Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras, Belize

Ik benieuwd of er mensen zijn die de mayaroute hebben gedaan en tips voor mij hebben. Ik heb namelijk in december een 23-daagse reis geboekt. Wat ik me voornamelijk afvraag is of je wel of niet malariapillen moet nemen. De reisorganisatie geeft namelijk aan dat dit niet noodzakelijk is. Natuurlijk zijn andere tips ook welkom.

Groetjes Wikje.

Hallo!

Ik heb zelf deze reis vorig jaar gedaan en toen heb ik geen malariapillen genomen aangezien dit niet noodzakelijk was omdat we niet langer dan 3 dagen in een gebied verbleven waar de kans op malaria groot is. Maar er waren ook veel mensen die dus wel malariapillen slikten.

F.

Hoi Wikje,

Ik ga ook naar Mexico en Guatamala in december en ik heb me bij de GGD laten vertellen dat het verstandig is om malariapillen te slikken als je naar de grensgebieden van Mexico en Guatamala gaat. Als je alleen in Mexico rond gaat reizen, zijn de pillen dus niet nodig.

groetjes, Ilse

Hallo,

Ben heel erg benieuwd naar de mensen die bij Shoesting ook de 23 dgse maya reis met vertrek op 17/12 hebben geboekt, dit vooral omdat ik voor het eerst alleen reis. Ben ook wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die deze reis al eens gedaan hebben (alleen positief graag, heb nl al geboekt).

Groetjes,
Elri

p.s. heb dinsdag een afspraak bij de GGD tijdens het telefonisch overleg werd mij voor deze reis ook malaria tabletten aangeraden.