Ik ga eind september voor 4 maanden naar Midden Amerika. Uiteraard raadt de GGD me aan om malariapillen te nemen; ik ben alleen niet zo dol op die dingen, ze zijn duur, veel bijwerkingen en ze bieden geen 100% bescherming. Wat zijn jullie ervaringen? Heb je ze wel of niet geslikt en waarom? Alvast bedankt voor de tips!
Hai,
Ik heb zelf voor een half jaar in Antigua gezeten terwijl ik elk weekend reisde naar een ander deel van Guatemala waaronder bijvoorbeeld ook Tikal met de jungle.
Ik heb zelf toen geen malariapillen genomen. Natuurlijk wel met een klamboe en dergelijke in gebieden zoals Tikal waar veel jungle is de kans verkleind om gepikt te worden en veel gesmeerd. Dus naja ik heb er dus niet veel problemen mee gehad terwijl ze mijn toen ook wel aanraadden om buiten Antigua toch wel aan de malariapillen te gaan.
Fijne reis gewenst!
Hey,
Het ligt eraan wat je plannen zijn in Guatemala. Als je veel gaat reizen en nog naar andere landen, zou ik het wel doen.
Blijf je vooral in guatemala stad, xela, panajachel etc. dan zou ik het niet doen… Er komt eigenlijk (bijna) geen malaria daar voor…
Groetjes!
Hoi,
De eerste keer dat ik naar Guatemala ging, heb ik malariapillen genomen, tot ik er na een half jaar genoeg van kreeg, omdat er bijna geen malaria voorkomt. De kans om Dengue op te lopen is groter.
als je naar de jungle reist, kan je je beschermen tegen de muggen, maar ze steken toch wel. Op een middagje in de jungle wandelen kan je zo 50 steken oplopen.
Overigens is het nemen van malaria pillen niet altijd gunstig. Doordat je een kleine hoeveelheid malaria in je lichaam krijgt, is het moeilijker te checken of je het hebt opgelopen.
Mijn advies: niet mee nemen. Bescherm jezelf tegen muggen op de gangbare manieren. Als je denkt het opgelopen te hebben, wip je even langs een kliniek en laat je je checken. Die zijn er volop en weten welke medicijnen je moet nemen om er vanaf te komen.
Geniet lekker van je reis, en maak je niet druk. De beste remedie is lde stress van je afschudden en ontspannen!
groet
Wally
1e1c7ae4-ef4e-4970-85c9-a5883b3846c3
1.03.01
Ik ben het voor een groot deel met Wally eens maar heeft nog een aanvulling nodig.
Dengue is zeker gevaarlijk maar komt minder voor.
Malariapillen slikken is niet zo erg verstandig als je nog niet weet hoe jij op die pillen reageert. Soms is het middel slechter dan de kwaal en je weet niet of je malaria zal oplopen.
Ik heb in de 5 jaar dat ik in Honduras woon nog geen malaria of dengue opgelopen dus de kand dat je het dan in die paar weekjes zou oplopen is relatief klein.
Je kan pillen meenemen. Als je denkt dat je malaria hebt neem je de pillen en als het dan in een week niet over is heb je geen malaria maar iets anders.
Maar vergiftig je lichaam niet door je dagelijks een beetje bij beetje te vergiftigen met die malariapillen. Sommige worden zieker van de pillen dan van de malaria zelf.
Als je hoge koorts hebt laat je dan eventjes testen en zeker voor je weer terug gaat want malaria en vliegen schijnt gevaarlijk te zijn.