Ik wilde gewoon maar even weten of dit idd verboden is in parken… Je moet er niets koloniaal achter zoeken, hoor. Ik vind het niet meer dan normaal me te schikken naar de wetten van het land. Voor de informatie over dit soort zaken kom ik o.a. ook naar dit forum.
Er staat; De buitenlander in zijn algemeen, er staat nergens ; Jellebowski
En zo was mijn bericht ook bedoeld… het was mijn persoonlijke gevoel over de buitenlander in zijn algemeen en zijn ideen en handelen tav van gewoonten en regels in dit land…
Ik ga nu voor 't eerst, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ben je hier niet te veel aan 't generaliseren? Voor elke buitenlander die zich weigert aan te passen aan culturele verschillen, zal er toch ook weer één zijn die juist zijn/haar best doet om die verschillen te ontwaren en te respecteren? Natuurlijk vallen de rotte appels des te meer op. Of is het echt zo erg?
Mijn excuses, ik dacht dat je hiermee o.a. doelde op de topics ivm roken…
Geen excuses benodigd, ik heb ook verzuimd te quoten en reageerde met een eerdere post van Georgessiam op het netvlies…
Weggegooide peuken vind ik nog het kleinste vergrijp… er is geen vrij stukje land in Thailand of er ligt al het begin van een vuilnisbelt op en het zelfde geldt voor de zijkanten van de wegen… en alle wateren…
En dan gaan ze een buitenlander beboeten omdat hij een peuk weggooit terwijl achter hun op de weg een ongekeurde en onverzekerde pick-up bouwjaar voor 1950 voorbijrookt en stoomt… en zelf wegknetteren op een afgekeurde bromscootmotorfiets die brandstof/olie 1 op 1 loopt.
Daar begint het en eindigt het ook mee in Thailand, realiteitszin van 0,0
Blijf het een prachtig land en aardige inwoners vinden, maar soms storen dat soort dingen me meer dan bovenmatig…
Ik ga in ieder geval genieten van m’n eerste maandje daar!
Met alles wat ik opvang is het eigenlijk overal (niet het minste hier in 't westen) hetzelfde op vlak van realiteitszin en hypocrisie. Alleen lijkt het in landen zoals Thailand ietsje duidelijker, vooral openlijker en is het hier meestal verpakt met een duur strikje…
Als toerist zou ik me er niet eens druk over kunnen maken, als expat doe ik dat normaliter ook niet, maar soms word je eraan herinnerd en dan wil je het wel eens kwijt…
Op een forum met verschillende lezers is een goede manier om te doen omdat tunnelvisie ook mij niet vreemd is en andere meningen soms nodig zijn om dat op te heffen… en mijn eigen realiteitszin weer een beetje te normaliseren…
Ik hoop dat het je hier een beetje lukt, Bangkokian. Tof om te weten dat er nog mensen zijn die bereid zijn om hun meningen te toetsen en niet louter gal te spuien (wat je op menig forum toch vaak ziet).
Ik moet weer efkens mijn keuken induiken, anders geraakt het ontbijt hier niet op tijd klaar. Gelukkig mijn laatste werkdag voor de vakantie. Morgen ‘the big day’ en op weg naar Bkk… Misschien tot straks en anders tot over een maand!
Grts,
Jelle
Ik woon hier 10+jaar, pas mijn mening nog steeds aan omdat het een verrassend land blijft en omdat je als nieuweling expat/immigrant pas na een 4-5 jaar een beetje in de gaten krijgt hoe men hier denkt en hoe het hier werkt. De bevolking staat toch ver van je af (getrouwd/partner of niet) en het neemt tijd om achter die glimlach te kijken en een stukje van de ziel te zien.
In Hollywood doen ze er interessant met een Oscar uitreiking jaarlijks, ik kom hier dagelijks mensen tegen die ervoor in aanmerking komen…
lol2
Juist in een ander land/cultuur pas ik me aan! Ik respecteer hun regels en wetten. Uit respect maar ook om gelazer te voorkomen! Ook al zijn de regels krom, geen peuk op straat terwijl de straat al één grote vuilnisbelt is…tja dat zet mij ook aan het denken! Maar toch mijn peuk gaat in de vuilnisbak! (eerst uitgemaakt;)) Idem met schoenen uit bijvoorbeeld, doet een ander het niet, pech voor de ander, maar ik doe het wel! Vind t ronduit onbeschoft trouwens als je dat niet doet! En het niet kunnen weten is onzin, want ben op plekken geweest waar je zowat je nek brak over de schoenen die buiten stonden! Dan moet er toch een lampje gaan branden in je bovenkamer.
Zo was ik heel boos op een Duitser! Snap dat je met bergschoenen een heel karwei hebt om ze uit te doen, maar banjer dan niet met bemodderde schoenen een "lunch"room in! Heb ook heel duidelijk (en iets te hard) tegen mijn partner gezegd dat dat asociaal is! Kon de Duitser niet waarderen! Nou mooi zo! Ik waardeerde hem niet! Oja, dit was dus een plek waar de schoenen uit moesten! Bij de Carrefour of 7/11 hoor je me natuurlijk niet mopperenlol2
ik maak dagelijks dingen mee met toeristen dat ik denk heb je je hersens thuis gelaten?
Dat zal best ja! Sommigen weten het niet maar ik wil ze geen kwartje geven die het weten maar niet willen weten!
Bahtje hé Esther, niet kwartje… beetje respect graag!lol2:D:slywink::so:
Zo! Jij bent helder! lol2
hoevaak ik niet meemaak dat mensen gepakt worden met drugs en dan zeggen dacht dat het legaal was want het is zo makkelijk te krijgen, heb je geen google ofzo denk ik dan?
heb zo nog legio dingen
Neen hoor… eigenlijk vlieg ik hier serieus als een fly pog in het rond…lol2 Zo zenuwachtig als wat…
lol2
Een maand voor vertrek durf ik al niet meer inademen als er iemand met een joint over 't straat voorbij loopt… Van paranoia gesproken…lol2 Neen serieus, aan zo’n dingen laat een ietwat nadenkend mens zich toch niet vangen…
Zelfs een mens zonder google hoort dat te weten! Dat is toch algemeen bekent? Wat een dommigheid zeg! En heb met dat soort volk ook 0,0 % medelijden! In Spanje is het ook makkelijk te krijgen! Maar ook illegaal! Trouwens alle hard drugs is illegaal! Zelfs in NL!
Zie al voor me, ik rijd in een auto in Thailand. Heb geen rijbewijs, zeg dan toch ook niet, t is zo makkelijk te krijgen dus dacht dat een rijbewijs niet nodig was! lol2