Ik ben nu bijna 16 (Dec’2011) en ik eindig mijn VMBO-TL diploma in Mei/Juni 2012, hierna wil ik ong een maand naar een Amerikaanse penvriendin in de staat Illinois, en we hebben lopen nadenken om samen een roadtrip te maken met de auto, zij krijgt haar rijbewijs dit jaar nog terwijl ze 15 is, is daar blijkbaar de regel :chin: :dag: en dan gaan we waarschijnlijk met een pick-up door West-Amerika, langs Mount Rushmore,Badlands,Space Needle,Canyon beach,Yellowstone,Yosemite enz,
Nu vroeg ik mij af of jullie tips hebben omdat in eerdere topic (2 weken naar Illinois) al antwoord is gegeven maar maakt een maand veel verschil qua formulieren, visa’s enz
En hebben jullie leuke plaatsen waar we zeker heen moeten, we gaan niet naar Oost Amerika, maar wel naar Zuid-West-Amerika.
Ik weet hoe graag je naar Amerika wilt en op een dag zet je voet op Amerikaanse grond, geen twijfel.
Je bent bijna 16 en natuurlijk heb je dromen… en hou ze vast, maar let me be the voice of reason (stem van reden/realiteit).
Allereerst, als jullie mijn kinderen waren dan zou ik het niet goed keuren om jullie half over Amerika te laten gaan zonder toezicht. Niet dat je het aankan of een kwestie van vertrouwen (ik vertrouw vreemden niet met mijn kinderen), puur uit veiligheid. En je bent nog minderwaardig volgens de wet hier; ouders zijn 100% verantwoordeliijk voor de welzijn en veiligheid van hun kinderen.
Plus een reis zoals jij beschrijft is niet goedkoop (Retourtje (AMS-LAX/LAX -AMS), hotels, park entrees, benzine, eten, enz.) en niet genoeg geld hebben is een deal breaker.
Ik weet het…ik ben een party pooper :(, maar ik heb je veiligheid in gedachte en wil je zachtjes met twee benen terug brengen op aarde :).
Wacht tot je 18 bent, ga sparen, zoals je mij vertelde, spaar elke dollar die je krijgt op je verjaardag en Kerst. En blijf dromen en wanneer je 18 bent kan je je droom verwezenlijken.
Ja ik snap ook wel dat je het ziet als vreemden, maar ik/we kennen ze al een jaar en ze komt zelfs hierheen in october 2011, volgens mij had ik dat nog niet gezegt, sorry, en als het moet zouden we zelf haar moeder of zus ofzo mee kunnen nemen op de road trip en ook zou hij verkort kunnen worden, maar ik ga niet naar LAX maar naar Chicago want daar woont ze een uur van daan, en als het niet kan blijf ik gewoon in Illinois, maar Amerika hoop ik in 2012 nog wel te bezoeken :dag:
Waarschijnlijk een beginnersrijbewijs. Doorgaans mag je dan alleen rijden onder toezicht van een volwassene (of je mag geen andere personen vervoeren), niet in de avonduren en nog wat andere beperkingen. Samen een roadtrip maken zit er dan waarschijnlijk niet in.
Blijf geduldig wachten, zodra je 18 bent kun je echt gaan genieten!
Ik bedoelde vreemden buiten jullie om, ik neem aan dat je haar ‘kent’. Jullie zijn mijn kinderen wel niet, neemt niet weg dat ik bezorg ben en zo mijn twijfels hebt.
Feit: 797,500 children (younger than 18) were reported missing in a one-year period of time studied resulting in an average of 2,185 children being reported missing each day.
Jammer ik woon 40 min van LAX had je me kunnen opzoeken. :nod:
Liften hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar zorg wel dat je altijd samen een lift krijgt. Het verschilt ook per plek wat de risico’s zijn. Sowieso altijd iets meenemen om je in noodgevallen te verdedigen.
Ik weet hoe graag je naar Amerika wilt en op een dag zet je voet op Amerikaanse grond, geen twijfel.
Je bent bijna 16 en natuurlijk heb je dromen… en hou ze vast, maar let me be the voice of reason (stem van reden/realiteit).
Allereerst, als jullie mijn kinderen waren dan zou ik het niet goed keuren om jullie half over Amerika te laten gaan zonder toezicht. Niet dat je het aankan of een kwestie van vertrouwen (ik vertrouw vreemden niet met mijn kinderen), puur uit veiligheid. En je bent nog minderwaardig volgens de wet hier; ouders zijn 100% verantwoordeliijk voor de welzijn en veiligheid van hun kinderen.
Plus een reis zoals jij beschrijft is niet goedkoop (Retourtje (AMS-LAX/LAX -AMS), hotels, park entrees, benzine, eten, enz.) en niet genoeg geld hebben is een deal breaker.
Ik weet het…ik ben een party pooper :(, maar ik heb je veiligheid in gedachte en wil je zachtjes met twee benen terug brengen op aarde :).
Wacht tot je 18 bent, ga sparen, zoals je mij vertelde, spaar elke dollar die je krijgt op je verjaardag en Kerst. En blijf dromen en wanneer je 18 bent kan je je droom verwezenlijken.
Waarschijnlijk bedoeld ze minderjarig, weet het wel zeker :vak02:
Maar ik denk dat we zoiezo door Illinois zelf gaan touren, is opzich ook al een onderneming maar wel beter/veiliger, en die grote tour komt nog wel, alles op z,n tijd :vak02:
Wat verwacht je zelf kwijt te zijn als je 4 weken naar amerika gaat?
Het is ook van belang je af te vragen welke kosten je zou hebben als je bij haar kunt verblijven, of als plan B alles helemaal alleen doen.
Alleen gaat niet gebeuren lol2lol2lol2 maar ik schat zo’n 800 euro (550 voor ticket retour ) en dan nog zo’n 250 euro voor de rest maar die roadtrip komt er waarschijnlijk maar dan misschien alleen wisconsin, indiana en zo, aanliggende staten van amerika zo dat de afstanden beperkt blijven :vak01:
Ik wou al zeggen, als ik optelsom maak voor een vakantie van 4 weken voor 2 personen in noord amerika inclusief vliegticket, autohuur, benzine, overnachtingen, eten, toegang tot nationale parken en andere kosten kom ik al snel tegen de 3000 euro aan
Kan best kloppen maar als je in Indiana, Illinois, Wisconsin enz blijft en je gaat gewoon lekker touren ben je geen 3000 euro kwijt, zo’n 50 a 90 euro aan eten(walmart) voor een week of 1,5 week. Gasfles en zo’n gas steletje kopen en je bent klaar, er zijn camping waar je goedkoop kunt overnachten, in een tent, genoeg mogelijkheden, en nee ik ben nu niet onredelijk :dag::dag::dag::dag::dag:
90 euro voor 1 week = 12,5 euro eten per dag, dat is wel te doen inderdaad.
Dan kom ik pp op een volgende schatting:
eten: 12,5
benzine: 12,5
camping: 20
diverse uitgaven: 10
totaal: 55 euro per persoon per dag, hierbij reken ik nog niet eens een huur auto mee.
28 dagen keer 55 euro = 1540 euro
tent + gasstel + gasfles + kampeer pannen, borden, bestek en andere kampeerspullen, zeg pp 200 euro per persoon
vliegticket 700 euro
totale kosten per persoon: 1540 + 200 + 700 = 2440 euro
Bovenstaand is bedoeld als tip om je een beter idee te geven waar je allemaal aan moet denken, het is absoluut niet mijn bedoeling om je te ontmoedigen oid.
Omdat WalMart de bevolking uitbuit. Ze betalen niets meer dan minimumloon (wat relatief veel lager is dan het Nederlandse minimumloon), ze misleiden klanten met valse reclame en ze zijn anti-vakbonden en daarmee: anti-werknemersrechten. Het is één van de ergste bedrijven in Amerika die bijdraagt aan het uitroeien van de middelklasse en die armoede en rijkdom verder uit elkaar drijft.
Kopen bij WalMart betekent: meehelpen om de armoede in Amerika verder te verspreiden.
HomeDepot (de Amerikaanse Gamma) is hetzelfde idee.