Ik heb een vraag, mijn vriendin wil graag naar Egypte en ik niet zo.
Een aantal jaar geleden zijn wij naar Tunesie geweest en wat me daar ontzettend iriteerde was de ontzettend agresieve verkoop methode en de manier waarop er naar haar word gekeken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet jalours aangelegd (het gezonde percentage natuurlijk) maar respectloose en dergelijke blikken herken ik wel.
lang verhaal kort, ik heb gehoord, weet het dus niet zeker, dat het in Egypte nog erger is dan in Tunesie. is dat zo of is dat slechts een fabel?
Ik wil graag genieten van mijn rust en niet steeds hoeven zeggen dat ik het niet wil kopen of dat ze ons met rust moeten laten.
ik hoop dat iemand met een doorslag gevend antwoord komt.
Hallo ,ik las je vraag over egypte,het ligt eraan waar je naar toe gaat.
Cairo valt wel mee,maar luxor of andere steden zijn wat erger.
Ikzelf ben blond met blauwe ogen,heb je wel bekijks ondanks dat ik niet zo jong meer ben.Maar gewoon doorlopen,en zeggen la soekran.ik ben al zo vaak geweest dat ik er geen erg meer in heb.En jullie zijn met zijn tweeen,waarvan 1 een man.Probeer het eens.Egypte is een prachtig land.Ben er helemaal verliefd op. grt nefertiti
Mee eens. Ik ben ook blond, ik heb veel alleen gereisd, en ik ben inmiddels zo gewend dat mensen naar me kijken dat het niet eens mee opvalt. En verkopers: stellig ‘nee dankje’ zeggen en gewoon doorlopen. Of gewoon niks zeggen en doorlopen
Egypte is inderdaad prachtig, zowel de kust als de steden in het binnenland/langs de Nijl.
Je moet je eerst eens afvragen wát je precies verwacht van een vakantie. Overal waar toeristen komen worden zaken je opgedrongen, en hoe armer het land hoe meer dat je ‘lastig gevallen’ wordt. Daarnaast is de algemene opvatting over een westerse vrouw dáár anders dan hiér, ook daar wordt je mee geconfronteerd.
Als je enkel een* zonzekere* bestemming zoekt, kun je beter voor een Europese zonzekere bestemming kiezen. Zoek je cultuur, dan zijn er ook nog wel opties. Is het prijs, dan zijn de goedkoopste landen inderdaad dit soort landen, en daar kleven dan dit soort gevolgen aan…