Bedankt voor je snelle reactie! Aha okay. We zijn ook van plan basic te gaan reizen, inderdaad met openbaar vervoer en in guesthouses. Alleen hadden we zelf rekening gehouden met zo’n 3000 pp maar dat wordt dus wat krap lees ik wel
Hoi,
Ben zelf net twee en een halve week terug van 30 dagen thailand. Je budget is mijns inziens wat aan de krappe kant omdat je per kamer betaald en niet per persoon… Je zit dus met meer kosten dan als je met twee personen zou gaan. (zelf ondervonden!) Samenreizen is te doen maar niet altijd. Ook raad ik je aan om je geld in Thailand te wisselen, koersen zijn beter dan in Nederland. Tevens kun je goedkoop met bussen reizen en treinen, hoewel ik de nachtbus echt iedereen zou afraden want bij mij viel de chauffeur in slaap onder het reizen. Een eerlijk budget voor je onderneming zou ca. 1500 baht per dag zijn. reken toch snel 500 tot 1000 baht voor een kamer met douche en ventilator, goedkoper kan maar houd dan rekening ermee dat je vaak geen kluisjes ter beschikking hebt. Ook is het mogelijk om goedkoop te eten, ga naar de standjes op de markten en je bent vaak klaar voor ca. 40 baht. (ongeveer 80 euro cent). Wel moet je ook rekening houden met het kopen van water (7 baht in supermarkt per flesje, 14 eurocent) want dit heb je veel nodig.
Regel je een hotel de eerste nacht in Bangkok want vanaf BKK Airport betaal je je suf voor een taxi en bij de meeste hotels krijg je een (bijna) gratis transfer vanaf het vliegveld naar de accomodatie. Op Keao San Road (backpackersdeel) heb je meteen gelegenheid om andere reizigers te ontmoeten en eventueel wat samen te reizen / overnachten. (Gezellig en scheelt kosten.) Voor meer info kun je me mailen.
Groetjes en Heel Veel Plezier in dit wonderbaarlijk mooie land wat ik nu al waanzinnig mis!
Wenheerlen
normaal mag je rekenen op 1000euro per maand:hotels, eten,vervoer.5maanden=5000euro per persoon.gergroet:georgessiam.
vanaf vliegveld met taxi naar de stad is niet zo heel duur als je maar taximeter neemt om deze te nemen naar de begane grond van vliegveld gaan en daar naar buiten lopen daar stoppen de taxi’s die mensen afzetten op het vliegveld ze mogen hier niet blijven staan maar doen dit altijd toch wel even
groet dirk
Hoi Ryan,
Om nog even te reageren op je vraag of 1500 euro voor 8 weken genoeg is. Afgelopen zomer heb ik 2 maanden, 9 weken, weg geweest. Ik heb totaal ongeveer 2000,- euro uitgegeven inclusief ticket, 2x een rayban, en een scam wat me 220 euro heeft gekost.
Hier nog wat tips;
- Slaap elke dag in een guesthouse, hotels zijn alleen maar overbodige luxe tijdens het backpacken en de sfeer is niet zo leuk als in de meeste (levende) guesthouses! (als je meerdere dagen blijft in een guesthouse vraag voor een special price)
- Eet niet elke dag in een restaurant, hier betaal je altijd wat meer als op straat en ik vond het nog is minder lekker ook! Vergis je niet - ik ben ook vaak genoeg in de subway/mac geweest hoor
- Hou tijdens het pinnen de ene hand boven het toetsenbord van de pinautomaat, maak het onmogelijk om iemand achter je pincode te laten komen.
- Als een Thai zegt dat een prijs niet lager kan, maar jij denkt van wel, dan kan het meestal ook :P. Maar wordt niet te achterdochtig/gierig want hun proberen ook gewoon een extra zakcentje te verdienen haha.
-Voor het budget dat ik heb gebruikt heb ik bijna elke dag een brommer gehad, en ben ik ook (genoeg) uitgeweest.
Don’t worry, en een hele goeie reis gewenst!!
je moet voor je eigen uitmaken wat je gaat spenderen per dag,bij mijn eerste reis in 1979 had ik de laatste week nog 3000bath,moest mijn guesthouse nog betalen van dat geld,mijn transsport naar de luchthaven en eten!heb toendertijd zwarte sneeuw gezien.Vanaf dan heb ik voor mijn "eigen beslist"een ruimere budget mee tenemen.Want er kan altijd iets gebeuren waar je geen vat op hebt(ongeval bevoorbeeld?)Ik ken mensen die 3weken naar Thailand gaan,de eerste week doen ze veel op,de 2de week is het al minder en de derde week kunnen ze op hun "kin"kloppen als je weet wat ik bedoel??gegroet:georgessiam.
Ik ga 10 weken naar Thailand/Maleisie en wil aansluitend 2 weken vakantie doorbrengen met vriendjelief op Bali (vriendje gaat niet mee op reis).
Ik heb tegen die tijd een buget van 3000 euro, waar nog een ticket vanaf moet. Daar reserveer ik zo’n 1000euro voor. Dus dan hou ik 2000 over voor 10 weken reizen. Mi met de verhalen hier, zou dat genoeg moeten zijn, toch? (ik ben niet op de hoogte hoeveel bath is…dus wellicht kan iemand het in euro’s vertellen)
Het is afhankelijk van een aantal factoren - in wat voor tijd ben je van plan te gaan? Ik neem aan dat je gaat backpacken? Ben je van plan om continu te reizen of ook op sommige plaatsen een tijdje te blijven? Durf je het aan om op straat te eten :p?
Ik heb nog nooit gebackpacked, maar ben dat nu wel van plan te gaan doen.
Periode is november-januari.
Als ik het ergens mooi vindt, dan wil ik daar langer blijven. Ik heb geen doel om zoveel mogelijk dingen van het land te zien in een vorm van ren je rot. Ik wil gewoon een periode weg uit NL en daarbij is de keus op Thailand gevallen.
Van andere luxere vakanties heb ik gemerkt dat ik niet zo bang ben aangelegd, en durf op straat best soep oid te eten, maar zal niet snel vlees eten, tenzij het voor mijn ogen gebraden wordt. Ijs en water zou ik ook niet zo snel van straat halen.
Hoe regel ik dat dan met een ticket:
Enkele reis Amsterdam-Thailand (welke plaats is het mooist om te beginnen?)
Enkele reis Thailand-Bali
Enkele reis Bali-Amsterdam
Of toch vriendjelief naar Thailand laten komen om daar nog een heerlijke strandvakantie te hebben?
Met je budget is het, zoals je zelf al aangaf, goed te doen . Alleen met de verschillende tickets boeken is het even goed rondkijken en oriënteren wat het beste is, even verschillende prijzen vergelijken etc. Het beste kun je je reis gewoon beginnen in Bangkok denk ik, lekker overweldigend haha!
Het ticket Thailand-Bali moet niet zo heel duur zijn trouwens, afgelopen zomer was ik ook van plan om nog een weekje naar bali te gaan maar daar op het laatste moment nog vanaf gezien.
Misschien heb je nog wat aan deze sites:
Vliegtickets naar Bangkok, Thailand (vanaf NL, B en D) –> Bij deze site zie je welke maatschappij het goedkoopst is, en dan moet je vervolgens zelf even wat uitproberen qua data op de site van de maatschappij zelf.