Help internet liefde met een Egytenaar

Hallo allemaal,

Ben vrij nieuw hier en heb heel veel liefdesverhalen gelezen. Helaas meer negatief dan positief.
Ik heb iemand ontmoet via internet. We willen elkaar ontmoeten maar dat gaat een beetje lastig. Ik ben zelf nog nooit in Egypte geweest en hij heeft gevraagd of ik zijn kant op wil komen. Ik vind dat zelf een beetje eng. Ik weet niet of ik daar goed aan doe. Hij is een Christen en ik ook en dat is o.a. de klik die we samen hebben. We kennen elkaar nog niet zo lang, sinds begin zomervakantie van dit jaar en hebben zeer intensief contact. Hij is een stuk stuk jonger dan ik, maar dat ben ik gewend, mn ex is ook een stuk jonger, dus dat is het probleem niet. Het probleem is dat we elkaar willen ontmoeten en het een stuk makkelijker is als ik die kant op ga. Maar ja wat is wijsheid!! Wie o wie heeft dezelfde ervaring als ik en is een stuk verder dan ik op dat gebied. Advies en verhalen zijn zeer welkom. Dank alvast.

Lieve groetjes Espe

Waarom zijn het toch altijd de vrouwen, die zich over laten halen om naar de ander toe te gaan?
Ik snap het, iemand in Egypte is waarschijnlijk minder vermogend dan iemand in Nederland, maar als vrouw ben je in een land als Egypte kansarm, als het mis gaat en je hebt hulp nodig.

Egypte lijkt me nu op dit moment sowieso even niet de plek bij uitstek. Wat ik begrijp is dat het voor ons sowieso makkelijker is om naar Egypte te gaan, in plaats van dat een Egyptenaar deze kant op komt. Mocht je besluiten om naar Egypte te reizen, wees dan voorzichtig en zorg in ieder geval dat je in een hotel verblijft. Waar in Egypte woont je (internet)liefde?

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer

Hoi VideJo,

Dank voor je snelle reactie. :slight_smile:
Het is niet zo dat ik me heb over laten halen, het is gewoon de makkelijkste optie. Natuurlijk heb ik gekeken naar andere mogelijkheden. En ja we hebben elkaar nog nooit real ontmoet. En wat ik hier tot nu toe heb gelezen is dat er altijd een vakantie aan vooraf is gegaan, en dat ligt dan mssn toch net iets anders.

En ja als het mis gaat, je weet het nooit van tevoren. Ik wacht het zo o zie nog af. :slight_smile:

Gr. Espe

Hoi Danechka,

Dank voor je reactie. Hij woont in Cairo dus niet echt de meest uitgesproken plek van Egypte momenteel. Maar ja kan natuurlijk ook ergens met hem op een vakantieplek afspreken ofzo. Maar goed het is nog niet aan de orde dat ik er naar toe ga reizen. Het zit in gedachten omdat het de makkelijkste optie is. Dank je wel voor je hotel advies :slight_smile:

Gr. Espe

Hoi Espe,

Geen dank, hoor. Ik ben zelf ook in Cairo geweest, en wanneer het weer rustiger is, zou ik het zeker niet laten om erheen te gaan. Het is een boeiende stad om eens te hebben gezien. Verder is een eigen hotelkamer bijna een must, omdat je dan altijd nog je eigen plekje hebt, mocht het niet klikken. Het is een hele stap en velen zullen een oordeel hebben, maar uiteindelijk moet je je gevoel volgen. Mocht je daadwerkelijk besluiten erheen te gaan, dan wens ik je sowieso veel geluk en een goede tijd. :slight_smile:

Ik weet hoe het is om iemand graag te willen ontmoeten na intensief contact via internet.

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer

Dank je Danechka. Ik vind het alleen beetje raar om als vrouw zijnde alleen te reizen naar een land als Egypte. Of is dat een ouderwetse gedachte.
Niet iedereen weet het, alleen 2 goede vriendinnen en ja het zou idd een hele stap zijn. We zullen zien hoe het loopt.
En ehh heb je nog steeds contact, hoe is dat verder gegaan? Ben benieuwd. :slight_smile:

Gr. Espe

Als vrouw alleen naar Egypte klinkt inderdaad misschien wat raar, maar ik denk dat het wel moet kunnen. In iedere stad zou ik op mijn hoede zijn als vrouw alleen, dus daar ook. Verder is het denk ik prima dat alleen twee vriendinnen het weten, wanneer het verder gaat en je besluit erheen te gaan, is het vroeg genoeg om anderen te informeren.

Degene waar ik een lange tijd contact mee had woonde wel gewoon in Nederland, net als ik. Inmiddels is het leuke contact uitgegroeid tot een relatie en zijn mijn vriend en ik nu ruim twee jaar samen. :slight_smile:

Ahhh wat leuk zeg!! :slight_smile:

Een Christelijke Egyptenaar is net zo’n nietszeggende term zijn als Christelijke Nederlander. Want het kan van alles zijn: jong, oud, rijk, arm, slim, dom, whatever. Misschien ziet ie er goed uit en heeft hij een goede baan ( en dan kun je je afvragen wat hij ziet in een flink ouderen gescheiden buitenlandse) of misschien heeft hij geen geld, geen baan en zelfs geen opleiding. Hij woont in Cairo herbergt vele variaties. Er zijn villawijken, middenstandswijken, achterstandswijken, krottenwijken, en de armsten wonen zelfs in krotten, gebouwen in aanbouw, tentjes, of op straat. Twee miljoen dakloze kinderen. De middenstand daar is veel armer dan de laagste inkomens hier. Het leven van de doorsnee Egyptenaar staat ver van ons af. En wat ben je zelf voor iemand.? Waarom zou een jongen van, laten we zeggen 25, die nog nooit getrouwd is geweest, überhaupt vragen of een gescheiden vrouw van 35;45;55??? Op het vliegtuig stapt om hem op te zoeken?