hoi
als ik nog niets geboekt had en mijn plannen was een ‘lang leven de lol strand en hang vakantie’ is spanje zou ik nu wel denk ik eerder naar een ander land gaan zoals griekenland. gegarandeerd krijg je dan toch wel een zelfde soort vakantie.
Mijn plannen zijn echter om een mooie rondreis te maken door marokko en dat laat ik toch niet schieten! dan neem ik het risico maar…
vind het allemaal wel erg overdreven hoor, het is maar de griep denk ik dan. nouja we zijn iets meer vatbaarder dan met de ‘normale’ griep en het is zeer vervelend als je je hondsberoerd voelt maar een keer ziek worden is echt niet erg! als je verder gewoon gezond bent hou je er niets aan over behalve dat je lichaam weer wat meer weerstand heeft!!! dus ik ga lekker genieten van mijn reis door het mooie marokko in september!
[quote=“Sliek75, post:18, topic:58519”]
totdat ik er zelf over begon; “of ik nog Tamiflu mee moest nemen…?”
Nergens voor nodig was hun antwoord. gewoon vemijden dat mensen in je gezicht hoesten, quote]
daar hoeft de mexicaanse griep echt niet voor de heersen! ik vermijd toch wel dat mensen in mijn gezicht hoesten!!! :chin:
15 januari, rondreis mexico belize en quatamala, klein rotgriepje…
Begin augustus ben ik 2 weken op Mallorca geweest en mijn vrouw heeft met de gedachte gespeeld om in ieder geval voor de kinderen (8jr) mondkapjes mee te nemen (wat overigens niet schijnt te helpen). Dit vnl bij aankomst en vertrek van het vliegveld. Mallorca is 's zomers de de drukste luchthaven van Spanje met vooral veel engelsen en duitsers.
Ik heb welgeteld 7 personen met mondkapjes zien lopen, wat meteen aangeeft hoe het gros van de mensen erover denkt.
Gewoon op vakantie gaan!
Wij gaan in november een cruise maken met oa Mexico.
Ben niet van plan met een mondkapje te lopen. Wij wassen nu onze handen al extra en zullen dat op de boot ook zeker doen.
Wij houden nu onze hygiene goed in de gaten en zullen dat op de boot ook doen.
Hoesten als nodig is in onze elleboogholte of in een papieren doekje en zullen dat op de boot ook doen.
groet ottoline
Nee wij gaan gewoon lekker op>>> vakantie! Hebben in maart geboekt voor 3 weken Puerto Vallarta en hebben ook nooit de neiging gehad dit om te boeken. We hebben er zin in. Overal kun je griep oplopen, ook hier in Nederland. Volgens mij is het nu heerlijk rustig in oktober, minder toeristen. Wij zulen wel nog meer de hygiëne in acht nemen, vaker handen wassen etc., maar verder wordt het weer heerlijk genieten, :zon02: en :vak02:
Ik vind het echt zielig dat mensen zich zo bezig houden met deze ‘mexicaanse griep’.
Ben zelf net terug uit Mexico en ben ook ziek geweest daar. Had alle symptomen van de mexicaanse griep en ga ervan uit dat het deze griep was, maar ben niet naar dokter geweest. Was niet nodig want het ging vanzelf over na een week en behalve dat ik erg veel moest hoesten was ik niet zieker dan een ‘gewone’ griep en daar hoor je nooit iemand over!!
Verder hoor je geen mexicaan over die griep. Ze zijn daar helemaal niet mee bezig. Het is een super land om te bezoeken en zonde om het te mijden. In Nederland hebben ze blijkbaar niks beters te doen dan een simpele griep op te blazen alsof het iets heel ernstigs is.
Volgend jaar weer met zijn allen thuisblijven omdat er een weer een andere griepvirus rondwaart? Kom op zeg.
waarom? je bent ook naar india gegaan met de vogelgriep?:hihi:
wij gaan wel hoor volgens Martinair is er geen negatief reisadvies en je kan het net zo goed hier oplopen of in het vliegtuig of waar dan ook :dag:
Ik ben net anderhalve week terug van het land van herkomst van de griep; Mexico.
Moet zeggen dat je er daar veel minder van merkt dan hier in Nederland. En tegenwoordig maakt het toch niet meer uit waar je naartoe gaat, je kan het overal krijgen. De kans dat je het in Nederland oploopt is op het moment net zo groot als in Mexico zelf (misschien nog wel groter heb ik het idee)… En tsja op feest-vakanties waar je lekker dicht op elkaar geplakt staat, is de kans dat je het oploopt wel iets groter, maar alsnog zou ik het persoonlijk niet snel laten…
Ikzelf let een beetje op wanneer ik in Thailand vertoef,maar ook in nederland of Belgie kan men deze mexicaanse griep oplopen!!Ik was mijn handen meer per dag,alsook neem ik toilet papier om mijn handen af te drogen inplaats van een handdoek.gegroet:georgessiam.
Ik herhaal hier wat ik eerder op het Spanjeforum schreef:
Hier in Spanje zijn ze niet zo kortzichtig als in NL en heet het Gripe A, daarmee doe je zo wie zo al minder schade aan Mexico. Verder heb ik een ppt gezien (in het spaans) die eigenlijk iedereen zou moeten zien. Hier wordt de hele Mexicaanse griep (Gripe A) afgedaan als een media stunt van de grote farmaceutische bedrijven met Roche voorop. De gewone griep eist veel meer slachtoffers per jaar dan dit “griepje” en ALLE sterfgevallen van de mexicaanse griep waren mensen met gezondheidsproblemen die aan een normale griep waarschijnlijk ook waren gestorven.
De Mexicaanse Griep is een Mediahype waar heel veel mensen grof geld mee verdienen!!!
Je kunt misschien gelijk hebben,dat laat ik in de midden;maar extra opletten kan nooit geen kwaad,vind je niet?gegroet:georgessiam.
Ja, en goed uitkijken bij het oversteken…
dat is juist in Thailand,goed opletten wanneer je oversteekt,in iedergeval ik lig er niet wakker van al deze grieptoestanden.
Ik ben het helemaal met je eens! Nog even en we gaan lekker 3 weken naar Mexico.
De enigen die eraan verdienen zijn de farmaceuthische bedrijven.