Hotel tips gevraagd

Beste iedereen,

Het eerste hotel bij aankomst wil ik graag vooraf regelen. Mijn vraag is of jullie tips hebben naar goede budget hotels. Met een max van zo’n 20 dollar. Als jullie nog must see hotels hebben in andere steden dan hoor ik het ook graag.

En om het topic exrea kracht bij te zetten tips over restaurantjes.

Alvast bedankt

Groetjes

Hoi Appelsaps,

In welke stad kom je aan? De hotels waar ik ben verbleven in Saigon, vond ik niet zo. Maar in Hanoi raad ik het Ocean Star hotel en Stars hotel aan (vlak bij elkaar). Zo’n 12 tot 15 dollar per nacht hebben we daar betaald (voor twee personen).

In Mui Ne raad ik het Hong Di Guesthouse aan. Een goedkope optie voor backpackers met bungalowtjes en een open plaats met allemaal hangmatten en meteen aan het strand. Het Nhi Nhi Hotel in Hoi An heb ik ook heel prettig gevonden. Ik heb laatst op internet gekeken en zag dat de prijzen veel hoger liggen dan wat ik ervoor heb betaald. Ik denk dat het dan handig is om er gewoon langs te gaan en wat te regelen en af te dingen.

Ik hoop dat anderen nog meer goede tips voor hotels kunnen geven!

Groetjes, Anne

Anne bedankt,

We landen in hanoi. Nog enige voorkeur tussen de twee star hotels? En is de ligging echt zo goed?

de kamers kosten op het internet nu 18 voor de superior en 22 voor de deluxe. maar om moeilijk doen te voorkomen leggen we toch maar 2 nachtjes vast voor in Nederland.

Heb je ervaring met de hotel ophaal service die veel aanbieden. Er staat 15 dollar voor een ophaal service. Is dat denk je per persoon of voor de auto? Want dan is dat niet heel veel duurder dan een taxi pakken richting het centrum volgens mij. Is de service wel te vertrouwen? En wat als je bijvoorbeeld vertraging hebt waardoor je een uur of wat later land?

bedankt

hallo Appelsaps,

Misschien heb je hier iets aan http://www.tripadvisor.com/Hotels-g293924-Hanoi-Hotels.html
Op deze site kan je oa in elke prijsklasse de best beoordeelde hotels bekijken. de prijseklasse kan je zelf bepalen dmv de bovenstaande schuif. Kijk maar of je er iets aan hebt. :biggrin:

1 like

de ophaal service werkt normaal gesproken goed en 15$ is een standaard prijs, wij betaalden 12$. Taxi kan natuurlijk ook maar vooraf een prijs afspreken en zorgen dat je bij het juiste hotel afgezet wordt. Ik zou opteren voor de ophaalservice. Kom je in iedergeval bij het juiste hotel. Bij vertraging wordt er normaal gesproken gewacht.

Hanske bedankt

Het verschil tussen een afgesproken prijs en de 15 dollar van de ophaalservice is toch te verwaarlozen? Er rijdt toch geen enkele taxi voor onder de 12 dollar naar het centrum?