(origineel bericht op be-more.nl)
Voorbereidingsdag
Op 10 sept. met een groepje vrijwilligers, die ook naar Malawi gaan, uitleg gekregen over Be More en Malawi.
Wij zouden het natuurlijk allemaal veel sneller willen, maar Be More heeft er juist voor gekozen om projecten te steunen die door de eigen bewoners al begonnen zijn. Er is dan ook een malawiaanse projectleider. Wij leveren meer de ondersteuning en vrijwilligers.
Binnenkort ga ik iedere bekende een mailing sturen met info hierover [voor m’n sponsoring].
Het was een geslaagde dag. Ook info die over het project zelf gegeven werd mbv foto’s geeft in ieder geval al een klein beetje een indruk wat je te wachten staat.
Ze hebben er wel een GSM winketjel, waar oude gsm’s uit nederland weer een nieuw leven gaan beginnen.
Dus heeft iemand een gsm over, kan die bij mij ingeleverd worden [liefst wel met oplader en snoeren erbij].
Wat ook leerzaam was, was een film op you tube.
<a rel=“external” href=“The Miniature Earth - YouTube”>The Miniature Earth - YouTube; [even copieren in explorer].
Ook een aantal gewoontes van de Malawianen meegekregen:
- op tijd komen is relatief [volgens mij is dat toch wel heerlijk??!!, maar ja moet ik
misschien wel heel erg aan wennen] - nee zeggen is onbeleefd [maar ja als je de weg wil weten is het toch wel handig
dat… - vrouwen dragen een rok tot over de knie [hebben we toch in nederland ook gehad
en op sommige plaatsen nog]
kortom het zal best wel even wennen worden daar.
En toch krijg ik er steeds meer zin in.