Advies gevraagd: Maleisie-Borneo-Singapore.

Hallo beste leden,

Mijn man en ik willen in december/januari voor 4 weken naar Malesie, Borneo en Singapore.
Wij zijn in 2012 al voor 3 weken naar Maleisie geweest en hebben de volgende plekken al bezocht: KL, Melakka, Pengang, Pangkor, Redang, Teman Negara, Kota Bahru. Misschien ben ik nog wat plaarsen vergeten. :slight_smile: Maar omdat we gek zijn op Maleisie leek het ons leuk om terug te gaan maar dan wat andere plaatsen te bezoeken. KL willen we sowieso een paar dagen verblijven omdat we het een geweldige stad vinden. Verder dachten we aan Borneo omdat we die kant nog niet gezien hebben. Wat zijn daar de Must see places? Uiteindelijk willen we 2 dagen Singapore erbij doen, gewoon puur om de stad te verkennen.

  • welke plaatsen zijn de moeite?
  • wat is een logische planning qua plaatsen te bezoeken? (Alles staat nog open bij ons)
  • we willen een huurauto huren om wat door het land te rijden, in 2012 hebben we dat ook gedaan. Welke plaatsen zijn te doen met de auto?
  • zijn er binnenlandse vluchten nodig?
  • we willen terplekke hotels boeken zodat we vrij zijn qua hoelang we overal willen blijven.zijn er bepaalde plaatsen die jullie ons aanraden om toch op voorhand te boeken?
  • tips qua goedkope tickets?
  • tips qua waar je wat goedkoop een auto kunt huren voor toch een paar weken?
  • op wat voor een budget moeten wij rekenen? (In 2012 was het ons huwelijkreis waardoor we niet echt rekening hebben gehouden met een budget maar dat zal voor deze keer anders zijn).

Zoals ik al zei alles staat nog open dus al jullie advies is welkom.

Ps. We houden niet van plekken waar massa toeristen op afkomen. Dus stel we moeten kiezen tussen een eiland vol met uitgaansleven of een eiland waar weinig accomodaties zijn dan kiezen we eerder voor dat laatste. Verder houden wij van de combi natuur, zee en stad.

Bedankt.

Groeten,
Diyah

Niemand?:frown:

Kan iemand mij helpen?

Ik zou even kijken hoe het in die periode zit met de regentijd aan de oostkust. Maar Langkawi is dan zeker een optie. Wij hebben bij onze reis veel gehad aan de sites van Malaysiasite.nl en veelzijdigmaleisie.nl. Superveel informatie daar. Verder zijn wij met name in KL en Penang geweest. Dus meer info heb ik niet

Bedankt voor je reactie!

In Borneo is het te doen wat betreft de regentijd. Ik heb gelezen dat je het gebied het hele jaar door kunt bezoeken. Bedankt voor de websites, heb dat eens bekeken en er staat idd veel info op.

Ik heb een aantal gebieden in mijn hoofd die ik wil bezoeken: Borneo; Kuching en Kota Kinabalu sowieso, Brunei en een dag of 2 Singapore.

Wat ik al gezien heb van Maleisie:

Redang
KL
Kota Bahru
Pangkor
Penang
Melakka
Teman Negara
Sabah
Cameon Highlands

KL zou ik wel weer terug naar toe willen gaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aan een reisschema op basis van bovenstaande gegevens.

Liefs.

Hoi,

Je kunt natuurlijk het hele jaar door naar Borneo alleen het kan er op dat moment meer regenen als je pech hebt, laat je hierdoor niet afschrikken er is genoeg te zien en je hebt al een keuze gemaakt welke maand je wilt gaan reizen en misschien is deze keuze niet gebaseerd op het regenseizoen maar meer op je situatie in Nederland met werk enz.

Focus op Bornea aangezien je al veel plekken hebt gezien in 2012, dit kan goed gecombineerd worden met steden als KL en Singapore, het is goedkoop vliegen hier in Maleisie. Geen tijd verspillen met plekken op het westelijk schiereiland maar voor Borneo gaan. Jungle, mooie natuur en ook strand, eilanden en resorts zijn hier aanwezig.

Succes met de voorbereidingen en alvast een goeie reis.

Frank

Hallo,

Ja een beetje regen is natuurlijk ook niet erg. Toen wij 4 jaar geleden waren geweest heeft het ook af en toe geregend. En idd onze groot verlof valt dit keer in de maand december/januari vandaar.

Awel we hadden ook zoiets van dit keer gaat het voornamelijk Borneo zijn en KL en Singapore erbij en Brunei. We willen eigenlijk een auto huren zoals we dat ook deden in 2012 maar is dat wel mogelijk om rond te rijden op Borneo?

Bedankt!