Vraag maar raak over..... Vietnam!

Terug van drie prachtige weken in Vietnam. Mocht je informatie willen over de volgende onderwerpen, laat maar weten.

• Saigon Mini Hotel 5 in HCMC
  • Trein tussen HCMC en Da Nang
  • Nhi Nhi Hotel in Hoi An
  • Kleding laten maken bij Yalp in Hoi An
  • Phong Nha-Ke Bang National Park (grotten)
  • Phong Nha Farmstay
  • Trein tussen Hoi A en Da Nang
  • Charming Hotel 2 in Hanoi
  • Hotel Angel Palace in Hanoi
  • Dragon’s Pearl (Indochina Junk) Halong Bay
  • Vietnam airlines tussen Frankfurt-HCMC en Hanoi-Frankfurt
  • Reizen in Vietnam met kinderen van 11 en 13 jaar
2 likes

Nog een Vietnamkenner erbij! Bedankt voor deze mogelijkheid Peggy! Hoe was je reis?

Groetjes, Anne

Ps: ik heb je berichttitel ietsje aangepast, zodat deze beter gevonden kan worden

Hallo Peggy,

Sluit me bij Anne aan, weer een ervaringsdeskundige erbij.

Ik zag in het rijtje vliegen met Va vanaf Frankfurt erbij staan, vandaar even deze tip.

De balie gaat om 09:30 open in Frankfurt, en aangezien je nog geen web check in hebt zorg dat je even voor deze tijd aanwezig bent.

Je bent de eerste voor het in checken en kan dus dan gewoon de stoelen bij de nooduitgang krijgen mits je geen kleine kinderen bij hebt. Beter wat langer wachten op het vliegveld dan 11 uur wat krapper zitten.

Idem voor de retourvlucht.
Zorg dat je rond 18:30 aanwezig bent op het vliegveld en dan ben je weer de eerste en de stoelen bij de nooduitgang zijn beschikbaar.
De meeste touroperators halen je om 19:00 uur op bij je hotel, arriveren dus rond 20:00 uur bij het vliegveld.

Dit is mij gelukt 5 op 5 vluchten, wanneer ik niet gebruik maak van mijn ff punten voor BC.

gr.
Ton.

Ben benieuwd wat voor kleren je hebt laten maken en hoe duur het was?

hallo ik ben karin ik ga 2013 naar charming hotel 1 en wij reizen van noord naar zuid.heb zelf alles geboekt en gepland .dus als ik nog vragen heb hoor je me zeker al vast bedankt.>>>

Even off topic: je hebt het Vietnamforum al gevonden! Ik had ook al op je gereageerd in het voorsteltopic :wink:

En Peggy, je mag al vragen beantwoorden, hihi!

Groetjes, Anne

@Marentje

Hieronder een overzicht van de kleding die we hebben laten maken. Het zou een paar dollar kunnen schelen :slight_smile:

• katoenen short na laten maken 15$
  • Katoenen korte broek voor vriend na laten maken 15$
  • pak vriend $275 (dit is erg afhankelijk van de stof die je kiest, van 80$ tot 500$)
  • overhemd vriend $15
  • winterjas $95
  • bijzondere jurk $ 95

We hebben ook nog op een ander adres (nguyet thu, 140 tran phu) een cocktailjurk laten maken voor $40.

Hallo Peggy,

Wij gaan in november 4 weken naar Cambodja en Vietnam, inmiddels zijn we er al achter dat het erg krap gaat worden, maar goed. Wij willen vragen wat de beste reis mogelijkheid is tussen HCMC-Da nang en Da Nang -Hanoi. Jij hebt het eerst trajecten per trein afgelegd, wellicht kun je ons hier meer over vertellen. Zoals duur, waar ickets gekocht, wanneer gekocht, kosten en wat jij nog vindt dat van belang is. Hoe ben je naar Hanoi gegaan?
Over de hotels die jij omschrijft, zijn dit allen aanraders ? Vooraf boeken nodig?
Andere tips welkom.
Alvast bedankt,
.
Jack en Sandra

Hallo Jack en Sandra,

Ik ga er even vanuit dat je van Saigon rechtstreeks naar Danang wilt gaan.

Hou wel in de gaten wanneer je dit wilt het een treinreis is van een uur of 17 + transfer naar Hoi An ( 45 minuten rijden ) wanneer je die ook wilt. Kosten 1050000 vnd
Vliegen doe je in iets meer dan 1 uur; prijs is dan rond de 1300000 vnd.
Altijd gaan voor de wat duurdere, dus vanaf saver bij Vietnam airlines.

Dit ivm met het tyfoon seizoen.
Bij een supersaverticket vooraf geboekt krijg je niets vergoed wanneer er niet gevlogen wordt op Danang op jouw datum en tijdstip . Geld ook voor de goedkoopste tickets van alle andere maatschappijen.
Dus daar ook de wat duurdere pakken wanneer je wilt vliegen.

Danang naar Hanoi
Dit is een treinreis van rond de 12 uur + ook de transfer vanaf Hoi An ( 45 minuten ).
Kosten trein rond de 1000000 vnd, vliegen rond de 1300000 met VA.

Trein tussen Hoi An en Danang hoef je niet te nemen; voor een bedrag tussen de 5 en 10 usd ben je er in 45 minuten; trein kost je met alle transfers van en naar hotel + treinreis meteen 1 uur meer minimaal meer, dus bijna 2 uur.

Komt er eigenlijk op neer dat je met 2 vluchten voor een klein beetje meer dit traject kan doen en 2 dagen bespaard.

gr.
Ton.

:dag:he ton hoe gaat het?

Kleine vraag ik heb mijn hotelkamers geboekt via booking.com.
Heb iji hier ervaringen mee of meschien iemand anders.
Dat ik daar niet opeens voor niks aankom in een hotel waar ze niks van me af weten.
Charminghotel heb ik rechtstreeks geboekt,dus dat is denkelijk wel oke alvast bedankt.

gr karin

Hallo Karin,

Het gaat helemaal goed met mij en ook met de vrouw.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken met booking.com.
Zeker gezien de hotelkeuze Nha Trang.
Boeken bij een hotel rechtstreeks is ook geen reden om verontrustend te zijn.
Komt helemaal goed.
Wanneer je toch twijfelt, neem dan even contact op als je in Viet Nam bent; beter is om je hotel te laten bellen.

gr.
Ton.

Hallo Jack en Sandra,

Ik was een weekendje weg vandaar een late reactie.

Trein HCMC-Da Nang duurde (inclusief vertraging) 22 uur. Een aardige lig/zit. we hadden een coupe voor ons vieren dus dat was prima. Ik vond het een leuke ervaring maar kan mij voorstellen dat je met een strak schema een andere keus maakt. Wij hebben vanuit NL geboekt via Vietnam Trains omdat wij niet het risico wilden lopen een dag te moeten wachten.

Hotels via booking.com gaat geweldig! Alleen maar goede ervaringen (ook in andere landen). Zorg dat je vanaf station of vliegveld met een ’ goede’ taxi naar je hotel gaat om te voorkomen dat je elders wordt afgezet. Charming biedt een taxiservice aan voor een goede prijs.

Naar Hanoi zijn we met het vliegtuig gegaan. Ging lekker vlot ;-).

Hallo.

Ik lees ook wat berichten over het Tyfoon seizoen in november. Is het dan wel de moeite om naar Danang te gaan of kunnen we dat beter overslaan en rechtstreeks naar Hanoi te vliegen.
Is het nodig om vooraf hotels te boeken of kan dit ook ter plekke?

Hoi Sanbro,

In principe kunnen van juli tot november tyfoons voorkomen in het centrale gedeelte van Vietnam. Nu blijft dit altijd wel lastig te voorspellen, zo ver van tevoren. Zelf zou ik gewoon naar Danang/ Hoi An gaan en mocht er toch sprake zijn van een tyfoon, zou ik een alternatief inplannen. Je zou bijvoorbeeld een vliegticket ter plekke kunnen regelen, omdat november niet in het hoogseizoen valt.

Ook hotels kun je ter plekke boeken. Het is zelfs mogelijk om een hotel binnen te lopen, te vragen of men nog kamers heeft, te kijken en dan te beslissen of je de kamer wilt. Dat heb ik gedaan en over het algemeen is me dit heel goed bevallen!

Groetjes, Anne

1 like

Hallo Sanbro,

Sluit me helemaal aan bij Anne.

Maar Danang stad heeft niet veel last van tyfonen, evenals Hue.
Grootste probleem is Hoi An,

ik heb gelukkig geen tyfoon meegemaakt , maar wel de gevolgen ervan omdat ik toevallig net 1 of 2 dagen erna aankwam in Hoi An.

Ik dus de gevolgen gezien, maar ook hoe de lokale bevolking hier mee omgaat.
Ik heb het al diverse malen geschreven, maar de creativiteit was geweldig…

Hoewel alles onder water stond werden er roeibootjes ingezet om de touristen zo de oude stad te laten zien en toch een inkomen te genereren.
Dus om dan weg te blijven help je de mensen niet en je hebt zeker iets meegemaakt dat niet veel mensen meemaken.
Wel is de na een tyfoon toch wel wat winderiger dan normaal en dus ook de gevoelstemperatuur.

gr.
Ton.

1 like

hallo Champie wij hebben ook verbleven bij het charminghotel. Erg goed en een perfecte locatie. Ook verzorgen ze daar prima tours.
Boeken via booking.com hebben wij ook wel eens gedaan. Mijn ervaring is dat je beter direct het hotel kan mailen. Vaak kunnen ze je dan een goedkopere prijs geven dan die van booking.com. Wij keken altijd op tripadvisor en mailden dan het hotel dat ons wel wat leek. Kijk wel even goed naar het aantal reviews van het hotel op tripadvisor. Er wordt nog wel eens aan de familie gevraagd of ze het hotel positief willen beoordelen. Dit gebeurd niet per definitie alleen in Vietnam hoor…

Gr