radeloos vraag over ticket

Wil op vakantie gaan naar Aruba voor 3 maanden. Van kennissen heb ik begrepen dat mij de toegang geweigerd kan worden bij de airport als ik zo lang op vakantie wil blijven.

Het is verstandiger om een retour ticket te kopen voor 4 weken en als ik eventueel langer wil blijven kan verlengen bij de Dimas. Ik vind dit zo belachelijk joh. Arubanen kunnen vrij in en uit Nederland. werken ook nog er bij. Maar omgekeerd moeten Nederlanders werk en ook nog verblijf vergunning aanvragen. Is toch raar of niet…

Maar mijn vraag`- is het verstandig om een 3 maanden of 4 weken ticket te kopen. Wie heeft hiermee ervaring.

Bedankt

Als je de Nederlandse nationaliteit hebt maakt het niet uit, dan mag je hier tot 180 dagen per jaar als tourist blijven. Maar je moet absoluut een retourticket hebben, een adres op Aruba waar je verblijft en als men erom vraagt kunnen aantonen waar je die periode van je vakantie van leeft. Een creditcard of voldoende geld bij je of iemand die garant staat. Soms als de douane het idee heeft dat iemand illegaal hier komt werken, kunnen dat soot vragen gesteld worden. Heb je een andere nationaliteit, vraag het dan even na bij je reisbureau of luchtvaartmaatschappij, want dat verschilt per nationaliteit.

En waarom Aruba andere maatstaven aanlegt als Nederland is niet echt onlogisch. Aruba is maar klein, net zo groot als Texel maar er wonen wel bijna 120.000 mensen dus is behoorlijk overbevolkt. Zo wil de regering proberen een verdere overbevolking tegen te gaan. Het is net als op de Waddeneilanden, daar mag je je als Nederlander ook niet zomaar vestigen om dezelfde reden.

Merci Grumpy