Vraag 16 Australiëquiz

Krijgen we nog een antwoord op vraag 16 van de Australiëquiz? Ben wel benieuwd.

De mensen hebben tot 10 uur maandagochtend de tijd om deze vraag te beantwoorden Willem ! :slight_smile:

Nee Georges, er staat al een vraag 17 over de koers van de dollar. Dit gaat over de reistijd tussen het zwembad in Sydney en de Golfclub in Melbourne.

Het vliegtuig doet er 1:20 uur over. Daar komt dan nog busvervoer bij naar en van het vliegveld. Dat was het antwoord veronderstel ik?
Beide hadden het fout,daarom werd er een nieuwe (17) vraag gesteld,Willem !

Georges, sorry, maar ik ben het niet met je eens. Er bestaan op het net dienstregelingen van bussen. Verder moet je ook bij binnenlandse vluchten een bepaalde tijd tevoren inchecken. Een kwartier voor vertrek gaat de gate echt dicht. Dus in 1:20 red je de vlucht al niet eens.
Dus als ik van het zwembad naar de golfclub ga, moet ik vanuit het bad naar de bushalte lopen. Dan op tijd op het vliegveld, even wachten, de vlucht, vliegtuig uit, weer naar de bushalte lopen, de busrit en dan wellicht nog een stukje lopen naar de golfclub. Dus de reistijd loopt zo maar op tot minstens drie uur.
Om nu als antwoord de vliegtijd van vliegveld naar vliegveld goed te keuren is je er als quizmistress wel heel makkelijk af maken.
Als er een antwoord gegeven wordt van 1 uur 47 en een antwoord van 13 uur zou ik zeggen dat de 1:47 het juiste antwoord is, als je van 1:20 uit gaat. Dat komt wel heel erg dichtbij. Vliegveld in, naar de gate lopen, aan de andere kant vliegveld uit.

Nou eerlijk gezegd heb ik maar met een half oog gekeken naar haar antwoord (vraag 16 )
Je hebt 100% gelijk Willem,maar zij moet het maar oplossen.
Ik ben te moe om elke keer een bericht te sturen naar haar,hoe ze haar antwoorden beter kan formuleren.

Ik ben er nog even in gedoken. In Sydney duurt het tussen de 47 minuten en de 1:11 uur om van het zwembad naar het vliegveld te komen. In Melbourne circa 45 minuten, is 32 kilometer, van vliegveld naar Cleveland Avenu. Dus bij de 1:20 uur komt nog minstens anderhalf uur, zonder de tijd van inchecken en naar en van bushaltes.Dus mijn eerdere aanname van 3 uur klopt wel aardig.
Nu nog een antwoord van Annelies. Ik zal haar maar even een pb sturen dat deze discussie hier staat.

Pb ontvangen. Ik zat ook op een kleine 3 uur. In de vraag stond geloof ik ook ‘ongeveer’, dus alles in die buurt was dan goed.

Willem, is een quiz organiseren ook niet iets voor jou?

Dank je voor het antwoord. Enne, zeer vereerd, maar nee dank je.

Nou, het is maar goed dat ze er niet dichter bij zaten. Van Qantas Domestic naar de Golfclub ben je zo’n twee uur onderweg. Bron: https://www.ptv.vic.gov.au/
Dus dik 4 uur komt eerst, zonder inchecktijd in Sydney en wachttijd op de eerste bus in Melbourne.
Opvallend dat de twee finalisten dit kennelijk niet meelezen. Die zijn druk koersgrafieken en tendensen aan het bestuderen natuurlijk. Of mails aan het sturen naar de Commonwealth Bank, de ANZ en de Westpac Bank. Of het Grens Wissel Kantoor natuurlijk.
Trouwens best luk om eens het 5 jaars koersverloop te bekijken op XE Currency converter. Van 1,17 in 2012, via 1,62 in 2015 naar ongeveer … nu. Zo komt het dat reizigers Australië het ene jaar als hartstikke duur ervaren en een paar jaar later zeggen ze dat het best meevalt.
Tijdens onze reis kregen we op een gegeven moment bijna 2 dollar voor een euro en op een ander moment 1,30. In oktober 2008 was het zelfs 2,10 waarna een duikvlucht volgde.
Euro to Australian Dollar Exchange Rate Chart | Xe

Omdat je het zo nadrukkelijk vraagt,

Annelies doet het geweldig! Ze heeft leuke vragen bedacht! Chapeau.:chin:
Een volgende keer misschien als regel toevoegen: “over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd” om kwetsen van personen te voorkomen en de vrede te bewaren.

May all beings be happy! :vrede:

Ik ben blij dat jij blij bent. En dat het je dus ook niets uitmaakt welke koers van welk tijdstip bepalend is. Heb je al eens naar het dagverloop van een valutakoers gekeken? Het komt dadelijk natuurlijk op honderdste, zo geen duizendste dollars aan. Dat het ergens boven 1.40 ligt, zal jullie wel duidelijk zijn. Maar de afgelopen 12 uur was er bijna een cent verschil tussen de hoogste en de laagste koers. En de afgelopen week, tussen twee keer 1,42… ook een keer 1,40…
Weet je wat een goede vraag was geweest? Wat is op die en die dag de hoogste (of de laagste) koers. Of, wat is de koers om 12:00 uur.
Als iemand van jullie op vraag 16 ‘3 uur’ had geantwoord had Annelies dat antwoord goedgekeurd. Terwijl het minstens 30% meer moest zijn. Maar omdat er niet gecorrespondeerd mag worden, zou dat antwoord dus goed gebleven zijn. Punt, uit, mond dicht. Waarom? Daarom! Als je zo’n vraag bedenkt, moet je tevoren wat Googelen. Dienstregelingen en inchecktijden staan allemaal op het net. En Australiërs zijn heel behulpzaam. Ik had bijna per omgaande van de golfclub al een reactie binnen die bevestigt wat ook op de site Public Transport Victoria te vinden valt.

Let it go Wim

Tja, op een fatsoenlijk antwoord hoef je toch niet te rekenen. Het begon overigens allemaal met mijn vraag waarom dit antwoord op vraag 6 fout gerekend werd. Keurig binnen de tijd gegeven:

Kees Down Under Kees Down Under is offline
Beheerder Australië Forum

Lid sinds:05-04-2007Locatie:Ridderkerk, NetherlandsBerichten:2.529

Re: Vraag 06 - (Australië Reisquiz 2016)

NGA: National Gallery of Australia.

Nu is het zo dat, doordat Annelies die dag niet kon, Jeroen deze vraag heeft beoordeeld. Dus heb ik me, uiteindelijk in een pb ook rechtstreeks tot hem gewend met vraag waarom dit antwoord fout was. Maar nul-komma-nul respons. Dat vind ik het onfatsoen ten top. Of de lafheid om een fout toe te geven.

Ook op mijn suggestie om een algemeen quizreglement vast te stellen werd niet gereageerd. Nu kan elke quiz volgens de eigen regels van de organisator worden gespeeld. Kijk maar eens door de Australiëquiz heen (als je je erg verveelt). Op een gegeven moment werd gesteld: We gaan strenger worden. ‘Het antwoord en niets dan het antwoord’. En kijk de laatste vragen eens na. Links naar Google, verwijzingen naar de Great Ocean Road als het over een bordje op Kangaroo Island gaat en zo vind je er nog wel een aantal. Het lijkt allemaal de inconsequentie ten top.

Zelf had ik ook het goede antwoord gegeven (is na te zien) maar ik vind het met name voor Kees, die nota bene forumbeheerder is, bijzonder sneu. Dat heb ik diverse keren benadrukt. Wellicht zou hij graag een premium account hebben gewonnen, ik zou niet weten wat ik ermee moet.

Ik amuseer me gewoon geweldig als ik mensen kan helpen met Australië- en Nieuw Zeeland tips en af en toe een duit in het Costa-Rica zakje kan doen. Voor die mensen en die respons doe ik het.

Normaal krijg iedere forumbeheerder een premium account,blijkbaar is er toen en nu “iets mis gelopen”
In iedergeval zal ik Kees Down Under een gratis premium account geven !

Goed opgelost Georges!

Ja, prima opgelost. Ik heb overigens tevoren niet gekeken of Kees al een premium account had. Moet zoiets normaal elk jaar worden verlengd? Ook weer iets voor de nieuwe quizregels, zo die er ooit mochten komen: gesteld dat er vaker een premium account als prijs wordt gegeven, wat krijgt iemand als prijs die al een premium account heeft?

Trouwens, zijn jullie ook zo benieuwd naar de uitslag van de quiz?

Zit ze in je zetel, Georges. Leuk taaltje hebben jullie toch.

Neen niet in de zetel,maar lekker geslapen in mijn bedje tot 16:48pm dan werd ik wakker gemaakt door de huisbel.

Hoi,

Jeetje, ik was me totaal niet bewust van deze discussie… dat blijkt wel. Het is nu nogal mosterd na de maaltijd, maar ik vind het leuk om te merken dat willem269 zo meeleefde met vraag 16 en ik reageer dus ook nog graag even. Ik had niet verwacht dat het vliegtuig genomen moest worden, want de vraag was ‘wat is ongeveer de snelste tijd met het openbaar vervoer…’ waardoor ik automatisch aannam dat het vliegtuig uitgesloten was. Anders kun je ‘met het openbaar vervoer’ ook wel weglaten. En inchecktijd moet je ook meenemen als je precies wilt zijn, veel te vaag om tot een antwoord te komen, al is het dan ‘ongeveer’.
Maar wat voor mij bovenaan staat is dat Annelies leuke vragen heeft bedacht, en dat ik met veel plezier meegedaan heb.
Nu alleen nog een berichtje over mijn prijs, dat zou wel leuk zijn om het af te maken :-). En zou de Nederland quiz nog gaan beginnen? Ik ben benieuwd!

Je hebt nog helemaal niets gehoord over je gewonnen prijs?
Oei, dan is de situatie nog erger dan ik dacht…