Vraag alleen 9 dagen Marrakech TIPS??

hello reizigers,
ik ga 14 december 9 dagen alleen naar marrakech

ik ben opzoek naar een goedkoop hostel.
en wat tips en tools over excursies, wil graag de woestijn in.

ik ben benieuwd
alvast bedankt
>>>

Persoonlijk zou ik 9 dagen te lang vinden om in Marrakech te verblijven, dus ik zou zeker (zoals je ook zelf al schrijft) ook wat uitstapjes maken. De woestijn is inderdaad prachtig! Je kan trips boeken vanuit Marakech, maar je kan ook de bus naar Ouzarzate nemen en daar een trip boeken. Dat laatste is waarschijnlijk zelfs goedkoper.

Marrakech zelf vond ik een beetje tegen vallen. Er zijn zeker mooie paleizen en ryads, maar de drukte en de brommertjes overheersten in sommige delen van de oude stad. Een echte aanrader qua eten is overigens de nachtmarkt: lekker met zijn alle in de buitenlucht op het centrale plein. En stukken goedkoper (en lekkerder!) dan in de restaurants :wink:

Qua hostel: ik was in december in Marokko, en ik heb de goedkopere hostels gemeden. Goedkope hostels zijn prima in de zomer, maar voor de winter vind ik ze niet ideaal. Wanneer het buiten (bijna) vriest, wil ik graag een warme douche en geen koude douche. Ook heb ik met temperaturen onder de 10 graden behoefte aan iets van verwarming, en dat is in de goedkope hostels niet aanwezig. Sterker nog, de kamers zijn vrij open. Weet dus waarvoor je kiest als je op de budget tour gaat, en neem evt een extra slaapzak van thuis mee! (En warme kleren.)

Hoi Jenny,

Wij gaan eind oktober voor een paar dagen naar Marrakech.
Wie weet kom ik terug met tips voor je?
Wij willen o.a. naar Tizi-n-Ticka - Aït Ben Haddou.
Zo wie zo het Atlas gebergte in.

Zie foto’s div. trips: http://copictures.blogspot.com/

Gr. CoPictures

Ehhhh, ik ga voorlopig niet naar Marakech :dag:

Hoi Jenny,

Sorry ik heb het gemerkt.
Het was niet voor jouw bestemd.

Gr.CoPictures

Hoi Yme04,

Ik had het bericht met de verkeerde aanhef gestuurd, sorry daarvoor.
Onderstaande is zeker voor jouw bedoeld.

Wij gaan eind oktober voor een paar dagen naar Marrakech.
Wie weet kom ik terug met tips voor je?
Wij willen o.a. naar Tizi-n-Ticka - Aït Ben Haddou.
Zo wie zo het Atlas gebergte in.

Zie foto’s div. trips: http://copictures.blogspot.com/

Gr. CoPictures

hallo copictures bedankt

ik ben benieuwd

veel plezier
groeten

Hoi Yme04,
Ik ben zelf ook in december de woestijn in geweest. Het was met kerst, dat maakte het nog meer bijzonder in die omgeving.
Als je wat aan kunt hebben , kijk dan even op marokko-service-reizen.nl
Daar staat het mailadres van een hele, goede en loyale gids. Je kunt altijd met hem contact opnemen voor tips. Wil je dat hij iets voor je organiseert, dan kan dat ook. Ik hoop dat je er iets aan hebt en heel veel plezier in Marokko.
groeten Marja

1 like

:morocco: Hallo Yme04,

Wij net terug van uit Marokko, Geweldig… ( zie autohuur onder aan ;))
Slaapplaatsen genoeg in diverse prijsklasse, wij hebben dat via een reisbureau laten regelen maar de volgende keer (ja zeker) gaan we
op de bonnefooi. Ik kan je helaas niet helpen kwa hotel.

Marrakech, wat je zeker moet bezoeken is het Place Jemaa El Fna.
Een groot plein midden in het centrum, volg de grote toren (minaret) van de La koutoubia moskee, die van bijna alle kanten te zien is. Daar is aan de ander kant het grote plein je kan het bijna niet missen.
Hier zijn diverse activiteiten te zien en dat de gehele dag. Van slangen, apen, verhalen vertellers tot weet ik wat aan verkopers. Let wel voor alles waar je enigzins belangstelling voor toont moet je betalen, laat staan als je foto’s maakt. S’avonds tegen een uur of vijf worden de eetstallen er bij geplaatst en ga er eten het is oer gezellig en goed.
Er staan ook sinaasappelsap verkopers met hun kramen waar wij regelmatig sap dronken, geen enkel probleem gehad.

Verder bezochten wij 'Medersa Ben Youssef ’ (koranschool) een indrukwekkend staaltje van bouwkunst. Moet je bezoeken!

Tips Marrakech: Neem de Petit Taxi dat zijn kleine beige taxi’s, kosten
ongeveer 30 Dirham (DH). Souvenirs zijn in de souks redelijk aan de prijs
in de wijk Guéliz zijn moderne winkels met vaste prijzen die soms lager zijn dan in de souks! Als je op het Fna plein bent zijn er aan de rand er van restaurants met eem terras boven, waar je mooie foto’s kan maken van wat er zich allemaal beneden op het plein zich afspeeld, zonder dat je lastig gevallen wordt !

Sahara, wij zijn met een gehuurde auto van “Moulincars” (zie onder) van uit Marrakech (drukke stad, dus let op of je daar wel wil rijden) richting Quarzazate
gereden over de Tizi-n-Tichka (col du Tichka 2260) wat zeer indrukwekkend is met ontzettend veel bochten, houd rekening met verkeer dat je moeilijk kan inhalen. 20 km voor Quarzazate ligt èèn van de mooist bezienswaardig heden van het land " Äit-Benhaddou", ( op 9 km van de grote weg) ook dit moet je gezien hebben. Bovenstaande rit duurd ongeveer 5 uur zonder lunch, ligt aan de drukte op de weg, het zicht onderweg en de tijd bij de stops.
Voor Quarzazate net voor een pomp station buigt de weg naar rechts naar Zagora.
De rit voert je door de “Vallée du Dråa” een tocht door een palmen strook met prachtige dorpen. Eenmaal in Zagora op zoek naar een hotel, er zijn er vele alleen wij kozen voor “Riad Lamane” ( zie ook internet) een echt Djoser plekje.
Een beetje duur voor ons maar het was een speciale dag.
Er zijn genoeg gidsen die zich aanbieden op straat wij zijn naar Boutique Argana
verwezen, waar een geweldige gids is die ons de volgende dag de Sahara in leiden.
De gids is bij ons achter in de auto gaan zitten en heeft in de sahara tenten staan waar je kunt eten en kameel rijden in de hoge duin pannen.

De totale trip koste ons 3 dagen van s’morgens tot tegen vieren.
Trek er echt veel tijd voor uit want wij moesten af en toe flink op de pendalen trappen. Koop een kaart in Nederland, wij hadden de
Michelin Maroc 1/1 000 000 bij ons.

:wink:
Moulin Cars

Gevestigd in Marrakech (Marokko).
Verhuurt diverse type auto’s voor een goede prijs.
4x4 tot kleine en luxe auto’s met of zonder chauffeur/gids.
Prijs was beter dan wij in Nederland konden vinden.
Mensen zijn betrouwbaar en alle papieren incl. verzekering is in orde.
De volgende talen woorden goed gesproken; Marokkaans, Engels en Nederlands.
Contact : Bellen in Marrakech 06 61 39 06 92 Vriendelijk Nederlandse dame.
Auto wordt afgeleverd op de plek van je keuze.

Zie verder voor foto’s en visite kaart Moulincars
http://copictures.blogspot.com/
Foto’s worden binnen enkele dagen geplaatst.

Mocht je nog meer willen weten dan kun je mij altijd schrijven.

Gr. CoPictures

hey copictures

leuk om jullie verhaal te lezen! erg bedankt voor alle tips
ik reis vaak alleen naar het buitenland maar voor marrakech ben ik extra nerveus(misschien onterecht)
ik heb een riad vlakbij het plein geboekt,
de wijk guelzi is goed te bereiken vanuit dat plein??

groetjes yme>>>

Hi Yme04

Reizen naar Marrakech en dan alleen is geen enkel probleem.
Makkelijk te zeggen van mijn kant, maar toch.
Place Jemaa El Fna, het plein waar alles gebeurd vandaar neem
je een Petit taxi duurd iets van 10 min naar de wijk
Guelzi. (wij liepen dat soms) Het is een lange weg maar druk met stoplichten.

Wil je meer weten dan merk ik het wel.

Gr. CoPictures :wink:

Hey,

Op www.myresidencemarrakech.com vind je een selectie van riads, villa’s en appartementen in verschillende prijsklasses en verschillende locaties in Marrakech, dus buitenwijken of hartje Marrakech. Verder tref je ook een overzicht van excursies en activiteiten aan in en rondom Marrakech. Zeker een aanrader.