als toerist langer dan 30 dagen verblijven

Goedemiddag allemaal!
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het langer verblijven dan 30 dagen (als toerist) op Aruba?
Ik ben een Nederlander en heb een ticket geboekt om vrienden te bezoeken op Aruba. Als Nederlander mag je, bij verlenging, tot 180 dagen verblijven. Nu heb ik een ticket geboekt waardoor ik 3 maanden op Aruba verblijf. Kom ik hiermee in de problemen bij de douane omdat ik in eerste instantie geen retourticket binnen de 30 dagen heb geboekt?

Ik heb de vliegtuigmaatschappij en het consulaat al gebeld maar werd er helaas niet wijzer van. Tips uit de praktijk zijn erg welkom!

Bedankt!

Hey, ik ben 2 maanden op Aruba voor onderzoek en bij binnenkomst geen problemen ondervonden. Had wel het terug ticket bij me om te laten zien, maar kreeg vrij makkelijk een stempel. Het is wel handig als je het adres weet waar je zult verblijven en voor de zekerheid het telefoonnummer van je vrienden.
Succes!

Heel fijn! bedankt voor de tip! succes daar met het onderzoek!

Je mag hier (als nederlands paspoort houder) 180 dagen blijven. Je hoeft daar verder niets voor te doen (behalve heen vliegen)
Langer kan ook maar dan is het niet meer legaal. Je zal echter geen problemen ondervinden als je het land uit gaat. Als je de termijn heel lang hebt overschreden dan dat wel problemen geven als je binnen enkele jaren weer terug wilt keren op het eiland.