Machu Picchu één dag vanuit Cuzco, wel of niet Huayna Picchu?

Beste allemaal,

Er staat al veel op dit forum en internet over Machu Picchu. Toch heb ik nog een vraag. Ik wil vanuit Cuzco naar Machu Picchu en dezelfde dag weer terug. Inmiddels heb ik al meer informatie gevonden over de reis naar Ollantaytembo en de trein naar Machu Picchu. Via een soort van tourbureautje (ticketmachupicchu.com) wil ik een ticket regelen. Ik heb nog de optie om te kiezen voor een ticket met beklimming van de Huayna Picchu. Mijn vraag is: wel of niet doen? Als je een gewone ticket koopt, heb je dan ook de mogelijkheid om Machu Picchu van bovenaf te bekijken?
Stel dat jullie Huayna Picchu aanraden… Er zijn twee mogelijkheden voor beklimming van deze berg, tussen 07.00 en 08.00 en 10.00 en 11.00. Als je om 06.35 op het station van Machu Picchu (Aguas Calientes) aankomt is het dan realistisch om voor de eerste tijd (dus 07.00-08.00) te kiezen of is dit te krap? Hoe druk is de shuttlebus naar Machu Picchu en hoe lang duurt deze rit? Ik zou het zonde vinden om een ticket te kopen die niet realistisch is.

Alvast hartelijk dank!

Elja

Beste Elja,

Huayna Picchu is een extra berg dat je kan beklimmen vanwaar je Machu Picchu inderdaad van bovenaf kan bekijken.
Koop sowieso de laatste sessie als je maar 1 dag gaat, de eerste haal je niet.

De busrit van Aguas Calientes naar Machu Picchu duurt 25 minuten ongeveer.

Als je Huayna Picchu niet bijboekt, kan je ook heel mooie foto’s trekken van Machu Picchu (de standaardfoto’s die je overal ziet op postkaarten, affiches, etc.).

Veel plezier!

Ok, hartelijk dank voor je reactie!! Dan weet ik nu welke ticket ik moet kiezen.