vraag

g,m, ik ben ladynaria , en zou graag jullie mening ontvangen … ik woon al meer dan een jaar in mahmutlar / alanya . nu hoorde ik weer dat er in nederland zoveel mensen met en zonder kinderen zijn . die bij een voedselbank lopen , nu is er sinds kort ook zoiets als een vakantie bank ! ik vind het echt in triest dat er onder onze landgenoten !zoveel elllende is ! nu had ik bedacht , als wij nederlanders hier in turkye nou eens onder elkaar onze harten open plaatsen ! wij hebben hier mooi wonen ! de meeste groot genoeg ! zouden wij niet iets kunnen opzetten om deze mensen ook een onvergetelijke vakantie te kunnen bezorgen ??? het zij voor twee weken / een week ! dan zou ik contackt kunnen opnemen met instantie uit ned, ! in spanje en griekenland zijn ze ook begonnen er mee . kom mensen zet onze hart en kamer , huis open voor deze personen …wat zou t nu kosten ? om deze mensen voor een vakantie periode kost en inwoning aan te bieden ! kosten om hier te komen . woord door de instantie in ned, betaald . wie help ermee ? aub . en daar bij ook aub geef uw mening ! mijn vrd, dank voor jullie meedewerking ! laat het mij horen ! lillaflica@gmail.com dank u alle !ladymaria , ik kijk uit naar jullie reactie.

Hallo,

Ik vind het een heel mooi plan van je. Al heb ik ook mijn twijfels. Er zijn inderdaad veel mensen die de voedselbank ECHT nodig hebben, maar er zijn ook veel mensen die hun huis super ingericht hebben, het verder eigenlijk best goed hebben en nog een voedselpakket kunnen halen ook. Ik ken ook veel mensen die gewoon werken, en daarmee geen vrijstellingen van belastingen kunnen krijgen, overal het volle pond moeten betalen, geen voedselpakket kunnen aanvragen omdat ze werken, maar qua inkomen het nog minder hebben dan iemand met een uitkering en die wel naar de voedselbank kan en een vakantie kan krijgen via de vakantiebank.
Nogmaals, ik vind je plan geweldig. In Turkije zelf zie ik zoveel ellende. Daar werken mensen zich suf en kunnen dan niet eens een huis huren, of de winter doorkomen. Hoe "slecht"men het ook denkt te hebben in Nederland…zo slecht is het niet. Er zijn uitzonderingen, ik weet het. Ik heb genoeg gezien in mijn werk bij Maatschappelijk Werk en Sociale diensten. Ben vaak bij voedselbanken geweest, weet hoe het er toe gaat. Maar als ik zie hoe een ander zich te pletter werkt om zijn gezin draaiende te houden, of een alleenstaande moeder die werkt voor haar kinderen, maar niet genoeg verdient…en toch overal naast het potje piest, dan vind ik het niet redelijk dat alleen mensen met een uitkering bij de voedselbank terecht kunnen.
Moest dit even kwijt. Zit zelf vaak te denken of er in Turkije niets op te zetten is.

Ik begrijp het waarschijnlijk niet goed, ik ken armoede, ik weet dat het slecht gaat in Nederland. Maar de keerzeide, dat een turk hier als een ezel werkt, 6 dagen per week, 10 tot 14 uur per dag, en dan met een salaris van 300 euro naar huis komt! Gaan wij de turken tonen, dat hoe slecht het ook gaat, we kunnen in ieder geval op vakantie! Ik ben waarschijnlijk te negatief, zal wel door de persoonlijke crisis komen.
Lijkt me handiger om in eigen land op vakantie te gaan, ook beter voor de economie.

Plan klinkt leuk maar de meeste voedselbanklopers zijn mensen die door hun eigen hebzucht in de problemen zijn gekomen. Ze lachen zich kapot. Hebben grote schulden, laten zich failliet verklaren, eten gratis en na 5 jaar zijn ze schuldenvrij en beginnen opnieuw. Daar ga ik dus NIET mijn huis voor openstellen. De gedachte is nobel, maar beter is om je energie op een andere manier te benutten.

een g.a. edge 123 . hier lady-maria , ik heb een vraagje ? vanwaar al die WROK??? ook ik heb veel gezien en mee gemaakt (nooit zoiets nodig gehad ) gelukkig, maar wel veel andere leed en ellende !! niet een ieder zit toch door zijn eigen schuld in die ellende ~ en ik weet niet of jij woond in ned,? of een ander land ! en of jij zelf aan de lijve dit soort ellende hebt meegemaakt ? maar zoja ? was het dan ook jou eigen schuld ??verdient iemand geen tweede kans ? ik zou het heel prettig vinden als jij mij dit wilde uitleggen ! ( en misschien ) heb jij andere sugestie,s ? mag ik hopen dat ik een andwoord van je ontvang !!!vrg, ladymaria…

ga carina , hoe is t met jou ? sorry ja ik vind t wel btj, erg negatief ! zoals jij reageer , maar oke t is jou mening , niet die van mij . en als jij vind dat mensen in ned, geen recht hebben op een vakantie ? buiten hun eigen land om ! oke dat zien wij anders ! maar ik denk dat jij de oproep niet echt geheel begrepen heb meid , ! ik woon in turkey ben ned. en wil graag iemand helpen uit ned, om een fijne vakantie te hebben in t buitenland ! en wat zou jij of ik nou een turk/ se moeten leren ???zijn zij niet klever genoeg? waar dat nu opslaat weet ik niet ? misschien kan jij mij dat uitleggen oke??? vrg, lady-maria

Iemand verdiend geen tweede kans als deze willens en wetens schulden heeft gemaakt en profiteert van het vangnet wat voor mensen die werkelijk buiten hun schuld in de problemen zijn gekomen. Het zijn wel MIJN belasting gelden. Toevallig wonen enkele van deze randfiguren bij mij in de buurt, die lachen zich kapot om die hardwerkende mensen. Laatst was er weer zo’n randfiguur op televisie, helemaal vol plakplaatjes, oor, neus en lipringen. Duidelijk onder invloed van een of ander drogerend middel, en die zat te klagen dat het voedsel van de voedselbank zo slecht was. Op de vraag waarom hij bij de voedselbank was antwoordde hij: simpel, ik kon mijn wehkamp en mijn andere persoonlijke leningen niet meer af betalen. Ondertussen had deze meneer wel een LCD tv staan en rookte zich te pletter. Nu, voor dat soort figuren weiger ik een poot uit te steken. Diegene die er zonder hun eigen schuld in terecht zijn gekomen, die mensen hoor je niet en die proberen er ook op eigen kracht er weer uit te krabbelen. Daar heb ik respect voor en die zou ik wel een hart onder de riem willen steken, maar die zie je dus niet en dat zijn ook niet de klagers… Ik oordeel niet op iemand zijn uiterlijk maar wel op zijn gedragingen…

Ik ben misschien negatief, maar dat heeft ook zijn redenen! Ik vind dat eerst de economie in Nederland op gang moet, dus in eigen land op vakantie lijkt me dan een goede daad! Natuurlijk gun ik iedereen vakantie.
Waar ik zelf moeite mee heb, is dat ik me hier dikwijls moet verdedigen,
dat ik me suf uit moet leggen, dat Nederlanders hard moeten werken voor hun geld, dat ik me inzet om turken hier te laten zien dat ook in Nederland geld niet voor het oprapen ligt, dat er ook hard voor gewerkt wordt om eens op vakantie te kunnen! Ik kon me altijd kwaad maken, dat voor mij de prijzen duurder zijn als voor een turk, dat kom ik na 6 jaar nog altijd tegen, want ik ben een buitenlander! We geven zo verkeerde signalen af!

Daar komt nog bij, eens op vakantie gaan, en dan hier komen, van alles willen zien, nog eens iets willen kopen, maar dan geen geld hebben om te spenderen, dat geeft deze mensen ook geen goed gevoel, of geeft de staat dan ook nog “zakgeld” mee?

Natuurlijk zijn ze hier blij als er toeristen komen, want dan zien ze geld blinken! Dat is natuurlijk goed voor de economie hier!

Ikzelf ben niet voor niks weg uit Nederland, heb veel zwarte sneeuw gezien, heb ook met een uitkering moeten leven, maar t zijn verkeerde signalen die ze geven, ook voor mensen die elke dag hard werken en hun verplichtingen proberen na te komen zonder hulp te vragen. En die misschien ook niet op vakantie kunnen, maar te trots zijn om een hand op te houden.

g,A, carine sorry dat ik zo laat reageer meid , jij heb mij dit nu uit gelegt , dank daar voor . ik kan jou nu veel beter begrijpen , dan via je 1 mailtje meid. maar waar jij mee kampt , sorry schat daar ben jij echt niet alleen in hoor ! ook ik heb er weleens moeite mee hier ! ook in ned, was dat zo . dat is niet alleen in turkey zo, maar hoe dan ook je bent nu toch af van die narigheid ? ik kan zoveel zeggen , maar weet niet of dat zou helpen hoor. maar hoe lang woon jij nu al hier ? ( waar woon jij ? nu ,) wil je dit wel openbaar op de site hebben ??? je mag t ook naar mijn gmail zenden hoor ! met jou email adres , dan mail ik jou prive terug …/. mijn email adres heb jij toch ? als je andw. geeft dan lees ik wel of je t prive of openbaar site wil! lieve grt. MARIA , hoop gauw andw, van jou te ontvangen ! LADYMARIA

GA EDGE123 . IK HOOP NIET DAT JE BOOS BENT ? DAT ik BTJ , LAAT REAGEER , MAAR T KON ECHT NIET ANDERS , IK hoop dat jij begrip wil op brengen , voor t gene wat ik nu ga mailen ! maar wat ik nu mail meen ik wel hoor ! ik zou best een goed gesprek met jou aan kunnen , maar ik zie daar t nut niet van in ! jij zit zo vol haat / wrok / en bitterheid , dat ik vind ! dat ik daar beter niet verder op in moet gaan ! dat zou een zin loze discusie worden . jij heb recht op jou mening , / net als ik ! maar als jij vind wat jij zo openbaar uit je dak moet ./ wil gaan, oke !maar daar is mijn site niet voor ! en zeker ook niet met mijn oproep ! met vr. grt LADYMARIA . ZIE HET LEVEN OOK EENS VAN DE POSITIEVE KANT MAN .

Dan vrees ik dat je mijn post niet goed gelezen hebt of niet begrepen hebt, ik oordeel alleen op iemand zijn gedragingen. Als iemand willens en wetens profiteert van de sociale voorzieningen hier, heb ik er geen medelijden mee. Als iemand de zgn wehkamp schulden maakt en probeert af te wentelen op de gemeenschap, heb ik daar geen medelijden mee. Als iemand met een hypotheek zonder zijn schuld zijn baan kwijt raakt en daardoor moeite heeft om zijn rekeningen te betalen, dan heb ik geen probleem om zo iemand te hulp te schieten. Voor de rest kan ik je ervaringen geven uit mijn eigen leven dat je door werken en eerlijk te zijn je de beste kansen hebt. Misschien niet op een miljoen maar wel op een gelukkiger leven.

En dit is geen site maar een post, positief ben ik altijd maar de waarheid moet je ook kunnen zeggen, ook ben je het daar niet mee eens.

Trouwens, ik ga ook lekker wonen in Turkije, dat is pas positief !

Gm, oke voor jou geen site ??? Nou en ! Niet mijn probleem !!! Voor jou dus gewoon post ! Prima toch !!!man . En ik wens jou alle geluk met je eventueele verhuizing ??? Naar turkey … Hopend tegen die tijd ! Denk jij wat positiefer !? Als jou dat lukt ??? Maar sorry bij deze sluit ik de site ! Om verder met jou te discuseren ! En oja wij hebben met z,n alle jou post heeeeel goed gelezen hoor edge ! Misschien wat tik foutjes van jou kant oke . Want dan zou jij toch de zaak beter moeten formuleren ! Grt,

Geprobeerd, maar met mensen die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven en bijzonder bevooroordeeld zijn en werkelijk geen kaas hebben gegeten van een fatsoenlijke discussie voeren, hun eigen mening willen doordrukken, wil ik niets te maken hebben. Leef je leven in alle gezondheid maar open je ogen…

Daar dit TOPIC(om dan maar gewoon de juiste naam te gebruiken) niet meer het wederzijds respect toont waar wij hier wel heet trots op zijn, ga ik het sluiten.

Ladymaria: Nobel streven, maar naar mijn mening inderdaad slecht uitvoerbaar daar er (zoals Carina ook al aangeeft) voor deze mensen geen geld is om mee te nemen. Daarbij zitten velen in de schuldsanering(waar Edge naar verwijst) en deze mogen zelfs deze ‘giften’ niet aannemen omdat zij dat weer als geld moeten terugbetalen.

Edge: Dat jij jouw mening hebt is duidelijk(net als iedereen) maar ook daarin een stuk ‘respectloosheid’ naar de andere mensen die, niet door eigen toedoen(faillissement, oplichting door partner/vriend(in) ed/scheiding en verkoop woning zonder overwaarde en zo kan ik nog wel doorgaan, ik heb in de daklozenopvang gezeten: Je ziet veel ‘eigen schuld’ maar nog meer ellende die niet ‘voorkomen’ had kunnen worden) door heel generaliserend te reageren…

Nobel streven, maar heeft helaas bij enkele een verkeerd referentiekader geopend…

Iedereen een topzomer…