Vanaf januari een half jaar op curacao!

Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en daarom zal ik me eerst kort voorstellen. Ik ben Daphne Nienkemper, ben 24 jaar en net afgestudeerd maatschappelijk werk en dienstverlening! Ik ben een vlotte meid die wel van een feeste houdt en nog geen zin heeft om serieus aan het werk te gaan. Daarom vlieg ik de eerste week van januari naar het carribische eiland om lekker te gaan werken in de horeca en te genieten van het leven :smiley:

Ik heb een baan in de horeca gevonden en ga werken bij Zest, dit is een mooi restaurant met een aan liggend strand naast zanzibar in Jan thiel. Verder heb ik ook een kamer in een studentenvilla geregeld. Als iemand hier nog interesse in heeft stuur mij even een privebericht! Alles is zo goed als geregeld behalve wat leuke stapmaatjes om het eiland onveilig te maken :stuck_out_tongue: wie o wie is er ook vanaf januari op curacao???

Gr. Daphne

Hoi Daphne,

Ik wil ook in de 1ste week van januari naar curacao vertrekken.
Heb je al een ticket geboekt? Waar ga je precies wonen?

Ik ben nog bezig met een baan maar ikdenk dat dat geen probleem gaat worden, anders zoek ik gewoon ter plaatsen wat.

Groetjes,
Martine

he Daphne,

Ook ik ga in januari naar Curacao, ben druk op zoek naar een woning, werk regel ik daar wel. Ben 26 jaar, heb ook MWD gestudeerd. Werk al een aantal jaartjes en heb onbetaald verlof gekregen voor een half jaar. Spannend maar heb er erg veel zin in.
weet jij hoe het zit met werken op curacao en je uit nederland moeten schrijven en op curacao in laten schrijven? wil me eigenlijk niet uitschrijven maar zal wel moeten werken.
Heb je je ticket al gekocht?

groetjes Bibi

Hoi Bibi,

Heb jij al een woonruimte gevonden? Ik zie dat je werk daar zoekt, naar wat voor werk zoek je? ik ben nog steeds bezig met een plek te vinden maar het is toch een stuk moeilijker dan ik dacht. Denk dat het ook beter is om daar te regelen.

Heb je mss zin om in contact te komen?

Groetjes
Martine

hoi Martine,

met woonruimte ben ik druk bezig, heb misschien een studio gevonden. Werk ga ik daar regelen, wil hier niet echt lukken. Vind het wel erg lastig met al die formulieren. Volgens mij is het zo dat je een verklaring van rechswege nodig hebt, weet alleen niet of ik dit van te voren moet doen of daar ter plekke. ook heb ik begrepen dat ik me uit nl uit moet schrijven en daar in moet schrijven. Wil dit eigenlijk liever niet. Ben jij al wat wijzer geworden uit al die sites? Heb je al woonruimte? Lijkt me leuk om in contact te komen,

groetjes bibi

Ik kom er ook niet echt uit haha! Woonruimte ben ik ook nog op zoek naar! Maja liefst in een goede buurt en een beetje betaalbaar! Ik wil rond 2 januari gaan want ik zag dat de tickets dan goedkoper zijn.

Ik zal je even een prive berichtje sturen met mijn e-mailadres!

Groetjes
Martine

Hey allemaal,

Ik was even van mening dat ik geen mensen kon vinden die ook in januari/februari naar Curacao vertrekken. Maar niks in minder waar:)

Ik ga zelf stage lopen in Curacao vanaf februari t/m juni. Ik heb alles via wereldstage geregeld. Ik studeer aan de HvA, opleiding Human Resource Management.
Nu zou ik graag met mensen in contact willen komem. Stapmaatjes om een leuke tijd op het zonnige eiland te beleven.
Hebben jullie je ticket al geboekt?

groetjes
Thom

Heey Thom,

Ik heb nog geen ticket gevonden want ik ben nog steeds op zoek naar een werkervaringsplek/stage. Schiet niet echt op. Als ik niets vind vertrek ik gewoon de 1ste week van januari naar Curacao en zoek ik daar verder.

Heb jij al een ticket en woonruimte?

Groetjes,
Martine

Hoi Martine, Thom, Bibi en Daphne,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Joëlle, 29 jaar oud en kom uit Brabant. Ik vertrek 11 december naar Curacao omdaar van een heerlijke relaxte tijd te genieten van de natuur en het leven en ga hopelijk heel veel cultuur opsnuiven. Ik ga 27 februari 2012 weer terug naar Nederland. Ik wil ook graag Aruba en Bonaire bezoeken eventueel een wqeekend ofzo, want begreep dat er niet heel veel te zien valt, maar ach als je er dan toch in de buurt bent. Ook wil ik misschien een cruise gaan maken. Hoe, wat of waar weet ik nog niet precies dat zie ik daar wel. Zou leuk zijn een reismaatje te vinden waarmee het klikt!
Misschien een idee een keer een drankje te doen daar?

Groetjes Joëlle

He joelle,

Klinkt goed! Ik zou ook graag naar aruba of bonaire willen voor een weekendje ofzo weet niet wat het kost! ik ga alleen pas in de tweede week van januari naar curacao, eerste maand gaat mijn vriend mee en dan blijf ik nog tot juli dus dat zou dan eind februari best mogelijk zijn. Heb alleen besloten voor mezelf niets te plannen en alles op me af te laten komen. Kunnen natuurlijk altijd gezellig een drankje doen en er over kletsen en thom stappen kan altijd!!.

greetz bibi

Ik weet ook niet wat het kost, maar ik heb gehoord dat het niet zo duur is! Eind februari wordt lastig voor mij, omdat ik 27 februari al weer terug vlieg!
Drankje is wel leuk natuurlijk!!

Hey Martine, Bib en Joëlle,

ik kon opeens niet meer inloggen…
Nee ik heb nog geen ticket of woonruimte. De hva moet eerst mijn opdracht goedkeuren. Pas als ik een Go heb gekregen, krijg ik van wereldstage te horen waar ik ga verblijven. Ticket moet ik nog kopen. Ik heb er veel zin in. Weg uit het kleine landje. JA Bibi lekker los los losjes op het eiland. Ohw Joëlle, genoeg tijd over om een drankje te doen denk ik zo:)

Ik hoorde dat je wel een vergunning moet hebben om daar te kunnen werken. Dat moet je werkgever dan voor je regelen. En een VOG, vragen veel werkgevers. Ik moet dat ook nog allemaal regelen en verzekering afsluiten enz.

Hebben jullie verzekering en dat soort zaken al geregeld?

Groetjes Thom

Bibi : retourtje cur/bon is ong. 90 euro

1 like

Thom en Bibi,

Jaaaa altijd tijd voor een drankje en wie weet wat nog meer. Voor de prijs hoeven we het niet te laten in ieder geval, een retourtje Bonaire valt dus best mee!!
Ik heb er zo mega veel zin in!!
Lijkt me zo leuk om nieuwe contacten op te doen met mensen met hetzelfde doel, lekker genieten van al het moois!!
Woehoe wij gaan iets heel moois meemaken reisgenootjes!!!

Hoe houden we contact? Gewoon via wereldwijzer?
Is wel makkelijk toch?

Idd woehoehhhhhh

kan ook niet wachten, vind het ook wel spannend hoor maar fijn om zo van te voren leuke contacten op te doen. nog ff en dan is het >>> bey bey nl:vak01:en:vak02:hello sun.
Via wereldwijzer is prima hoor, anders mail.
En voor de €90 hoeven we het idd niet te laten.

greetz bibi

Heey,

Ik heb ook niets qua papierwerk geregeld Thom. Maarja komt ook omdat ik nog geen baan heb dus ik heb nog even tijd.

Hebben jullie ook facebook? Kunnen we elkaar zo op de hoogte houden misschien?! Bibi jou facebook heb ik al=)!

Verder ben ik hard opzoek naar woonruimte maar vind het best lastig, qua wat goeie wijken zijn en prijzen etc.

Bonaire klinkt super, wil misschien als het lukt ook een paar dagen naar Miami.
Zag dat de tickets niet zo heel duur zijn (rond de 120 euro retour).

Liefs,
Martine

Hoi reisgenootjes (zo noem ik jullie vanaf nu! whaha)

Miami lijkt me ook heel erg leuk als mijn portemonnee het toelaat.
Ik heb facebook, ik stuur je even een privebericht met mijn volledige naam!

Groetjes

Hoi iedereen,

Ik ga ook van jan 2012 tot juni 2012 stage lopen in Curacao :slight_smile:
zoekt iemand nog een slaapplek, of zoekt iemand nog iemand om een auto mee te huren aangezien het erg duur is.

Groetjes
Anne
je kan ook mailen naar willemijnjw@Hotmail.com

Hoi allemaal,

Indien iemand nog opzoek is naar een betaalbare verblijfplaats centraal gelegen op 5 min afstand van Willemstad, neem dan is eeen kijkje op www.gezelligestagiairehuiscuracao.com

Wij hebben nog een appartement en nette betaalbare kamers beschikbaar.
Wees er snel bij want weg = weg.

Wellicht tot ziens op Curacao:zon02::dag:

:d