Vraag over toeristisch verblijf

Hallo,

Binnenkort wil ik voor 7 weken naar Aruba vertrekken, voor een vakantie. Nu las ik echter dat een toeristisch verblijf slechts 30 dagen is, en ik vroeg me af of het dan wel verstandig is om mijn ticket te boeken met een retourdatum die 7 weken later is? Is er dan een kans dat men bij migratie lastig gaat doen? Ik heb voor die periode een appartement gehuurd en hiervan een contract, een creditcard en voldoende geld op mijn bankrekening. Ben ik dan veilig of moet ik een ticket boeken voor 30 dagen en dit later verlengen? En hoe lastig is dit?

Alvast bedankt!

Hey,

Europese Nederlanders en Antillianen worden in principe als buitenlanders beschouwd, maar in tegenstelling tot een niet Nederlander mag men tot 6 maanden in Aruba verblijven als toerist. Zeven weken vakantie vieren op Aruba is dus geen probleem. Bij aankomst in Aruba dien je wel aan te geven wat je gaat doen op het eiland, het is niet toegestaan om arbeidsactiviteiten te verrichten. Het spreekt overigens alleen maar in je voordeel dat je een retourticket hebt, want dat betekend dat je ook weer weg gaat ;).

Veel plezier alvast op het prachtige eiland!

Dat is een geruststelling, bedankt!