Wereldreis en de Mexicaanse griep

Ey hallo,

Ik wil binnen kort een wereld reis:wereld: gaan maken. Maar nou met die mexicaanse griep ben ik er niet helemaal zeker van of ik wel alle landen zomaar in mag als ik in een ander land ben geweest. Ik wil naar Amerika en Tokio maar nou weet ik dus niet of ik het ene land in mag als ik in het andere land ben geweest. Weet nog niet precies welk land ik als eerste aan doe maar dan kan ik er rekening mee houden. Al vast bedankt.

Groetjes Brenda

Volgens mij is dit geen probleem of je moet kuchend en proestend bij de douane staan.

zorgen om niks
in sommige landen-meest op airports en naar het lijkt iets meer hier in Azie staan er een soort scanners of worden soms zelfs elke aankomende pax op temp. gecontroleerd.
of je moet een briefje invullen met gegevens-als er later lijkt op die vlucht dat er iemand bij zat die het had-dan gaan/proberen ze ieder op te sporen voor mediese check. het zal je wel duidelijk zijn dat dat goed bedoeld maar nogal onwerkbaar is.

China » Ontdek op jouw manier | Riksja Travel hey,ik heb hierop vandeweek gelezen dat je vanaf 1 april met een stempel van amerika of mexico problemen kan hebben in china. kweet nu niet of dat voor de rest in azie ook zal zijn,maar ik zou zeker en vast uitleg vragen op de ambassade.want zo een week in quarantaine geplaatst worden zou niet leuk zijn hé.

wrs goedbedoeld bvan 555 (dat betekent overigens hier in Thaild hahaha-zo spreken we dat uit!) maar totaal achterhaald.
1.probeer eens gewoon info van welke soort dan ook uit een sjinese embassy te krijgen! gouden medaille als je dat lukt
2.is allang achterhaald-zelfs amerikanen rechtstreeks uit USA hebben geen enkel probleem-al maanden+meer maanden

In de zomer ben ik in New York geweest, dus stempels in mijn paspoort. Nu net terug uit Vietnam en Cambodja, maar daar verder niks over gehoord. Behalve inderdaad van die temperatuurscanners op het vliegveld heb ik niks gezien. En ik moest een formuliertje invullen dat ik geen koorts, hoesten etc had. China weet ik niet.