Vooruit betalen

Hallo, wij willen voor onze eerste dagen in VN alvast een tripje Halong Bay boeken en een hotel.
Nu vraagt het hotel een deposit van 30% vooraf. Is dit gebruikelijk en vertrouwd?

Alvast bedankt.
Gr Rob

Hallo Rob,

Over de hotelboeking en een aanbetaling is vrij normaal.
Of het vertrouwd is weet ik niet want ik weet de naam van het hotel niet.

Kijk wel even goed naar de voorwaarden of er staat "refundable " of "non refundable ".

Normaal mag je 2 dagen vooraf annuleren en krijg je alle betaalde bedragen terug, mits refunable natuurlijk.
Gaat niet helemaal op voor super hoogseizoen dagen zoals TET ed.

Of het vertrouwd is afhankelijk van het hotel, maar als ik de naam niet weet kan ik je daar niets over vermelden.

Maar boek je via een betrouwbaar Vietnamees reisbureau, dan betaal je misschien een 50 usd ( of iets meer ( 100 usd ) meer voor het gehele reisgezelschap , maar dan weet je zeker dat alles wel geregeld is en betrouwbaar.

Wanneer ik het hotel weet kan ik je verder helpen.

gr.
Ton.

Ton, bedankt voor je reactie. Naam van het hotel is Finnigan’s en de aangeboden cruise is Dragon’s Pearl.
Gr Rob

Hallo Rob,

Ik heb het even nagevraagd in Hanoi en zij ( medewerksters bij een grote reisorganisatie in Viet Nam ) vinden dit hotel helemaal betrouwbaar om zelfstandig te boeken.
Hadden wel het advies om wel even te kijken naar de prijs van de HB tour, wanneer je deze ook via hen zou willen boeken, want die kan iets hoger zijn zijn dan je zelf boekt via internet bij hen direkt…

Maar direkt boeken bij "Dragon pearl " is ook geen bezwaar en betrouwbaar.
Wanneer je niet direkt bij DP boekt, maar via een ander bedrijf, dan geven zij geen 100 % garantie, want dan er zijn honderden bureaus die die tour aanbieden en dan kan er natuurlijk altijd een rotte appel tussen zitten.

gr.
Ton.

Ton, super, bedankt voor de moeite. Ik heb denk ik wel een scherpe prijs voor de HB tour, -50 $ op prijs via Dragon Pearl direct.

Mvg Rob

Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt,zo niet dan zou ik je aanraden om eens een bezoek te brengen aan www.hotelscombined.com. Deze site geeft prijzen van hotels in de hele wereld die concurrerend te noemen zijn. Bij een aantal van de reisburo s die ze noemen hoef je ook nogeens geen voorschot te betalen. Wellicht is dit het overwegen waard.

Veel plezier met de voorbereiding

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld: