Voorstellen

Hallo,
ik ben Thomas en werk als jongerenmedewerker bij Wegwijzer Reisinfo, een reisinformatiecentrum in Brugge, België (www.wegwijzer.be).

Beroepshalve heb ik dus een passie voor reizen :wink:. Ik ben vooral erg geïnteresseerd in lange bergtochten, te voet. Nu mijn jongste geboren is (ondertussen 3 maand oud, de oudste wordt in oktober 2jaar) zijn we vooral op zoek naar leuke tips om avontuurlijke trektocht met kinderen te maken. En uiteraard ben ik ook op zoek naar een solide bolderkar deze trektochten te kunnen doen.

Groeten!

Hi Thomas
Welkom bij ons forum…weer een toffe collega bij !
Wat soort trektochten wil je maken met je kleintjes erbij?
Welke moeilijkheidsgraad?
Verre reizen of dichtbij?
Klein budget of “money is not the issue” ?
Geef me wat details en misschien kan ik je op de juiste pad helpen.
Groetjes
Sopirla>>>

Hallo Sopirla,

In de reisbibliotheek van Wegwijzer staan zo’n 8000 reis-, wandel- en fietsgidsen en beschikken we over 7500 reisverslagen en 15000 logiesbeoordelingen van reizigers. Genoeg informatie voorhanden dus… Maar wat info vanuit een andere invalshoek kan uiteraard geen kwaad, waarvoor dank!
Volgend jaar zou ik graag meerdaagse trektochten doen met vrouw en kinderen. Liefst met een goede bolderkar, dat lijkt me wel handig. Ik had gedacht aan een wandelroute in Groot-Brittanië, bijvoorbeeld Hadrian’s Wall Path, Cornwall Coast Path of een stuk van de Pennine Way. En uiteraard slapen in de tent en af en toe in een B&B. Ik vind het belangrijk om mijn kinderen te laten kennismaken met avontuurlijke dingen.
Binnen een drietal weken vertrekken we ook op verlof, maar weten nog niet naar waar. We denken nog geen trektocht te ondernemen, omdat de jongste zijn hoofdje nog niet stabiel kan houden, maar we zien wel. Ik denk dat het een rustige en korte vakantie zal worden, zodat ik nog een beetje verlof kan gebruiken om mijn zolderruimte te verbouwen…

Groetjes,

Thomas

PS: leuk fotoalbum van Roemenië trouwens!

Hi Thomas
Bedankt !
Misschien iets dichter bij thuis…en minder duur…Als je bij “Wegwijzer” lid bent (ik ooit trouwens ook), weet je dat Groot Brittannië niet goedkoop is, en het weer…
In elk geval, succes en een prettige vakantie !
Groetjes
Sopirla>>>

Bedankt Sopirla, we maken er wel iets moois van. Het weer in Groot-Brittanië nemen we er wel bij. Misschien hebben we wel geluk, maar ik ga voor de zekerheid toch een huif in elkaar steken, zodat de kindjes droog zitten.

Groetjes
Thomas

Hoi Thomas,

Wat een leuke ideeën en het lijkt me dat je ook een gave baan hebt!
Je bent hier om wat info en tips op te doen. Misschien is dit een idee?
Ik organiseer reizen door Marokko en ben van plan om volgend jaar een ouder/kindreis te organiseren met ook een trektocht op ezeltjes en een kameel.
Als het je wat lijkt, hou m’n website in de gaten of stuur me een mailtje.
Iig veel plezier hier en op jullie reizen!

Ola ik ben Marianne en kom hier even langs. In november a.s. ga ik met mijn vriend naar Mexico naar Playa del Carmen. We hebben er heel veel zin in en misschien krijgen we hier op deze site nog wel wat tips. Ben heel benieuwd.
De voorpret kan beginnen !!!

Groeten Marianne

Hallo Marianne,

zijn jullie van plan om rond te trekken en oa naar Playa del Carmen te gaan of is Playa del Carmen jullie vast uitvalsbasis om uitstapjes te doen?

Groeten

Thomas

Hi Marianne
Ik ben in Playa del Carmen geweest (zie foto’s), maar ik denk dat veel meer info kun je vinden op de forum van Mexico onder de titel “Forums”.
Vind je het niet, je kunt altijd me een e-mail sturen en we zullen wel een weg vinden.
Groetjes
Sopirla>>>

Hallo,

Ik ben ans en een seniortje maar het reizen nog lang niet moe.
Komend jaar wil ik naar Peru, combi vrijwilligerswerk en het land zien.
Ik zit eerst in Huancayo
Heeft iemand nog tips?:wereld:

Goede Avond, Ansvantongeren
Eerst welkom op deze grote forum en fijne collega’s !
Je wilt naar Peru? Dan is het beste dat je de forum van “Peru” zoekt (het is te vinden in de hoofdstuk “Forums” ) en dan kun je ook een “bezoek” brengen aan de hoofdstuk “Thematische Forums”, nog even scrollen en dan ben je op de “Vrijwilligerswerk Forum”.
Veel succes !
Groetjes
Sopirla>>>

1 like

Hoi Sopirla,

Een beetje late reactie, maar ik zit nog niet zo veel op deze site. Wij gaan voor het eerst naar Mexico en hebben er heel veel zijn in. We zijn heel benieuwd en het is spannend. Het is onze eerste grote en verre reis. Ik ga zeker eens even op deze site neuzen om er wat informatie af te halen. Want hoe zit het met bijv. geld ? pinnen etc. Excursies ?
Ben heel benieuwd wat ik hier kan vinden.

Groetjes Marianne

Hola Marianne
Het geld is geen probleem: je kunt overal in Playa del Carmen geld afhalen bij de ATM’s; op de luchthaven trouwens ook.
Dat het ver is, ook geen probleem: als je kunt slapen, doe het en drink geen alcohol, alleen water; de A/C van de cabine veroorzaakt dehydratie en je voelt je gezicht en handen droger worden (een hydrateerend gezichtcreme helpt veel en voor je handen een gewoone handcreme).
Van Cancun (daar land je, zeker?) tot in Playa del Carmen is niet ver; met de taxi (hard onderhandelen!) ben je zo daar.
Het is niet ver van Nederland…het is gewoon de andere kant van de plas !
Excursies? zoveel als je wilt, maar schrijf me wat juist interesseert je, behalve de fantastische Maya-cultuur…
Laat me iets weten?
Groetjes
Sopirla>>>

Hoi Sopirla,

Alweer een tijdje geleden. Maar de dag van de vakantie komt steeds dichterbij. En we krijgen er echt zin in.
Het is me nu nog steeds niet duidelijk hoeveel en watvoor geld we mee moeten nemen. We zitten wel n een all inclusive hotel Duis ik denk dat we weinig nodig hebben.
Je vroeg ons nog wat onze interesses zijn. De Mayacultuur is heel interessant. Maar waar onze interesse zeer zeker naar uitgaan is de natuur. We willen graag snorkelen en ook in grotten. Ook willen we een quatsafarie doen. Heb je nog tips voor ons ??
Ik wil zze graag horen.

Groetjes Marianne

Hi Marianne
Jullie verblijven in Playa del Carmen, right? De beste plaats om te snorkelen en aan jullie kant is Belize.
De zo-genoemde “grotten” zijn “cenote” genoemd, maar als je daar kunt snorkelen, weet ik niet.
Maya tempels zijn genoeg, “Chichen Itza” is beroemdste, dus d.w.z, vroeg opstaan en ter plaatsen zijn voor 100 bussen aankomen. Andere tempels (moooi) zijn in Palenque, Uxmal en er is geen tempel, maar meer een waterval, “Agua Azul”.
In Tulum is ook een tempel, maar niet zo beroemd, en toch de moeite om naar toe te gaan (voor z’n plaats) en het is heel zeker niet ver van “Playa del Carmen”.
Wat ik nu ga schrijven, is niet geschikt voor mannelijke ogen : veel shopping in Playa del Carmen ! Hou de CC en het geld zo dicht mogelijk bij je !lol2
Nu, jullie hebben geluk : de dollar is bijna niets meer waard; de euro is stevig op zijn benen; waarom schrijf ik dit? Omdat er zijn 2 prijzen: in pesos en in dollar; ik had nog geen spoor van dollar met me; dus, ATM en de pesos komen mooi naar je toe. Simpel !
Check hoe ver is van Playa de Carmen tot in Belize en maak een mini-vakantie van.
en AFDINGEN tot naar de bloed toe ! (uit eigen ervaring)
Let op als je een excursie wil boeken; ze pluimen je gewoon af !
Als je nog iets nodig hebt, qua informatie, just shoot !
Groetjes
Sopirla>>>

Dank je wel voor al je informatie. Kan je de pesos daar pinnen net als hier in nederland ?
of moeten we dollars en pesos meenemen vanuit nederland.

groeten

Trouwens wat een mooie foto’s staan er op je site.

Hi Amdeze
Sorry dat ik zo laat reageer (lange dag gehad).
Ja, met “Visa” of "Mastercard, je krijg de nodige peso’s; mijn advies: neem genoeg in een keer, want telkens je geld uithaalt, je bank rekent je transactiekosten aan. Ik zou eerst ( als je uitgeslapen bent), een rondje maken en kijken naar de prijzen; zo heb je ongeveer een idee over de som die je moet halen.
Met “Visa” of “Mastercard” kan je soms direct in de winkel betalen; gaat het niet, ga je gewoon naar een ATM en heb je de nodige peso’s.
Als nog iets wilt vragen, ik heb mini-vakantie tot maandag.
Dus : steeds tot uw dienst.
Groetjes
Sopirla>>>