeten,
Wendy

Op veel van de Machu Picchu plaatjes is Huayna Picchu te zien, dus zijn die niet van Huayna Picchu genomen. Ik vond het uitzicht van Huayna Picchu erg indrukwekked, neerkijkend op de ruines van Machu Picchu, met ook het uitzicht op omliggende bergen. Een goed alternatief is Machu Picchu Montaña (Machu Picchu Mountain), dat niet gauw volgeboekt is.
http://www.hostellima.nl/

1 like

Ok, bedankt voor de snelle reactie !

Groeten,
Wendy

Wij hebben destijds de babytrek gedaan. Dan ga je het eerste gedeelte met de trein, waar je halfverwege moet uitstappen om vanaf daar te voet verder te gaan. Volgens mij was het een uurtje of 4 a 5 lopen. Niet super zwaar en je komt dan vanaf de zonnetempel, waar je met goed weer prachtig zicht hebt op MP, aan. Wat mij betreft echt een aanrader! Omdat je eind van de middag aankomt is het niet meer zo druk. En de eerste aanblik is op het hele ‘complex’. Persoonlijk vond ik dat echt een magisch moment wat ik niet had willen missen. Als je met de bus naar MP gaat dan loop er halfverwege in en heb je een hele andere beleving volgens mij. Na de trek ga je naar het dorp en dan de volgende ochtend heel vroeg ga je met de bus terug om MP beter te bekijken. Het is dus maar 1 dag wandelen, maar de hele trip kost 2 dagen en 1 nacht.

1 like

Nog even een fotootje om je alvast lekker te maken [emoji6]

@christakranenburg: heb je een naam van een touroperator die de babytrek organiseerd? En ga je de 2e dag vroeg in de ochtend naar MP om de zonsopgang te zien?

@HendrikHerman heb jij ook namen van touroperators?

De uitdrukking “babytrek” heb ik niet eerder gehoord. Zegt mij niets, behalve natuurlijk wat hiervoor beschreven is.
Om over tours je licht op te steken kan je denk ik heel goed terecht bij diverse Nedrlanders en Belgen die zich met dit soort zaken bezig houden, zoals:
Rik - mundoantiguotours.com
Marit - mijnbestemmingperu.nl
Donny - nl.proyectoperucentre.org
Mauricio - cuscoperu.nl
en enkelen die recente berichten op dit forum hebben geplaatst.

http://www.hostellima.nl

1 like

gelukt :wereld:

Volgens mij is ‘babytrek’ ook geen officiële naam haha. Ik heb even gezocht (is 5 jaar geleden dat we geweest zijn). Wij hebben destijds geboekt via Mijn Bestemming Peru. Zij hadden de trek ingekocht bij een lokaal bureau. Ik zou om kosten te besparen het nu eerder gewoon rechtstreeks proberen te kijken. Als je zoekt op 2 Days / 1 Night dan zit je goed. Je stapt uit de trein bij het 104 km bordje. Ik zag op tripadvisor twee dames die via United Mice geboekt hadden en daar heel tevreden over waren.

Maar nogmaals als je geen echte hiker bent dan is dit een super mooie tussenoplossing. Doordat je een beetje moeite moet doen om er te komen en het eerste aanzicht op de stad vanaf de zonnetempel is (punt waar ze met de standaard trek de zonsopkomst bekijken!) heb je er veel meer voldoening van!

Misschien nog wel handig om te weten: als je toch graag de Huayna Picchu-berg wil beklimmen, boek hem minstens 6 weken op voorhand, zeker in het hoogseizoen!
Je hebt een mooi uitzicht vanop de Huayna Picchu en het is zeker en vast indrukwekkend, maar de typische Machu Picchu foto’s zijn meestal niet genomen vanop deze berg. Machu Picchu Montaña is inderdaad minder populair en dus ook minder snel uitverkocht.

Samen met men Peruviaanse partner run ik een reisbureau en verzorgen we ook de excursies van verschillende organisaties in en rond Cusco.
We bieden ook deze “baby trek” aan, eerder gekend als de tweedaagse Inca Trail. Stuur gerust een berichtje voor meer informatie.

Veel plezier alvast!
Valérie

Hi allen! Wij zijn ook aan het kijken naar de 2D 1N trek. Alleen valt het ons op dat er zo’n groot verschil zit in prijs. (200-500) voor precies hetzelfde schema. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Heb je het over de 2d1n Inca Trail? Die kan wel wat kosten, omdat je twee keer de trein moet nemen en die is duur!
500 USD is te veel, voor minder heb je zelfs de volledige Inca Trail! Rond de 300 USD is wel de juiste prijs.

Voor de uitstap van 2 dagen met de trein: ONDER de 300 USD is een goede prijs (dit is ook onze prijsklasse). 300 USD vind ik zelfs al te veel, maar je moet zien wat er is inbegrepen natuurlijk. De routebeschrijvingen zijn wel zo goed als dezelfde.

1 like