Vervoer van vliegveld naar Hanoi: bus, taxi, hotel?

Hallo allemaal,

wie geeft goed raad? Ik ga over 2 weken op de bonnefooi reizen door Vietnam. Er zijn meerdere mogelijkheden om van het vliegveld naar Hanoi te komen. Volgens mijn bronnen (lonely planet):

bus: ongeveer 3500 Dong
taxi: ongeveer USD 10
hotel: (na mail contact vroegen zij om mij op te halen) USD25

Ik heb het idee dat het hotel mij een beetje probeert af te zetten, en ik heb verhalen gelezen en gehoord over de beruchte ‘taxi maffia’ die het 4-voudige vragen en je een steegje inrijden etc.

Hoe hebben jullie dit geregeld? Waar moet ik op letten? Of is er hier iemand die in Hanoi woont en me op wilt halen :wink:

Groetjes, Mike.

www.mikeyboy.waarbenjij.nu

zo erg is het allemaal niet.

neem gewoon een taxi.

regel anders een hostel die je vervolgens op komt halen bij het vliegveld.

Hallo,

Wij zijn zelf in 2008 geland in Hanoi en hadden geen hostel en taxi. We hadden wel een hostel waar we heen wilde. We hebben de taxi genomen en voor 2 personen 15 USD betaald. Hij ging opeens bellen met een hostel die hij kende om te proberen ons daar te krijgen. Wij uit stappen bleek ons hostel om de hoek te zijn. Als de taxi chauffeur je namelijk daar af zet krijgt hij weer extra geld.
Als je door je hostel word opgehaald heb je hier geen last van en betaal je dus ook wat meer.

Dank voor jullie antwoorden!

Het lijkt me ook best leuk om gewoon lekker de bus te pakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Stoppen deze bussen gewoon voor het vliegveld of is het een stukje lopen?

Groetjes, Mike.

wij hebben het met een bus van Jetstar gedaan. Rechts bij de uitgang. rood/oranje bus. Duurt ongeveer 45 min. en kost 25 000 dong.
Echt makkelijk en goedkoop!

Ah super,

dank je wel voor je reactie. Ik zal er op letten als ik overmogen aankom, want ik vertrek morgen!

groetjes, Mike

www.mikeyboy.waarbenjij.nu