Hoe verplaats je je het goedkoopst van de ene plek naar de andere plek?

Graag wil ik van de ervaren reizigers weten hoe je het beste van de ene plaats naar de andere plaats komt. Ik wil rond april/mei voor een aantal weken naar vietnam. Ik boek alleen de ticket, de rest wil ik daar ter plekke regelen. Ik kom aan in ho chi minh city. Ik wil o.a. de Mekong delta bezoeken en de cu chi tunnels. Phu Quoc zit ook in de planning. Ik hoorde dat je met het vliegtuig kon gaan van ho chi minh city naar phu quoc, waar kan je die vliegticket boeken? Daarna naar dalat en nha trang, hoi an en hue.

De vraag is dus: hoe kom ik bij al deze plaatsen en op welke manier is het goedkoopst? En hoe vind je goedkope hotels?

Hoe hebben jullie rondgereisd, graag jullie ervaringen.

je vind overal goedkope hotels en guesthouses, gewoon gaan en niets boeken, het komt we goed.
je kunt vanaf hcmc een dagtrip maken naar de tunnels en een 2 of 3 daagse trip in de mekong delta. of je kunt zelf met de bus naar chau doc gaan en daar een bootje huren en dingen bekijken op de oevers en op het water.het goedkoopst is je verplaatsen met de bus, op de 2de plaats de trein en dan vliegen.

Wij hebben 2x gevlogen van Hanoi naar Hue en van Danang naar Saigon, beide rond de 60 dollar voor een ticket. Het loont de moeite verschillende touristoffices te bezoeken en na te vragen, het verschilt nogal. Wij hebben gekozen voor vliegen omdat we hiermee tijd bespaarden, want bijv. de trein van Hanoi naar Hue heeft andere mensen die we spraken 35 dollar gekost en 17 uur tijd.
Bussen zijn op meeste trajecten spotgoedkoop maar hou rekening met dat ze over een uur bussen circa 50 km rijden, dus als je een flinke afstand wilt afleggen dan ben je een tijd onderweg. Een optie hiervoor is de sleepingbus (als je niet al te lang/groot bent :slight_smile:

Hallo,

Je kan naar Phu Quoc vliegen maar daar betaal je ook voor dit kan met Vietnam Airlines kost geloof ik 50 euro en 50 euro terug. Je kan ook naar Rach Gia reizen met de bus en dan de boot nemen naar Phu Quoc.
Verder is de bus het goedkoopste je kunt van die tickets kopen waar je in en uit kunt stappen waar je wilt. Het is niet het meest comfortable vervoer maar wel goedkoop.
Verder zou je de lonely planet kunnen gebruiken. Pas wel op in Hanoi vinden veel oplichtingspraktijken plaats met taxi chauffeurs als je dan aangeeft naar dat hotel wil ik graag dan gaan ze je proberen ergens anders te brengen. Je moet dan aangeven dat je een boeking in dat geusthouse heb en dat ze op je wachten daar. Dit wil nog wel eens werken niet altijd.
Gelukkig was ons hotel om te hoek van de oplichtingsplek.

gr van Moira

Ik heb ook een open bus ticket genomen voor de sleeperbus. Goedkoop en makkelijk!
De bus stopt dan altijd voor een hotel, waar men verwacht dat je daar overnacht, maar dat heb ik nooit gedaan. Gewoon rondlopen, er zijn overal hotels dus overal naar prijzen vragen en de goedkoopste nemen! Of ik keek in de Lonely Planet waar een goedkope zat, alleen zat die vaak vol, maar dan weet je wel of je in een goed gebied zit.

Ik heb een combinatie van bus en vliegen gedaan (Hanoi-Hue vlucht) en Danang-Saigon per vliegtuig. De rest, ook naar Cambodja en Thailand met de bus. Dit vooral om tijd te besparen en omdat ik nogal lang ben en dat is niet zo fijn met die kleine stoeltjes in de bus :slight_smile: Achteraf gezien was ik ook nog liever gevlogen van Siem Reap naar Bangkok, maarja, weer een hele bijzondere ervaring rijker:lol:

Wat betreft de guesthouses…wij hebben bij een aantal hostels (bijvoorbeeld als het niet high season is) ook afgedongen (afgedingt?), dus je kunt bijvoorbeeld zeggen als je meerdere dagen blijft dat ze dan wat van de daily rate afhalen. Lukte prima! Wij logeerden niet in de allergoedkoopste, meestal rond de 15-20 USD per nacht. altijd met badkamer, airco(soms fan). Best wel luxe :slight_smile:

Veel plezier in ieder geval, vond Vietnam echt prachtig…