Er zijn veel gevallen van de Mexicaanse griep. Vooral in Groot Brittannie en de Verenigde Staten heerst het. Is dit voor jou een reden om niet naar deze landen te gaan? Of ga je er toch naartoe?
Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!
Er zijn veel gevallen van de Mexicaanse griep. Vooral in Groot Brittannie en de Verenigde Staten heerst het. Is dit voor jou een reden om niet naar deze landen te gaan? Of ga je er toch naartoe?
Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!
Ja, ik mijd landen die in mijn ogen verkeerd bezig zijn. Dit is o.a. de USA en China! Deze gaan straks nog wat beleven… In mijn geval is het dus niet alleen de exicaanse griep, waarom ik landen mijd
Nee, ik ga gewoon lekker naar Ecuador. Zo kun je jezelf wel gaan opsluiten in je eigen huis.
Ik vermijdt wel om naar Mexico te gaan. Dat lijkt me nu toch echt wel de ellende opzoeken. Maar voor de rest ga ik waar ik wil. Ik ben vorige maand naar Engeland verhuisd. Woon nu dus in Londen en hier lopen er veel mensen met mondkapjes op. Dat vind ik ook al overdreven. Wij doen hier niet aan mee. De varkensgriep is niet voor iedereen dodelijk en als je buiten die categorie van dodelijk valt heb je niks te vrezen. Er is hier een beleid opgezet dat als je de symptomen hebt je wel naar je huisarts mag voor consultatie maar niet massaal naar een NHS ziekenhuis moet komen. Meestal wordt er aangeraden gewoon thuis uit te zieken zoals bij de gewone griep. Na 2 weken ben je weer beter. Dus ik ga mijn leven niet op stop zetten omdat er een virus rondzweeft. Dat was met de vogelgriep ook al zo. Ben toen ook gewoon naar India op vakantie gegaan. >>>
Nee, ik ga lekker met vakantie. Wie garandeerd mij dat ik het thuis niet krijg?
Je loopt overal een risico.
Begrijp alleen niet hoe men het nog Mexicaanse griep kan noemen…? In Duitsland en andere Europeesche landen is het h1n1/influenza/varkensgriep etcetera, maar “Mexicaanse” is erg kort door de bocht.
Enkele weken na de uitbraak was het in de VS 2 tot 3 keer meer vastgestelt, maar dat werd op e.o.a. manier niet beacht.
Het is een wereldwijd probleem, dus kun je je net zo goed verstoppen als je bang bent.
Ik ga lekker op vakantie :vak01:
Nee, ik ga gewoon naar tunesie ondanks dat daar veel engelsen komen. Het risico daar is op dit moment net zo groot als in nederland. Kan dus alleen maar hopen dat ik niet vlak voor ik ga of zelfs erger daar ziek word! Wel voor alle zekerheid een goede reis en annuleringsverzekering afgesloten. :vak02:
Ik ga nu niet meer op vakantie, maar was tijdens de eerste nieuwsberichten over de uitbraak in Florida. Heb geen griep opgepakt toen (wat een wonder), maar ik zou nu net zo goed op vakantie gaan. Misschien zou ik niet boeken naar plaatsen die echt broeiplekken zijn van de griep, mexico city bijvoorbeeld?
Over niet naar Mexico gaan: waar in mexico zit de griep? Ook in Yucatan? Ook in Guatemala? of blijft de griep braaf binnen de landgrenzen? Als de concentratie van de griep vooral rondom noord/west mexico zit, en je in Yucatan een soortgelijk risico zou lopen als in Nederland, dan zou ik gerust naar Yucatan gaan.
Allereerst moe ik zeggen dat ik het helemaal met Roberts eens ben.
Ik wordt er wel moe van om steeds weer te moeten lezen over de mexicaanse griep…
Typisch Nederlands…
Maargoed, verder om de vraag hierboven te beantwoorden:
Nee, ik mijd geen landen wegens de griep. Ik ben in de tijd van de uitbraak zelfs naar Mexico verhuisd en heb er gelijk een rondreisje hier aan geplakt. Ik ben geen moment bang van die griep, aangezien het voor een gezond persoon helemaal zo gevaarlijk niet is.
Er sterven jaarlijks zo gigantisch veel mensen aan de gewone griep…en daar hoor je nooit iets van.
Ik zou zeggen gewoon lekker op vakantie gaan…inmiddels is het in nederland met zijn overbevolking gevaarlijker dan hier in Mexico…
Nee, ik ga lekker met vakantie. :vak02: Ik zou niet weten waarom ik zou thuis blijven… hier kan je even goed de griep krijgen.!
Wij zijn net een paar dagen terug van een schitterende Maya-rondreis door Mexico en Guatemala. In het land zelf merk je niets van de griep-gekte. Op 2 dingen na: er is bij alle toiletten ruim zeep voorradig (en vaak hangt er een briefje bij dat je je handen goed moet wassen) én er zijn maar heel weinig toeristen,wat voor degenen die er wel zijn prima is ( want op bijna alle sites die we bezochten was het erg leeg), maar voor de bevolking een ramp ze hebben het al niet breed en nu er bijna geen buitenlanders komen zakken de inkomsten nog verder.
ik ga van 26 augustus tot 12 september naar USA >>> (N Carolina, S Carolina, Georgia, Tennessee, Kentucky, West Virginia, Virginia)
ik maak me niet zo’n zorgen, en als ik ziek word dan is dat maar zo, na een paar dagen is het weer over.
Men noemt het nog steeds de Mexicaanse Griep, omdat dit type griep in Mexico waarschijnlijk voor het eerst ontstaan is, in ieder geval werd daar de eerste besmetting ontdekt.
De Spaanse Griep wordt ook nog steeds zo genoemd (was ook virus van type H1N1), terwijl het daar naar alle waarschijnlijkheid niet eens ontstaan is…
Maar de benaming Mexicaanse Griep klinkt natuurlijk niet erg positief voor het land Mexico en zal ook niet erg bevorderlijk zijn voor het toerisme daar.
Na overleg met de huisarts, die het maar een mediaspektakel noemt, de longarts van het bekende Heideheuvel geraadpleegd te hebben en de website van het ministerie van gezondheid geraadpleegd te hebben, gaan mijn man en ik echt gerust naar Mexico!
Als het in Nederland was uitgebroken die griep, had het de Nederlandsegriep geheten en waren alle toeristen in ons land weg gebleven!
Je loopt nu overal gevaar!
En juist in zo land als Mexico, doen ze er alles aan om de toeristen gerust te stellen.
In het najaar zal er 1 op de 3 mensen de griep kunnen krijgen, waar je ook heen gaat op vakantie of als je thuis blijft!
Dus wij gaan genieten!
“Maar de benaming Mexicaanse Griep klinkt natuurlijk niet erg positief voor het land Mexico en zal ook niet erg bevorderlijk zijn voor het toerisme daar.”,
Inderdaad, het is, zoals ik al in een reactie schreef, rampzalig voor het toerisme! Er worden veel reizen gecancelled op het moment. De enige plekken waar ik veel mensen zag was bij Playa del Carmen, Cancun e.o. en al vond ik het daar erg (wat mij betreft té) druk, er schijnen ook daar véél minder toeristen te zijn dan andere jaren.
Wij hebben oktober 2008 geboekt, inmiddels betaald en vertrekken heel gewoon komend november naar … Mexico, en verblijven tussen massa’s toeristen op Cabo San Lucas, Huatulco en Acapulco om vervolgens ook Costa Rica aan te doen. Geloof me, tegen die tijd is daar het ergste voorbij. Wij zijn (zeer) gezond, goed voorbereid en ziek kun je overal worden. Wij respecteren de geadvisserde omgang: Kuchen in papieren doekje of elleboog en veelvuldig en zorgvuldig handen wassen. Tenslotte nog een echt goede reisverzekering, de normale voorzichtigheid. Nu maar hopen dat ik november haal en dat de tram in mijn dorp mij niet vind
ik heb gekozen voor: anders
Ik denk namelijk, dat we allemaal bewust moeten zijn, dat een groot deel van de Nederlandse bevolking de Mexicaanse griep gaat krijgen. Daar doe je niets aan, dat heb je met epidemieen. Of je nu wel of niet op reis gaat.
Op mijn werk is er al een strenger ‘ziekmeldings’ beleid afgekondigd. Dit keer niet dat ze streng zijn als je je ziek meldt, maar andersom: je ‘moet’ je eerder ziek melden bij griep of koorts.
Moet wel zeggen, dat ik vandaag heb gevlogen en het vliegtuig zat aardig vol. Toen er iemand achter me zat te ‘rochelen’ en hoesten, had ik wel eventjes het idee in mijn hoofd: jaiks, je zal hier maar de MexGriek oplopen. Maar datzelfde heb ik in de bus of laatst in de rij bij de supermarkt als ik opeengepakt sta met andere mensen
Half jaar geleden een ticket geboekt, ‘toen was de griep er nog niet’…
vorige week bij de GGD geweest voor vaccinaties. Ze zeiden er daar zelfs niets over, totdat ik er zelf over begon; “of ik nog Tamiflu mee moest nemen…?”
Nergens voor nodig was hun antwoord. gewoon vemijden dat mensen in je gezicht hoesten, en je handen wat vaker wassen. En bij griep verschijnselen je gezonde verstand gebruiken.
Ik heb op het moment geen vakantie gepland staan, dus de vraag speelt niet echt. Hoewel, ik woon in Spanje waar er ook mensen overleden zijn aan deze griep. Echt specifiek rekening houd ik er niet mee. Ik was sowieso altijd al regelmatig mijn handen. Een goede hygiëne is gewoon heel belangrijk. Het zou me dus ook niet van een vakantie weerhouden.
Verder zie je hier dat bedrijven meestal wel een bericht naar hun medewerkers met voorzorgsmaatregelen en adviezen e.d. sturen. Ook bij grote events (zoals de CAMPUS LAN-PARTY in Valencía vorige week) wordt zoiets aan de deelnemers gestuurd, zodat men er wel op bedacht blijft.
Inmiddels heerst deze griep wel in elk land. Het ene land heeft meer gevallen dan het andere, maar het virus waart er wel rond.
Waarom al die drama? Bij elke griepepidemie vallen er wel doden, zelfs als je thuis blijf met gesloten ramen en deuren en je nooit de deur uitkomt kan je griep in een extreme mate krijgen. En met een beetje pech ga je er ook nog aan dood.
Nee hoor, gewoon de landen bezoeken die je graag wilt zien. >>>:vak02:
:dag: