Vraag over paardrijden in Alanya

Heey
Ik had een vraagje, zoals de meesten waarschijnlijk wel weten ga ik in juli 2 maanden naar Alanya met een vriendin en we zouden het ook heel leuk vinden om daar te gaan paardrijden. Maar ik heb toen ik daar was niets gezien van de mogelijkheden en de prijzen.
Kan iemand mij vertellen, waar je in Alanya kan paardrijden en hoe duur dat dan is en kan je ook paardrijden op het strand?
En kan je ook een cap erbij huren of zoiets?
Alvast bedankt :smiley:

Groetjes Rieneke

Kijk dit is interessant om te weten…
Wijzijn helemaal gek van paarden en moeten ons paard hier 15 dagen laten staan, dus als we daar zouden kunnen paardrijden zou dat geweldig zijn, oke als we er eenmaal gaan wonen kunnen we op ons eigen paard rijden daar maar nu nog niet.

Ik weet wel dat ik vorig jaar toen we vanaf Antalya naar Alanya gebracht werden dat er voor Alanya aan de linkerkant een soort Ranch/ Manege zat…

Anders moet je het daar eens proberen…
Paardensport betekent trouwens : At Sporu

En anders moet je over een, nu nog onbekende tijd, nog een keer 2 maanden naar Alanya en dan beginnen me vriendin en ik daar iets met paarden, want ik denk dat dat daar een gat in de markt zal zijn…

Over het strand rijden durf ik niet te zeggen of dat mogelijk is, hier in Nederland mag dat in het hoogseizoen niet, omdat er dan teveel mensen op het strand zijn, maar misschien mag het in Alanya wel, dat weet ik niet, maar als het wel mag, dan wil ik dat je me laat weten waar en hoe duur…

alvas bedankt.

Hoi Rieneke!

Ik ben ook een paardrijfan! Ik heb dit alleen gedaan in Marmaris, was echt super. We gingen niet op het strand rijden, overdag liggen daar natuurlijk mensen en 's avonds zijn ze bezig met opruimen en wordt het al gauw donker. Ik ben gewoon door een berg-achtig geboed gereden en door bossen met laagstaande wateren, zodat we met de paarden konden oversteken. was echt een super ervaring!

Ik durf niet te zeggen waar je dat in Alanya kan boeken, maar ik heb dit gewoon via een exursiebureau gedaan (mijn vriend heeft er een, vandaar). De prijzen zullen misschien verschillend liggen, maar ik denk dat je zo tussen de € 15 en € 20 moet rekenen voor 2 uur.

Ik heb de cap van hun gekregen, ze hadden liever niet dat je zonder ging, je weet maar nooit! :wink: Ik heb hem niet hoeven te huren, maar nogmaals, ik weet niet hoe dat bij anderen zit.

Heel veel plezier als je gaat!

Gr. Magda

wowww… lijkt me echt super…

En voor dat geld kan je elke dag een andere route nemen…

Cap, ja is een verplichting, maar doe je hem ook echt op?

Ik bedoel in de bak doe ik hem ook nooit op… en ben vast niet de enige…
Maar het is wel een stukje eigen veiligheid en je zit daar wel in het buitenland natuurlijk…

hoi alaadinn!

Het is inderdaad echt heel gaaf! Hier in nederland ben ik ook zo lekker eigenwijs, ik haat echt die cap en doe hem nooit op. Maar ja, dan ben je inderdaad in de bak of buiten ergens in het zand.

Daar heb ik echt over grote keien en zeer smalle paadjes moeten galopperen. Toen was ik wel even blij met mijn cap. Ik dacht echt dat als ik zou vallen en dan op zo’n steen… nee, ik hou mijn cap daar lekker op!

Gr. Magda

heb je ook een eigen paard?
zo ja hoe doe jij dat met je paard als je binnenkort voor een half jaar weggaat?

ik ben druk informatie aan het verzamelen wat het kost en waar het kan om me paard over te laten vliegen in de toekomst als we naar turkije gaan emigreren.

Heerlijk Galopperen door Turkije… My Wild West dreams…

ja, dat zou echt super zijn.

helaas heb ik geen eigen paard (meer), mijn paard ik 4 jaar geleden overleden aan koliek. Hij is 26 jaar geworden, toch nog een mooie leeftijd. sindsdien rij ik zelden nog, maar ik boek weleens zo’n tocht door de duinen bij Loon op Zand. Is erg leuk.

Ik had in het begin best wel moeite om weer te rijden, was zo erg gehecht aan mijn paard. Heb hem 9 jaar gehad. nu nog steeds durf ik niet echt ā€œfull-timeā€ te gaan rijden, want ik ben bang dat ik mij dan weer ga hechten aan het beestje en dan weer afscheid moet nemen… :wink:

maar ik zou echt niet weten waar je moet zijn als je je dieren mee wil nemen.

succes daarmee

gr. Magda

zou zeker super zijn,
En is echt … van je paardje, maar gelukkig nog een mooie leeftijd bereikt…

Ik weet hoe het is om paarden weg te doen en dat gevoel doet me meer pijn dan nederland verlaten…

Mijn vriendin heeft ook 4 jaar terug een paard moeten verkopen omdat die te klein werd (die had ze ook 8 jaar) en ze leeft nog steeds in een roes als ze naar de foto kijkt…
Maar dat is niet het enige wat ze weg heeft moeten doen, zo zijn er nog 9 andere paarden die om verschillende redenen weggebracht zijn…

Als je nog een mooie foto van je paard hebt kan ik hem wel bewerken op me computer zodat je echt een herinnerings foto krijgt.
en als je 2 of 3 foto’s hebt kan ik wel een collage maken voor je…

Maar ik begrijp best dat je het moeilijk vind om full-time te rijden, maar als ik op het paard zit vergeet ik alles om me heen en leef ik in mijn eigen wereldje, en mijn vriendin idem dito…

Maar goed, weer even on-topic: Als iemand het WEL weet, gaarne info, alles is welkom

Ik heb eigenlijk al een hele tijd niet meer paardgereden, maar was het wel!
En het lijkt me echt heel erg cool om de Turkse natuur eens te bekijken vanaf een paard :smiley:

het is echt zeker aan te raden. je zal je ogen uitkijken!

maar je kan ook kiezen of je het rustig aan wil doen. je hoeft natuurlijk niet perse te galopperen. als je een langere periode niet heb gereden, kan ik me voorstellen dat je het dan toch een beetje ā€œengā€ vindt! :smiley:

gr. magda

Heerlijk die geur van de zee, de frisse lucht van de (…ja lucht natuurlijk), galoperen across the streets met de wind door je haren.
Al die mensen die genieten van de aandacht die je ze daar geeft door een leuk dressuurshowtje weg te geven :stuck_out_tongue: (als de paarden daar weten wat dressuur is)

Niks lijkt me geweldiger dan de 3 mooiste dingen uit mijn leven met elkaar te combineren…
Me vriendin, Paardrijden en Turkije…

Is er ook iemand die weet waar ik moet zijn om een paard te huren in Alanya???

Groetjes Rieneke

nee dat ben ik ook nog aan het uitzoeken,
ik weet inmiddels wel, dat er een manege in de bossen van Sorgun zit, en dat je daar kan paardrijden voor 10 euro per uur (incl. Begeleiding)

Sorgun?? Ligt dat bij Alanya in de buurt? Nou ja ik ga over 2 en een halve week naar Alanya en dan vraag ik wel even rond :smiley:
Als ik het dan weet, zal ik jullie ook op de hoogte houden. 10 € Per uur dat is niet duur!! Helemaal niet als daar nog eens begeleiding bij zit :smiley:

Groetjes Rieneke

in de buurt…nee niet echt, volgens routenet routeplanner:

Van Sorgun (TR, 66700)
Naar Alanya (TR, 07400)
Afstand 605,4 km.
Reisduur 10:41

(…)

:blink: Slik…

Ok ik vraag in Alanya wel…

he meiden!

Ben dit weekend wezen paardrijden hier in Nederland in Loon op zand, door de Drunense duinen. Kan maar 1 ding zeggen: super gaaf!!! :smiley:

Wat een geweldige omgeving! Je rijdt lekker door de bossen en daarna alleen door zand en heuvels! Super uitzicht, je heb geen idee dat je in nederland zit!

Voor degenen die hier in Nederland nog willen rijden, kijk dan eens op
www.hotelmanegevanloon.nl.

Je krijgt er geen spijt van…

Groetjes, Magda B)

Iemand die enig idee heeft of paardrijden ook bij de mogelijkheden behoort in Bodrum of in Yalikavak?
Please… anyone???

mm…
zeer interessant :smiley:
kan je dat gewoon in het centrum boeken ofzow bij een excursiebureatje?
ik ga naar marmaris en lijkt me best tof om te doen.
maar nemen jullie dan ook echt een rijbroek mee?
neem aan dat een korte broek of spijkerbroek zo gaan schuren??

groetjes van Mariska

he rieneke ik ga binnenkort starten met een paardenclub in alanya dus dit zomerseizoen kunnen jullie bij mij paardrijden voor meer informatie kun je me mailen

Hoop dat ık veel reacties zal krijgen
mijn droom is in iedergeval uitgekomen

[EMAIL=ā€œklavier217@msn.comā€]klavier217@msn.com