Vooruitgang...

(origineel bericht op be-more.nl)

Vooruitgang…

Vandaag het land bewerkt zodat ze morgen met de fundering kunnen beginnen… Met die hete adem van azungu’s in hun nek moesten ze wel vlot beginnen met de bouw van het nieuwe office .Wij bleven natuurlijk maar vragen hoever het er mee was. Want tijd hebben ze genoeg ,maar wij wilden wel het voldane gevoel van vooruitgang hebben,

Dus met een hele hoop vrijwilligers, met de hauw, zoals die soort schop hier genoemd wordt, aan de slag. Wel en hoop werk met zo’n klein schopje die hele lap grond ,maar ja het is voor elkaar en de blaren genezen wel weer. Hebben voor de lol en de foto’s maar zelf de eerste steenlegging gedaan!!!

Dus we hebben er een heel goed gevoel over

Er werd trouwens heel goed voor ons gezorgd met schaft op het land en zelfs de manchette kwam er aan te pas toen noch ik, noch alle sterke negers mijn waterflesje niet open konden krijgen. Wel lachen

Kreeg ook nog een baby op mijn rug geknoopt toen ik aan sylvia vroeg of dit zwaar was om zo te werken met zo’n baby op je rug, Nou dit viel niet mee, was bang dat hij er voorover uit zou kukelen of uit de lap zou schuiven. Dit gebeurde trouwens ook wel eens gaf ze eerlijk toe. Denk dat een maxi-cosi voor ons toch handiger is.

Onze afscheidsparty was ontzettend leuk. Met een heleboel speechen en het malawiaanse volkslied nog op de koop toe. Gelukkig was het Wilhelmus niet ingepland, Had van de Plus nog een aantal juichbandjes van het wereldkampioenschap voetbal van Nederland. Hebben deze iedereen een omgedaan als symbolische band tussen Nederland en Malawi. Zo komt alles toch nog van pas.

Heb dit trouwens hier wel geleerd om niks weg te gooien ,want alles komt van pas, Van de bandjes die om de plastic hoesjes zaten en die ik gewoontegetrouw al weggegooid had, hebben we nu kleine papiertje geknipt die bij de medicijnen gedaan worden waarop staat hoe deze in te nemen….

We beginnen nu aan onze laatste avond hier in Malawi en Patrick onze hui papa zit ons al met scheve ogen aan te kijken. We hebben hem Yahtzee geleerd en hij wil nog een keertje winnen schat ik.

Dus welterusten voo rstraks en lieve groetjes vanuit een regenachtig Malawi

(origineel bericht op be-more.nl)