Mexicaanse griep

Wij vertrekken over 2 weekjes weer naar Bali. Kan iemand mij vertellen,hoe het daar gaat met de mexicaanse griep. Ik hoorde dat op de airport jouw temperatuur wordt gemeten met speciale apperatuur en dat je met een vloeistof wordt beneveld. Is dat nog steeds en wat is dat voor een vloeistof?:drugged:

zal me er niet zo druk om maken…

:wereld:Dat was mijn vraag niet,maar toch bedankt Sjaak.:chin:

klopt, sorry.
Geen ervaring om je vraag te beantwoorden.

wij waren in de tijd van het begin van de mex griep daar en op de luchthaven van denpassar werd je niet gecontroleerd. alleen in maleisie wel op alle vliegvelden als je het land binnen komt. maar dat zal nu ook wel weer voorbij zijn.

In mei jl. kwam ik via Entikong (Kalimantan) het land binnen, moest een formulier invullen en moest langs een scanapparaat lopen die de lichaamstemperatuur opnam, dat was het.

Beste marrybelle,
Ik ben in juni-juli en in augustus-september op Lombok geweest, en beide keren moest je een gezondheids formulier invullen, je lichaams temperatuur werd met een camera gemeten en je voorhoofd werd met een thermometer gemeten (vreemd), daarna moest je inderdaad door een “nevel douche” en ook je hand baggage. In beide gevallen heb ik daar geen hinder of last van ondervonden. In september ben ik ook op Bali geweest maar heb daar niets gemerkt.
Hoop dat je antwoord heb gekregen.
Nick

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Weet je dan toevallig ook wat ze doen als die te hoog blijkt te zijn?

Dan wordt je (gratis) naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek en observatie.

Ben je serieus :confused:

Waarom zou ik niet serieus zijn? Een van de eerste “verdachten” was en Nederlandse toeriste op weg naar Bali, is uitgebreid in het nieuws geweest. Troouwens wat dacht je dat ze anders deden, afschieten of zo :smiley: Naar een ziekenhuis lijkt mij ook het meest logische.

Nee dacht niet dat ze zouden afschieten maar ik kan me niet voorstellen dat we hier in Nederland iemand gratis laten onderzoeken e.d. maja dat zal wel het cultuurverschil zijn haha

Nou ik weet zeker dat als je in NL aankomt met een vreemde ziekte dat ze je ook naar het AMC brengen om je gratis te laten onderzoeken.

Denk dat je eerder naar de VU gaat, omdat je interessant voor de wetenschap bent haha

Sorry, ik kom niet zo veel in ziekenhuizen. De laatste keer was in het AMC, lijkt wel een fabriek daar. Ze zullen op Schiphol vast wel een procedure hebben.

Geruststelling elk ziekenhuis is net een fabriek…

Nou ik ben wel eens in het RSU te Tasikmalaya geweest om me te laten naaien, ik had een scheurtje opgelopen, dat leek helemaal niet op een fabriek. Meer op een slachthuis. :smiley: dat stamde nog uit de Nederlandse tijd.

Ik vond dit op de site van Schiphol:

**

**QUARANTAINE
**Als iemand ziek op Schiphol aankomt en het vermoeden bestaat dat hij een ernstige besmettelijke ziekte heeft, moet hij naar een ziekenhuis om te worden nagekeken. De medische dienst zorgt ervoor dat hij op Schiphol met zo min mogelijk mensen in aanraking komt. Alle bepalingen die met zo’n ziektegeval samenhangen, heten quarantainemaatregelen.

**

Dank u