Hotel Hanoi

Hoi,

In oktober landen wij in Hanoi. Wij zijn nog op zoek naar een hotel in het centrum van Hanoi (franse gedeelte bv), die ons ook bij het vliegveld op komen halen. Verder vinden wij het prettig om de eerste dagen wat op weg geholpen te worden, dus een hotel die seervice biedt m.b.t. het boeken van trein/vlieg tickets en bv. de tour naar Halong Bay zou fijn zijn. Heeft er iemand suggesties en/of leuke ervaringen. Het budget is tot 25 dollar per nacht.

Groetjes,
maartje

Nog een andere vraag: Ik zie bijna overal, zowel op interenet als in de LP, prijzen vermeld staan in US dollars. Is het de bedoeling dat je in Vietnam met de dollar betaald, en zo ja hoe kom je hier dan aan? Of kan je alles ook in vietnamese Dong betalen?

Hallo Maartje,

Ik kan je niet helpen met een hotel in die prijsklasse omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Het vervoer van de luchthaven naar een hotel in het centrum kan je ook prima regelen op de luchthaven. Er is een stand van Mai Linh taxi, daar kun je een voucher kopen en deze brengt je naar het hotel. Prijs is gelijk aan de prijs die een hotel vraagt (rond de USD 10 ).

Tourbureautjes kom je ontelbare tegen in Hanoi en je hebt dus meer keuzes dan bij je hotel; ook kan je zo prijzen vergelijken. Er veel verschillende tours naar dezelfde lokatie, maar dan weet net wat anders; kan je ook meteen de beste kiezen naar je wensen.

Wat betreft de dollars.
Je kan natuurlijk overal betalen met VND, ook de hotels.
Maar ik zou je wel adviseren om een creditcard mee te nemen. Kan je overal mee betalen.
Wanneer je bijv. een tour zou boeken naar Sapa + Halong Bay en een busticket dan moet je wel veel pinnen. Je krijgt per transactie met de ATM VND 2000000 en betaalt 1 euro kosten per keer. Je kan bij sommige ATMs 5 x achter elkaar pinnen ( kosten dus 5 x 1 euro ( is ook afhankelijk per bank waar de ATM van is ).

Koop geen travellers cheques ed want die kan je niet overal kwijt en wordt dus een zoektocht waar te cashen. Credit card is de beste betaalwijze voor hotels en tours en de VND voor eten, drinken, taxi en souveniers e.d.

gr.
Ton.

Hoi Maartje,

Wat betreft hotelletjes kan ik je het Ocean Star Hotel of het Stars Hotel aanraden (beiden in dezelfde straat vlakbij het centrum, zo’n 10 tot 15 dollar per nacht voor 2 personen). Ook het Bamboo Hotel (in het centrum) kan ik aanraden (ietsje duurder).

Groetjes, Anne

Deze heb ik laatst nog offert ervan gevraagd, $25 per 2 personen/nacht en of $27 voor drie personen.
Er staan ook tours info in.

Maar bijna alle hotels bieden ook tours aan, email ze voor offert en vergelijk het met elkaar.

Mvgs

Altijd handig om cash dollars bij je te hebben, die kun je het goedkoopste halen bij wisselkantoortjes op het Damrak (banken en credit card maatschappijen rekenen met soms zeer ongunstige koersen).

Wanneer je Visum On Arrival kiest, dat is $25. De pinautomaten komen pas na het ophalen van de bagage. Probeer altijd het max. uit de machines te halen (1 a 2 miljoen).

Ter plekke betaal ik wel zo veel mogelijk in Dong en ben dan vaak minder kwijt. Wanneer ze een prijs in dollars noemen, vraag ik altijd: hoeveel in Dong?

Johan

Hallo Maartje,

Goede tip van Johan als je een VOA om in Nederland al wat dollars te kopen.
Misschien ook handig wanneer je moet overstappen.

Houd er wel even rekening mee dat de biljetten ongeschonden zijn ( dus geen scheuren en gefrommel ).
Dit geld ook voor biljetten vanaf VND 100000 die je ergens misschien gaat wisselen in Viet Nam.
Kom je moeilijk van af, ook in winkels en horeca.

gr
Ton.