Op 5 mei ga ik met mijn vriend naar Mexico. We hebben een autorondreis (fly-drive) geboekt en hebben daarna strandverlenging in Playa del Carmen. Nu zag ik dat tegen de grens van Guatemala malariagebied is. Nu vraag ik me af hoe ik me het beste kan beschermen. Is het echt nodig om malariatabletten te nemen? Ik weet dat ik hiervoor natuurlijk bij de GGD moet zijn, maargoed ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn.
Voor malaria hoef je in Mexico niet zo bang meer te zijn. Een groter probleem is op dit moment Dengue wat ook door muggen wordt overgedragen. Hier zijn echter geen medicijnen voor. Dus het beste is goed in te smeren met antimuggenspul. Dan bescherm je tegen beide muggen.
Moet ieder voor zich zelf besilssen, maar ik zou het niet doen en heb het daar ook niet gedaan. Zeker aangezien malaria nauwlijks nog voorkomt in Mexico en ook gezien de bijwerkingen van die pillen. Beste is goed in te smeren, want dengue is net zo’n rotziekte en dat komt juist wel veel meer voor dan malaria in Mexico