Vraag over paardrijden in Alanya

Sorgun ligt een uurtje van Alanya richting Antalya.
De manege aldaar heeft een probleem sinds vorig seizoen;waar normaal overgestoken wordt richting bossen is een gigantisch resort gebouwd:Silence resort.
De manege bestaat nog wel maar het bos is moeilijk te bereiken.

Groetjes,

Hans.

he hans, misschien weet jij waar we kunnen paardrijden op het strand? we gaan naar bodrum fethiye antalya alanya en hebben een auto dus kunnen overal komen…enig idee waar het leuk is? heb op internet ook ergens iets gelezen over paardrijden snachts bij volle maan? iemand?

Sorgun ligt wel in de buurt van Alanya…
hooguit een uurtje.

de moonlight farm zit daar en nog een andere manege waar ik zo snel even de naam niet van weet.
ik heb bij beide maneges gereden… en het verschil tussen beide is enorm.
wel heb ik beide keren op het strand gereden ookal mocht dat in eerste instantie niet. gewoon goed onderhandelen en vertellen dat je goed kunt rijden!

dit valt wel mee. het is nog steeds goed te doen.

Liiszletje: Dit topic loopt af in 2007, daarna is er niet meer gereageerd.
Ik weet dus niet of je info nog echt nodig is…maar het vult wel aan in ieder geval

Ik zag het. maar ik neem aan dat mensen nog steeds willlen paardrijden :wink: en gezien ik net weekje geleden daar nog paardgereden heb…
liever te veel dan te weinig informatie toch :wink:

Lis,klopt,die is weg,de moonlight heb ik bezocht met een ervaren paardenkennis;dieren worden slecht verzorgt,de stallen stinken gigantisch.

Berke ranche is een goede optie,maar moet je wel vanuit Nederland boeken.

De link:http://www.hotel-berkeranch.com/english/index.php

De web-site is in het engels,maar naar ervaring het beste op paarden-gebied aan de zuidkust.

Vanuit Alanya:ong.3 uur
Vanuit Antalya:ong.1 uur

Groetjes,

Hans.

de moonlight is inderdaad niet ideaal nee… ik ben zelf ook een goede paarden kenner. en ik zou daar ook niet snel terug naartoe gaan.
die andere manege daarentegen was heel goed. en volgens mij zit hij er nog wel. iig er staan nog steeds paarden. maar heb ze inderdaad niet meer zie flyeren oid. jammer.

ben zelf wezen paardrijden in Turkije , het landschap en uitzichten waren prachtig , stukje door bergen en bossen en op strand en in de zee.
Echter de conditie van de paarden daar waren niet altijd even goed. Men had daar een grote groep paarden en ter vergelijking met onze paarden vond ik de beestjes vrij mager. Ook had een paard een wonde van de singel die ertegen schuurde…
de ervaring op zich geweldig, enkel vond ik het niet fantastisch voor men geweten om op zulke dieren te rijden…