hoi ben nieuw op dit forum maar ben nieuwsgierig naar hoe jullie dit allemaal beleven, ben al 1,5 jaar aan het pendelen naar egypte .wil een langere tijd gaan door brengen ginder mijn vriend woont nog steeds bij zijn ouders.dus da zal nog even zo blijve, ze zijn koptische christenen. de ouders hebbe mij nog nie gezien zijn moeder had onlangs een vrouw voor hem gevonden .maar hij heeft geweigerd .ikwil u zegt hij u alleen ;maar durft dit niet tegen zijn ouders te zegge. zijn vriende zegge ook da hij van me houd. ze vonden het al een wonder dat hij een vrouw had hij is niet een man die zomaar een vrouw neemt. alé da hoop ik toch want je weet noit natuurlijk. wie weet wat meer over koptische kristenen. groetjes
Hey Helaba,
Welkom. Als hij met jou verder wil dan zal hij dit uiteindelijk toch wel aan zijn ouders moeten vertellen?
Ervaring met koptische christenen heb ik niet, maar of je vriend een kopt is of een moslim, een egyptenaar blijft een egyptenaar met zijn cultuur en normen en waarden…
Waarom heeft je vriend nog niet tegen zijn ouders durven zeggen dat hij een vriendin heeft? Als hij zo zeker van zijn zaak is, en jij al anderhalf jaar heen en weer pendelt, dan is het toch wel eens tijd? (zeker als je nu voor langere tijd daarheen wilt gaan. Waar wil je in die periode gaan verblijven?).
In jouw schoenen zou ik met vriendlief gaan praten: over zijn ouders, maar ook over zijn geloof. Hoe ziet hij dat, hoe beleeft zijn familie het geloof, wat houdt het in, wat kun jij ermee? Ga bv ook eens mee naar een dienst (met je vriend, of met vrienden van hem?) “Dé” “Koptische Christen” bestaat niet, en je vriend en als het goed is zijn vrienden en familie, zijn de Koptische Christenen met wie je te maken gaat krijgen, dus zij lijken me de beste informatiebron.