Vraag betreffende VOG voor WHP

Heeft iemand hier recentelijke ervaring met het aanvragen van een VOG voor een Working Holiday Visum? Ik ben me aan het voorbereiden voor de aanvraag voor 2015, maar ik kom niet helemaal wijs uit het VOG formulier.

Wie dient de sectie van de werkgever/organisatie in dit geval in te vullen? En dient dit ook ondertekend/gestempeld te worden door de desbetreffende organisatie? Ik heb in andere posts gelezen dat dit verstuurd moet worden naar de ambassade in Berlijn of Wenen? Waarom daarheen? Er zit toch ook gewoon een ambassade in Den Haag. Moet ik mijn VOG aanvraagformulier daarheen sturen?

Ik snap er echt geen jota van…

Overigens, weet iemand hoe snel het quotum vorig jaar opgevuld was? Ik geloof dat ik die website van het CIC wel honderd keer per dag nakijk, in de hoop dat de registratie al geopend is en ik niet te laat ben.

Berlijn en Wenen zitten er niet op te wachten iedere VOG-aanvraag af te stempelen. De ambassade in Den Haag zit er enkel voor diplomatieke doeleinden, dus die gaat niets doen voor Nederlanders.

Probeer de bijlage uit dit oude bericht uit te printen en mee te nemen. Kijken wat ze dan zeggen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=78591&page=8&p=656041&viewfull=1#post656041

Hallo,

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb een uitnodiging gekregen om een aanvraag te doen voor een working holiday en kom ook niet uit het formulier van de VOG. Wat zijn de gegevens van de organisatie ( naam adres etc van de vertegenwoordiger)?

Uit oude reviews lees je inderdaad dat het de ambassade van Berlijn is of Wenen… echter is dit lang geleden dus is dit nog steeds het geval? en welke is het nou… Berlijn of Wenen…

Is het gelukt bij jou?

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes Annemiek

Hoi Annemiek,

Ik heb ook onlangs een uitnodiging gekregen en moet morgen mijn VOG aanvragen. Is het bij jou al gelukt en zo ja, hoe heb jij het gedaan? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Kim

Hmmm… onze ervaring helpt misschien indirect. Sandya moest een VOG vanwege aanvraag dual nationality voor haar geboorteland. Bij de sectie van ‘doel c.q. belanghebbende’ moesten we de betreffende afdeling in het geboorteland invullen, en papieren bijsluiten (print van hun instructies op de website) die aangaven dat iets als een VOG nodig was. Hiermee naar de gemeente, en die kon er prima mee uit de voeten.
Voor Canada WHP zou ik dus hun ambassade adres gebruiken maar vooral prints van de WHP voorwaarden die uitleggen waarom de VOG nodig is. Hiermee moet het voor de gemeente een eitje zijn; uiteindelijk krijg je zelf de VOG thuisgestuurd (komt geen ambassade aan te pas). Daarna kun je de WHP procedure starten, daarmee kunnen we je niet verder helpen.

Sukses,

[Sandya] & <Erik>