Slaapplaats Hanoi

Hallo allemaal!

Heeft iemand een tip over een goede en leuke slaapplaats in Hanoi? Natuurlijk in een leuk gedeelte van de stad met verschillende uitvalswegen. Eventueel 1 die je van het vliegveld op komt pikken? Hotel/Hostel niet al te duur voor 2 dagen?

Groetjes,

Mandy

Hoi Mandy,

Zelf vind ik het Stars Hotel of Ocean Star Hotel (zitten aan hetzelfde straatje, net achter het drukke centrum) leuke backpackers hotelletjes. Of ze ophalen van het vliegveld, weet ik niet. Maar je kunt op het vliegveld aan de taxibalie ook een taxi bestellen naar je hotel. Dan weet je dat je in ieder geval niet afgezet wordt.

Groetjes, Anne

Hoi Mandy,

Wij zaten in het Charming 1 hotel midden in het oude gedeelte van de stad. Alles goed te doen op loopafstand en ze verzorgen ook erg goede tours. Het hotel is ook erg goed en vrij goedkoop. Ze halen je ook op vanaf het vliegveld en bij drie nachten doen ze dat gratis. Kijk anders even op tripadvisor voor andere goede hotels. Je kan een hotel ook altijd een mailtje sturen met de vraag of ze je kunnen ophalen.

Gr Bael

Zoals ik heb begrepen heb je twee mogelijkheden of een pick-up service of dat je zelf taxi vervoer regelt.

Wat rekent een taxi chauffeur van luchthaven naar de oldquarter als je zelf een taxi boekt op luchthaven?

Hallo Sunray,

Je hebt het goed begrepen, dat zijn de keuzes.

Voor actuele informatie ( kosten ) voor wat betreft de taxi vanaf het Hanoi vliegveld kan je deze site in de gaten houden.

http://www.hanoiairportonline.com/public-taxi

gr.
Ton.

1 like

Ton Many thanks!

Zo actueel is die taxi-informatie niet. Mijn ervaring in maart jl. was dat ze je niet voor minder dan $14 naar het centrum rijden. Wanneer je een stukje verder naar rechts loopt, dan staat daar een bus (middelgroot) waarmee je voor 40.000VND en dat is $2 naar het centrum wordt gebracht. Ze zetten je in de buurt van je hotel af, dus even een afdruk van GoogleMaps meenemen met het adres van je hotel, want soms zit je ergens in een smal zijstraatje.
Pas op dat wanneer je een taxi neemt, dat de meter is verzegeld en wanneer dat niet zo is of die heel snel gaat, dan is er mee geknoeid… Sommige Vietnamezen houden er wel van om buitenlanders te bedonderen.
De prijzen die hotels voor een pick-up rekenen zou maximaal $12 mogen zijn.
Johan

Wij zijn 4 weken geleden voor 10 dollar naar het centrum gereden, dus het kan wel…

1 like

Taxi’s blijven een lastig verhaal. Zelf ben ik naar de balie op de vliegvelden gegaan om een taxi te regelen. Heb je in ieder geval van tevoren een vaste prijs.

Maar die bus klinkt ook wel als een goede optie. Tenminste, als je een goede vlucht hebt gehad, hihi :smiley:

Groetjes, Anne

Hallo sunray,

Ik heb e.a , in Viet Nam nagevraagd.

De prijs voor een fixed taxie is op dit moment VND 250000 voor een een taxie ongeacht voor een 4 of 7 seater.

Blijkbaar, en dat wist ik niet, blijkt de prijs na 17 uur hoger te zijn en dan stijgt ie naar VND 330000.

Aangezien dat de prijs in VND wordt berekend en dus wordt omgerekend naar USD kan de prijs dus varieren ( helemaal afhankelijk van de koers VND t.o…v. de dolllar ) van 10 ( met super goede koers ) naar …,

Concreet het antwoord vanuit Viet Nam

The updated price would be VND 250,000 or VND 330,000 (if after 17:00 services) for a Sedan (4 - 7 seats). Exchange rate these days is: 1 USD = 21,000 VND

gr.
Ton.

2 likes

Wij gaan met Beal mee. Wij hebben ook in het charming hotel geslapen.
Super goede service en ze halen je idd ook op van het vliegveld. Wij betaalden hier in maar 18 dollar voor.
Succes!

Hallo Ton, allemaal,
Wij hebben een kamer in het Hanoi Guesthouse geboekt. Zij bieden ons een airport pickup aan voor $17 per persoon. Heb al op de site van hanoiairportonline gekeken maar het wordt me niet duidelijk of die kosten die genoemd worden voor de hele taxi of pp is. We willen ook graag weer naar het vliegveld gebracht worden en in totaal zouden we dan 4 x $17 kwijt zijn! Vind ik nogal prijzig…

Nogmaals hallo,
Excuses, ik was te vlot! De $17 x 2 was voor de pickup en drop off airport. Is dus volgens mij een hele redelijke prijs! Zou een verkeerd beeld van hen geven…

1 like