Voorstelllen

Dag mensen,

Ik ben Maurice. Ben sinds een paar jaar werkzaam in zeer verantwoordelijke baan in een kantoor en heb het plan om deze sleur te doorbreken. En besloten om het spreekwoordelijke “roer” in mijn leven in mijn leven om te gooien. Ik heb altijd al een droom gehad om in het buitenland te werken. Om te kijken of mij dit bevalt heb ik een periode van 3 maanden voor mezelf gereserveerd om dit dus mogelijk te maken. Om dus ook te kijken of dit ook echt datgene is wat ik mij ervan voorgesteld heb. Ik wil zogezegd heel wat anders. Heb ook het plan opgevat om in de horeca aan de slag te gaan.

Nu is mijn oog gevallen op curacao. Vanwege de mensen, het land , de klimaat, de verhalen enz. Ik ben van plan om de eerste 3 maanden van volgend jaar te gaan.

Er valt dus nog een hoop te regelen voor mijn vertrek. Huisvesting, tickets enz. Er komen dan nog een hoop vragen boven drijven. Waar begin ik met zoeken naar huisvesting. Waar kan ik de goedkoopste tickets vinden ? Verzekering ? Visum?

Ik hoop hier bij “wereldwijzer” daar antwoord op te krijgen.

Hoi Maurice,welkom op wereldwijzer!
Ik zag al dat je de weg gevonden hebt op het Curcaoforum op werelwijzer,mooi zo!
Om werk te zoeken op Curacao kan je het beste gewoon het vliegtuig pakken en er naartoe gaan. Ik zou alleen wel kiezen voor een retourticket. Mocht het tegenvallen of kun je niks naar je zin vinden, dan heb je altijd nog een mogelijkheid om terug te keren naar Nederland.
Je kunt uiteraard van te voren de lokale krant (Amigoe) in de gaten houden.
Voor een woning kun je eens kijken op deze link : hier aanklikken wanneer je daar een keuze gemaakt hebt voor lange- of middellange termijn krijg je een (lange) lijst met wonigen te zien. Helemaal onderaan de lijst staan de goedkopere woningen, maar verwacht daar niet teveel van qua locatie/grootte/kwaliteit. Maar laat je ook niet foppen door de prijzen, de antilliaanse gulden is minder dan 50 eurocent waard, dus je moet de prijzen wanneer deze in “naf” zijn aangegeven minimaal halveren. Maar pas wel op, er staan ook prijzen in “Euro” en in "USD.
Suc6 nog met je zoektocht naar een geschikte woning Maurice!
groet,georgessiam.