Vraag

Hallo
Mijn man vertekt op 3 februari naar Mexico het is een geleide reis met jet air en met een gids.Ik wou wel eens vrgaen met hij veel inspuitingen hebben en welke?Waar moet vooral voor oppassen?Kan u mij wat uitleg geven
Bedankt
fa418945@skynet.be

Vaccinaties moeten niet maar wordt aangeraden:

DTP
Hep A

Verder oppassen voor de scherpe:zon02:

De kans dat je tijdensje verblijf in Mexico één infectie oploopt is grotendeels van jezelf afhankelijk. De manier waar en waarop je reist, waar je logeert, waar en wat je eet en welke sociale contacten je beleeft bepalen voor een groot deel het risico op besmetting. Neem contact op met je huisarts of de GGD of u daarmee een verhoogd risico loopt en welke voorzorgsmaatregelen je het beste kunt treffen. Begin op tijd omdat sommige vaccinaties pas na enkele weken voor volledig bescherming dienen! Wanneer je het tropische gedeelte van Mexico bezoekt denk dan ook aan de muggen die Malaria en Dengue kunnen overdragen.

1 like

voor meer informatie over inentingen kun je het beste kijken op http://www.travelclinic.com . Dit is de website van de travelclinic van het havenziekenhuis in rotterdam. Zij geven advies over alle reizen.

1 like

Handen wassen voor het eten en vooral na gebruik van het openbaar vervoer.

Bastiaan

1 like

Ik ga ieder jaar 2 keer naar Mexico en dat al vanaf 1999.Nog nooit een inenting gedaan of pillen geslikt en ik ben echt overal geweest.Is echt niet nodig. Geen kraanwater drinken, tanden poetsen met water uit de fles, altijd handen wassen.Oppassen met wc papier, ijsblokje alleen in beter restaurants nemen en anders zonder ijs vragen als je een drankje besteld.Allen vruchten met schil eten etc.Geen honden en katten aaien.Kortom allemaal dingen die je in een land buiten Europa niet zou moeten doen.Maar inentingen zijn echt overdreven.

1 like

Beste Laura, ben jij een erkende arts dat je dit soort adviezen geeft? Ik heb altijd begrepen dat de inentingen niet alleen afhankelijk zijn van de plekken waar je heen gaat, maar ook van de gezondheid van de reiziger zelf. Het is daarom misschien niet heel erg verstandig om als een soort dokter het advies te geven om geen inentingen nemen, dat jij het niet nodig hebt, of misschien wel puur geluk hebt gehad wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is.
Het handigste is om gewoon even naar je huisarts te gaan en eventueel contact op te nemen met de GGD. En dan zelf een beslissing te nemen om wel of geen inentingen te nemen. Veel zorgverzekeraars vergoeden 75% van de gemaakte kosten, dus wat kosten betreft valt het over het algemeen wel mee.

1 like

Ook ik zit er gemiddeld 2 tot 3 keer per jaar, ook ik heb nooit prikken of iets dergelijks gehaald. Het is wat Laura schrijft, doe geen dingen, aai geen hond, pas op met ijsklontjes en geniet gewoon wat Mexico te bieden heeft.