Hallo!
Voor onze reis naar Peru in september heb ik alvast via een lokaal bureau de Inca Trail geboekt. Nu vragen ze of we een ticket willen die toegang geeft tot Huayna Picchu mountain? Is deze de moeite waard om na de trail te doen?
Groeten, Jacco
Hallo!
Voor onze reis naar Peru in september heb ik alvast via een lokaal bureau de Inca Trail geboekt. Nu vragen ze of we een ticket willen die toegang geeft tot Huayna Picchu mountain? Is deze de moeite waard om na de trail te doen?
Groeten, Jacco
Ik heb niet de Inca Trail gelopen en kan dus niet beoordelen of Huayna Picchu na die trail mosterd na de maaltijd is. Ik denk het niet omdat ik me niet kan voorstellen dat een doorlopende trail over een berg als de Huayna Picchu voert. Ik vond de Huayna Picchu erg de moeite waard en niet bijzonder zwaar. Prachtig uitzicht (als er geen mist hangt).
http://www.hostellima.nl/
Hoi Jacco,
Mag ik misschien vragen bij welk bureau je de inca trial hebt geboekt en wat de prijs hiervan was? Wij zijn namelijk ook aan het oriënteren wat we willen doen met Macchu Picchu, maar zijn hier nog niet helemaal uit. Ik heb ondertussen al zoveel verschillende verhalen gehoord qua reserveringen en prijzen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wij hebben geboekt bij United Mice (unitedmice.com). Dit is een lokale organisatie. Deze werd ons aangeraden door mijn neef, die met hen een paar jaar geleden de trail heeft gedaan en erg tevreden was. De tour kost 560 USD.
Dat is al deels een antwoord op mijn vragen
Ik vroeg me ook af wat de gangbare prijzen zijn voor de Inca Trail. Ik had net prijzen gekregen via een hostel in Cusco en dat kwam neer op 495 USD voor 4 dagen (porter, slaapzak, maaltijden inbegrepen). Ik vond dat best veel geld, maar blijkbaar is dat een normale prijs?
Welke prijzen had jij gevonden, csvw90?
Beste Jacco, Ik heb even op de site van unitedmice gekeken en was benieuwd welke trail jij hebt geboekt voor 560USD(pp)? 4 daagse? 2 daagse? alvast bedankt.
Prijzen die ik op internet heb gevonden lagen meestal wel rond de 400/500 dollar. Maar veel sites geven geen prijzen aan, die moet je mailen om erachter te komen wat de prijs is. Maar in dit forum kwam ik ook een topic tegen waarbij een prijs van volgens mij rond de 270 (euro) werd aangegeven. Wij zitten te twijfelen wat we zullen doen, want zo’n 400/500 dollar vinden we toch wel flink prijzig aangezien we een bepaald budget hebben voor de gehele reis. Dus we zijn nu een beetje aan het rondkijken naar andere trials, wat daar de prijzen ongeveer van zijn.
Ik heb de 4-daagse trail geboekt, voor 560USD pp.
Afgelopen december de 2daagse incatrail gelopen. Niet de 4daagse gedaan ivm 5 dagen verblijf in cusco en we wilden daar ook nog andere dingen bekijken. De 2daagse gaf een goeie en mooie indruk van de incatrail, maar voor echte avonturiers is de 4daagse natuurlijk erg leuk. Dag 2 hebben we machu picchu bezocht en de machu picchu mountain beklommen ipv de huayna picchu die door de meerderheid van de toeristen wordt beklommen. De machu picchu mountain is even een klim (1000 treden), maar dan heb je op de top een super uitzicht! Doordat deze berg een wat zwaardere klim is dan de huayna picchu kom je ook een stuk minder mensen tegen (stuk om 4/5 mensen tegengekomen) en kun je in alle rust genieten van een wonderlijk mooie natuur.