Vraag rondreis Singapore, Maleisië en Borneo.

**Goede middag,

Na georganiseerde groepsreizen willen mijn vriendin (33jr) en ik (32jr) nu wat meer avontuur en een zelfstandigere manier van reizen.
Wij hebben 3 wkn uitgetrokken voor een rondreis waarin we Singapore, Maleisië en Borneo willen aandoen.
We zijn druk bezig met een reisschema welk waarschijnlijk nog wel velen malen zal worden aangepast :wink:

We willen afsluiten met ZON, zee en strand. Hiervoor hebben we Pangkor op het oog.
Mijn vriendin hoopte op maagdelijke witte stranden en heldere blauwe zee. Voor zover ingelezen, is die verwachting iets getemperd.
We zijn (helaas) gebonden aan periode Oktober/November.

Misschien kan iemand antwoord geven op de volgende vragen :

1. Is Pangkor een goede bestemming voor de 5/6 dgen relaxen om alle indrukken te verwerken? Dit mag best een beetje luxe hebben.

2. Algemene vraag;
    Bij het bezoeken van highlights zijn wij “gewend” om van een reisbegeleider/gids e.e.a. aan uitleg/verhaal te krijgen. Wij vragen ons af hoe dit in Maleisië e.o. is? Bijv. we gaan naar de Cameron Highlands. Uiteraard kunnen we ons inlezen maar hoe moeten we dat zien ? Komen we daar met onze gehuurde auto aan, kijken we daar wat rond en dan …. We zijn een beetje bang dat we binnen een half uurtje***** het *wel gezien te hebben.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Hartelijke groet,
Een nog wat onzeker reisgezelschap :teeth:

1. Pangkor is niet het typische eiland uit de bountyreclame, maar heeft wel degelijk z’n charmes. Blauwe zee en witte stranden? Ik zou dan eerder naar de Perhentians gaan maar weet natuurlijk niet of dat qua logistiek uitkomt.

2. Zou ik me niet al te druk om maken. Het gaat soms ook om het genieten van een landschap zonder dat je nu de geschiedenis van de afgelopen 1000 jaar krijgt te horen. Anders kun je altijd nog een lokale gids huren.

In November is het regetijd aan de oostkust en daarom zijn de Perhentians dan geen goed idee. Voor fantastische info over heel Maleisië kun je kijken op veelzijdigmaleisie.nl

Maak je maar geen zorgen hoor, overal zijn wel trips en uitstapjes te boeken bij een lokale gids mochten jullie dit echt willen.